سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ۲۳:۵۶

اخبار

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران روز داروساز را تبریک گفت

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران فرارسیدن پنجم شهریور زادروز محمد بن زکریای رازی پزشک، فیلسوف و شیمی‌دان مشهور ایرانی و «روز داروساز» را به داروسازان کشور تبریک گفت.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ دکتر رضا بقائی با انتشار پیامی نوشت:‌ سَلامٌ قَوْلاً مِنْ رَبٍّ رَحیمٍ...، نکوداشت محمد بن زکریای رازی پزشک، فیلسوف و شیمی‌دان شهیر ایرانی در تقویم کشورمان و «روز داروساز»، یادآور تلاش خستگی‌ناپذیر عزیزانی است که نقش مهمی در نظام درمان و بهداشت عمومی کشور دارند.
وی افزود: این روز فرصت مناسبی برای ارج نهادن به مسئولیت خطیر و مهم جامعه داروسازان در نظام سلامت کشور در زمینه ارتقای سطح سلامتی و بهبود کیفیت زندگی مردم است. این مهم مدیون تلاش‌ها و زحمات افرادی است که علم و دانش و تخصص خود را صمیمانه و بی‌دریغ به همگان تقدیم می کنند.
دکتر بقائی ادامه داد: جایگاه ویژه داروسازان به عنوان عضوی موثر از تیم سلامت در جامعه بر کسی پوشیده نیست و خدمات ارزنده این قشر گرانمایه در این عرصه قابل تقدیر و تشکر است.
در بخش پایانی پیام رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران آمده است: فرصت را مغتنم شمرده این روز را به داروسازان محترم تبریک گفته و زحمات بی‌شائبه این عزیزان را ارج می‌نهیم و سربلندی و موفقیت همه را از خداوند متعال خواستاریم.
گفتنی است تعیین تولد زکریای رازی به عنوان روز داروسازی نخستین بار در ایران توسط یکی از دانشیاران دانشکدۀ‌ داروسازی تهران انجام شد و در سال ۱۳۵۵ برای نخستین بار روز ۵ شهریور توسط جامعۀ‌داروسازان ایران به عنوان روزداروسازی نامگذاری شد.
۵ شهریور ۱۴۰۳ ۰۸:۵۴
تعداد بازدید : ۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید