سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۲۸

اخبار

ارائه خدمات به 28 هزار بیمار در کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

رئیس کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت:در سال گذشته28هزار و 392نفر خدمات دندانپزشکی دریافت کردند.
دکتر عبدالصاحب باوی در گفت و گو با پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران آمار مربوط به مراجعات به این واحد درمانی در سال 97 را اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به سال قبل روند کاهشی داشته است.

1

وی افزود:تعداد مراجعات انجام شده به کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در این مدت28هزار و392مورد بوده که در مقایسه با سال 96 با کاهش4درصدی روبرو شده است.
رئیس کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت:بطور میانگین روزانه78 بیمار در نوبت های صبح و عصر برای دریافت خدمات به کلینیک ویژه دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه می کنند.
وی با بیان اینکه در نوبت صبح از ساعت 8 تا14در این مرکز درمانی بیمار پذیرش می شود، یادآور شد:خدمات یاد شده در این کلینیک در نوبت عصر از ساعت15تا18انجام می گیرد. 
دکترباوی در خصوص خدمات قابل ارایه در این کلینیک دندانپزشکی اظهار کرد:این مرکز درمانی در نوبت های صبح و عصر به کارکنان و خانواده های صنعت نفت گچساران خدمات دندانپزشکی از جمله کشیدن دندان،ترمیم،جراحی بافت سخت و نرم،درمان ریشه،رادیوگرافیPA/BW،جرم گیری،پروفیلاکسی،حذف پوسیدگی و پانسمان،پالپوتومی و پالپکتومی ارایه می کند. 
وی افزود:هم اکنون10یونیت دندانپزشکی در این کلینیک فعال است که در نوبت کاری صبح8دندانپزشک عمومی و در نوبت عصر نیز2دندانپزشک عمومی به کارکنان و خانواده های صنعت نفت گچساران خدمات ارایه می کنند. 
دکترباوی در ادامه با بیان اینکه پیشگیری و درمان در دندانپزشکی در سه سطح انجام می شود،افزود:سطح اول بیشتر به پیشگیری مربوط می شود و در سطح دوم پیشگیری و درمان در دندانپزشکی خدماتی شامل جرم گیری،کشیدن و ترمیم سطحی دندان به بیماران ارایه می شود. 
به گفته وی،در سطح سوم پیشگیری و درمان در دندانپزشکی خدمات دهی توسط دندانپزشک ارایه می شود که شامل درمان ریشه دندان اعم از عصب کشی تخصصی و غیر تخصصی،درمان های دندان کودکان مانند ترمیم،عصب کشی،کشیدن و سایر موارد،درمان های جراحی لثه شامل جراحی لثه،خارج کردن ریشه نهفته،دندان های عقل است.
راه اندازی اتاق عمل دندانپزشکی
دکترباوی گفت:سال گذشته اتاق عمل دندانپزشکی در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران راه اندازی شد.
وی بیان داشت:این اتاق عمل با هدف کمک به افراد میانسال،کودکان و همچنین بیماران و معلولان کم توان ذهنی که امکان اعمال خدمات دندان پزشکی را ندارند راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه  برخی کارکنان و خانواده های صنعت نفت گچساران برای دریافت این خدمت مجبور به اعزام به شهرستانهای مجاور بودند،اظهار داشت:راه اندازی اتاق عمل دندانپزشکی باعث کاهش اتلاف وقت، هزینه و همچنین رضایتمندی شده است.
رئیس کلینیک دندان پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت:در سال گذشته 50 عمل در اتاق عمل دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران انجام شده است.
وی تصریح کرد: کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از محدود مراکزی است که به اتاق عمل دندانپزشکی مجهز می باشد.
درمان پالپ زنده دندان برای840نفر در کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران 
رئیس کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران،درمان پالپ زنده(پالپ کپ)را یکی دیگر از خدمات عنوان کرد و گفت:در سال جاری این درمان برای840نفر انجام شد.
دکتر باوی افزود:با استفاده از این روش به عصب های دندان آسیب نمی رسد و به نوعی می توان گفت روش جایگزین بسیار مناسبی برای عصب کشی است. 
وی اضافه کرد:این روش درمانی برای افراد سنین پایین که دندان آنها دچار پوسیدگی شده و به عصب رسیده باشد و به علت شرایط خاصی امکان درمان عصب نیست مورد استفاده قرار می گیرد. 
دکترباوی یادآور شد:در سال97معاینات کلی دهان و دندان10هزار و343نفر توسط دندانپزشکان انجام شد.
این مسئول در ادامه اظهار داشت:طی مدت یاد شده برای 7 هزار و37نفر خدمات ترمیم،2هزار و 351نفر درمان ریشه،2هزار و 711نفر رادیوگرافیPA/BW،2هزار و 106 نفر جرم گیری،2هزار و 106 نفر پروفیلاکسی دوفک، یکهزار و 867نفر جراحی سخت و نرم،یکهزار و 325نفر حذف پوسیدگی و پانسمان،785نفر پالپوتومی،476نفر کشیدن دندان،235نفر پین داخل کانال با عاج و72نفر پالپکتومی انجام شد.
دکترباوی خاطرنشان کرد:تمام معاینات و خدمات دهان و دندان توسط10 دندانپزشک،9دستیار و 1بهداشت کار دهان و دندان انجام می شود.
رئیس کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت:خانواده های صنعت نفت می توانند برای نوبت دهی کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با شماره تلفن32333591-074تماس بگیرند و اقدام به نوبت دهی کنند.
دکترباوی تصریح کرد:همچنین خانواده های صنعت نفت می توانند برای دریافت نوبت اینترنتی با مراجعه به سایت gch.piho.irنوبت دندانپزشک مورد نظر خود را رزرو کنند.
پلی کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ابتدای شهرک نفت واقع شده است و همه روزه در دو نوبت صبح و عصر به  مراجعه کنندگان خدمات ارائه می کند.
در حال حاضر بیش از13هزار نفر از خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران استفاده می کنند.

2

 
۲۴ فروردین ۱۳۹۸ ۱۴:۱۱
تعداد بازدید : ۲,۶۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید