سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۶

اخبار

رئیس بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت عنوان کرد؛شایسته سالاری مبنای حضور بازرسین

به گفته ی رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بازرسی شفافیت ها بیشتر شده و شایسته سالاری جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.
تیم بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در راستای شفاف سازی سلامت در پرداخت های درمان غیرمستقیم از بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بازدید کردند.
در روند این بازدید رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در گفتگو با پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار کرد:واحد بازرسی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از دی ماه سال جاری تاکنون در راستای شفاف سازی و یکسان سازی سلامت در پرداخت های درمان غیرمستقیم شروع به بررسی اسناد در مناطق 14گانه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نموده است.

8

دکتر جهانبخش امینی افزود:این تیم بازرسی 10نفره تاکنون از واحد درمان غیرمستقیم بهداشت و درمان صنعت نفت 11منطقه بازدید کرده است.
وی ادامه داد:مناطق باقی مانده نیز تا پایان نیمه اول اسفندماه مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.
به گفته ی دکتر امینی بازرسی به دنبال اجرای قانون،ارتقاء نظام سلامت اداری،مبارزه با فساد اداری و بستن روزنه ها  است.
رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بیان کرد:متاسفانه رشته تحصیلی اکثریت کارکنان شاغل در واحد درمان غیرمستقیم مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت متناسب با سندرسی و حسابرسی نیست.
دکتر امینی با بیان اینکه این کارکنان تنها آموزش های کوتاهی را دیده و طبق تجربه کاری،کار انجام می دهند،تصریح کرد: سهل انگاری و انحراف معیارهایی به علت عدم آموزش لازم رخ داده است که برگزاری کلاسهای بازآموزی و آموزش برای کارکنان درمان غیر مستقیم ضروریست.
وی عدم اطلاعات کافی را از دیگر علل قصورات غیرعمد کارکنان واحد درمان غیرمستقیم  مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت عنوان کرد.
دکتر امینی یادآور شد:در بعضی مناطق،طرف های قرارداد تخلفاتی انجام داده اند که در حال رسیدگی به تخلف آنها هستیم.
همچنین در رابطه با طرف های قرارداد و پرداخت اشخاص نیز مواردی تخلف عمدی صورت پذیرفته است.
رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه با اشاره به اینکه برخی از تخلفات نیز با تحقیقات و بازرسی محرز شده است افزود:از اشخاصی که در این رابطه چه عمدا" و چه سهوا" هزینه های مازاد دریافت کرده اند دعوت شده  و از آنها خواسته شده مبالغ مابه التفاوت را به سازمان بازگردانند.
دکتر امینی گفت:در برخی موارد نیز اشخاصی اخطاراتی دریافت نموده اند و در  برخی موارد اشخاصی در چنگال قانون قرار گرفته اند.
وی ادامه داد:برخی از طرف های قرارداد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مقررات،دستورالعمل ها،بخش نامه ها و ... را راعایت نکرده و سندسازی هایی صورت داده که هزینه های به سازمان تحمیل کرده اند.
رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تاکید کرد:طرف های قراردادی که هزینه های مازاد به حسابشان واریز شده می بایست مابه التفاوت را عودت دهند.
دکتر امینی ادامه داد:در برخی موارد دستور لغو قرارداد نیز صادر شده است.
وی افزود:اجرای دقیق قانون،مقررات ها،دستورالعمل ها،بخش نامه ها و مصوبات هیات مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در راستای شفاف سازی در درمان غیرمستقیم برای بازرسی بسیار حایز اهمیت می باشد.
دکترامینی با بیان اینکه نظریه تیم بازرسی از واحد درمان غیرمستقیم بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بعد از جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد،افزود:در حوزه بازرسی دوره ای اقدامات صورت گرفته در راستای سنجه،محور ها و شاخص ها علی رغم فرسودگی و فضای غیراستاندارد بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران رضایت بخش بوده است.
رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه با اعلام اینکه رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران علاقمند به ورود به تمام قسمت های هزینه بر و درمان غیرمستقیم هستند افزود:جدیت،حساسیت،علاقه و پیگیری موجب شده مسیر درمان غیرمستقیم در بهداشت و درمان صنعت گچساران فرآیند سلامت را طی کند.
دکتر امینی افزود:انتظار است حداقل انحراف را در پایان گزارش اعلام کنیم.
وی در ادامه با یاد آوری این نکته در مناطقی که رئیس بهداشت و درمان نسبت به درمان غیرمستقیم حساس تر،پیگیرتر و علاقمند تر بوده است انحراف خطای عمدی به حداقل رسیده،یا وجود نداشته و یا سهوا" بوده که قابل چشم پوشی بوده است،یادآور شد:در این زمان کارکنان حوزه درمان غیرمستقیم باید آموزش های لازم و بیشتری را دیده و اطلاعات خود را از دستورالعمل ها و مقررات کامل نماید.
وی در ادامه افزود:قدمت،فرسودگی و اصطحلاک ساختمان و تجهیزات بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران  ما را مصمم می کند هر چه سریعتر بیمارستان در حال ساخت بعثت صنعت نفت گچساران را تجهیز و راه اندازی کنیم.
دکتر امینی ادامه داد:ارائه بهترین خدمات به کارکنان صنعت نفت در این بیمارستان  جزء اولویت های سازمان می باشد. 
رئیس بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت:خدمات رسانی در بهداشت و درمان باید به گونه ای باشد که رضایت مندی کارکنان صنعت نفت فراهم شود.
گفتنی است دکتر حمیدرضا رضایوف رئیس امور درمان از مدیریت سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در این بازدید حضور داشتند.

1

2

4

5

3

7

6

1

2

۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۷:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۴۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید