سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ۰۶:۵۷

اخبار

چهار دوره تاثیرگذار زندگی بانوان کدام است؟ توضیحات کارشناس رژیم‌درمانی بیمارستان نفت گچساران

بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همزمان با هفته سلامت بانوان ایرانی کنفرانس آموزشی با موضوع "نقش تغذیه در سلامت بانوان" برگزار کرد.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان نفت تغذیه سالم را از عناصر مهم در ارتقای سلامتی بانوان ذکر کرد.
ریحانه رحمانی در جمع بانوان شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عنوان کرد: تغذیه سالم رکن اساسی داشتن زندگی سالم و عاری از بیماری است اما این موضوع برای زنان که به دلیل شرایط فیزیولوژی بدن و فرزندآوری نیاز مضاعفی نسبت به مردان برای تغذیه سالم دارند، اهمیت بیشتری می‌یابد.

1

وی اظهار داشت: زنان در طول زندگی خود چهار دوره حیاتی شامل دوره بلوغ، دوران بارداری، دوران شیردهی و میانسالی را پشت سر می‌گذارند که تامین سلامت این قشر برای داشتن جامعه سالم ضروری است.
وی تصریح کرد: تغذیه سالم برای همه مهم است، اما برخی از غذاها به ویژه برای زنان مفیدتر هستند تا از بروز استخوان‌های شکننده، مشکلات بارداری و سرطان سینه جلوگیری کنند.
رحمانی در ادامه توضیح داد: زنان با پیروی از رژیم غذایی متعادل و سالم و رعایت شیوه زندگی سالم می‌توانند سلامت عاطفی را تجربه کنند و به بیان دیگر تاثیر رژیم غذایی و شیوه زندگی بر سلامت عاطفی زنان بسیار شدیدتر از مردان است.
رحمانی این نکته را یادآور شد: پیری در زنان فرآیندی چندوجهی است که تحت تأثیر عوامل مختلف بیولوژیکی، ژنتیکی و محیطی قرار دارد. 
وی با بیان اینکه رژیم غذایی مدیترانه‌ای بهترین گزینه برای افزایش سلامت روانی و عاطفی است افزود: رژیم مدیترانه‌ای به طور معمول شامل چربی‌های اشباع نشده مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو، همراه با سبزیجاتی مانند کرفس، اسفناج و هویج است.
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان نفت گچساران عنوان کرد: در رژیم غذایی مدیترانه‌ای جایی برای گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده و قندهای مصنوعی وجود ندارد. استفاده از مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، روغن زیتون، لوبیا و غلات و محصولات لبنی کم چرب در این رژیم غذایی توصیه شده است.
گفتنی است ۲۴ تا ۳۰ مهرماه، به‌عنوان هفته سلامت بانوان نام‌گذاری و امسال شعار این هفته “بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم " انتخاب‌ شده است.

1

1

1

1

۱ آبان ۱۴۰۳ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید