سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۵۸

اخبار

"مراقبت های اولیه بهداشتی برای پوشش همگانی سلامت"،شعار روز جهانی سلامت 2019

سازمان جهانی بهداشت هفتم آوریل را روز جهانی سلامت اعلام کرده،روزی که فرصتی برای افزایش آگاهی های عمومی در مورد نگرانی های خاص در مورد بهداشت عمومی است.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛هر ساله ‌هجدهم فروردین ماه مصادف با هفتم آوریل،به نام روز جهانی بهداشت نام‌گذاری شده است؛روزی که براساس تصمیم مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی و از سال 1950، شکل گرفت و تا کنون هر سال با شعاری، مطرح می‌شود.
سازمان بهداشت جهانی همه ساله در روز جهانی بهداشت با هدف افزایش توجه و آگاهی عموم مردم و تمرکز اقدامات و فعالیت‌ها یکی از موضوعات مبتلا به جوامع را انتخاب می‌کند و به آن می‌پردازد. سازمان جهانی بهداشت پارسال در روز جهانی سلامت به موضوع پوشش جهانی بهداشت پرداخت،این سازمان برای سال 2019 موضوع "مراقبت های اولیه بهداشتی برای پوشش همگانی سلامت"،را انتخاب کرده‌است. 
رسالت روز جهانی بهداشت بالا بردن آگاهی عموم مردم جهان،درباره موضوع خاص بهداشتی است که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را در راس اولویت‌های بهداشتی سال قرار داده است.این روز به عنوان نقطه شروع اجرای برنامه‌های بهداشتی بلند مدتی است که باید مدت‌ها قبل از ۷ آوریل فعالیت‌های آن انجام و منابع مورد نیاز فراهم شود.
پوشش همگانی بهداشت هدف نخست سازمان جهانی بهداشت است.کلید دستیابی به این هدف حصول اطمینان از این امر است که هر کسی بتواند به مراقبتهای مورد نیاز خود در هر زمان که به آن نیاز دارد دسترسی داشته باشد.
کشورهایی در نقاط جهان به پیشرفت هایی در این حوزه نائل شده اند .با این وجود هنوز میلیونها نفر به هیچ یک از مراقبتهای  بهداشتی دسترسی ندارند.تعداد بیشتری از افراد مجبورند که بین مراقبتهای بهداشتی و سایر هزینه های روزمره نظیر غذا،پوشاک و یا حتی مسکن یکی را انتخاب کنند.به همین دلیل است که سازمان جهانی بهداشت، برای روز جهانی بهداشت در سال 2019 بر پوشش همگانی بهداشت تمرکز کرده است.
پوشش همگانی بهداشت متضمن این نکته است که تمامی افراد و جوامع بتوانند در هر زمان و هر مکانی که به خدمات بهداشتی با کیفیت نیاز داشته باشند، بدون بار مالی به آن دسترسی داشته باشند.این امر شامل طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز در سراسر عمر از ترویج  و ارتقا سلامت تا پیشگیری ،درمان ،بازتوانی و مراقبتهای تسکینی است و به بهترین نحو بر پایه یک سیستم قوی مراقبتهای  بهداشتی اولیه،قابل عرضه می باشد.همچنین بهبود غذا و تغذیه به عنوان دومین اصل سیستم PHC درنظر گرفته شده است.
 
۱۷ فروردین ۱۳۹۸ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۳۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید