نخستین جلسه هماندیشی روسای روابط عمومی و تکریم ارباب رجوع مناطق در سال جدید، با حضور دکتر سید علی جزایری مدیرعامل و دکتر سید محمدرضا بنی هاشمی رییس هیات مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بمناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.
هدف اصلی روابط عمومی؛ بهبود تعاملات بین سازمان و جامعه تحت پوشش
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت؛ دکتر سید علی جزایری با تبریک هفته کرامت و گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: امروزه نقش و جایگاه روابط عمومی و اطلاع رسانی بسیار اهمیت ویژهای پیدا کرده است از این رو انتظارات زیاد است، باید در حوزه اطلاع رسانی اقدامات و خدمات سازمان بسیار پُربار تر عمل کرد.
وی افزود: یکی از مهمترین وظایف یک روابط عمومی پویا و فعال، تلاش برای انتشار فعالیتها و اهداف سازمانی و برانگیختن توجه عمومی نسبت به عملکرد آن سازمان یا مجموعه میباشد، البته باید ارتباط دو سویه باشد و مشکلات و چالشها هم به گوش مدیران و روسا برسد تا درصدد رفع و حل آن باشند.
دکتر جزایری با تاکید بر اینکه هدف اصلی روابط عمومی، بهبود تعاملات بین سازمان و جامعه تحت پوشش آن است، در خصوص راههای ارتقای عملکرد و هم افزایی در سطح شرکتهای نفتی بیان کرد: یکی از نقاط ضعف در مناطق، عدم اطلاع مدیران و روسای شرکتهای نفتی از خدمات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است که باید با برگزاری نشستها و جلسات متعدد، این خدمات به جامعه صنعت نفت معرفی و اطلاعرسانی شود.
روابط عمومیها هدایت کننده افکار عمومی هستند
در ادامه این نشست رییس هیات مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در خصوص ارتباط و تعامل روابط عمومیها با جمعیت تحت پوشش مطالبی را بیان کرد و گفت: یکی از اصول روابط عمومی، هدایت افکار عمومی است که در دنیای امروز با استفاده از رسانه انجام میشود.
دکتر سید محمدرضا بنی هاشمی ادامه داد: به هر میزان روابط عمومی قویتر عمل کند موجب افزایش رضایتمندی میشود و یکی از ابزارهای روابط عمومی اطلاع رسانی در سایت و شبکههای اجتماعی به جمعیت تحت پوشش است که باید با قدرت و با برنامه در جهت اقناع گیرندگان خدمات گام بردارد.
رییس روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه نشست ضمن تقدیر از حمایتهای مدیرعامل و رییس هیات مدیره از روابط عمومی گفت: روابطعمومی بخش مهمی از یک سازمان است که وظایفی همچون اطلاعرسانی، اطلاعیابی، پاسخگویی، افکار سنجی و مشتری مداری را بر عهده دارد اما همه این وظایف در صورتی میتواند به خوبی انجام شود که از سوی مدیریت مورد حمایت قرار بگیرد.
روابط عمومیها، پل ارتباط میان سازمانها و ذینفعان
مهدی محمودزاده ادامه داد: نقش روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و ذینفعان بیرون از سازمان انکار ناپذیر است و روابط عمومی با انعکاس اخبار و اطلاعات خدمات سازمان خود میتواند موجب ارتقاء این جایگاه باشد، امیدواریم با ادامه برگزاری این نشستها و جلسات مشکلات و چالشهای روابط عمومی برطرف شود تا شاهد عملکردی پویا باشیم.
رییس روابط عمومی سازمان در پایان از زحمات شبانهروزی و تلاشهای بیشائبه همکاران خود در روابط عمومی مناطق قدردانی کرد .
در این نشست نیز روسای روابط عمومی مناطق دیدگاهها، چالشها و نکات مدنظر خود را مطرح کردند و مدیرعامل و رییس هبات مدیره در خصوص موضوعات مطرح شده مطالبی را بیان کردند.