سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۱۱

اخبار

آماده باش بیمارستان نفت گچساران برای حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران از اعلام آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه پایان سال خبر داد.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ دکتر حسین عسکری در بازدید از بیمارستان نفت اظهار داشت: مراکز درمانی با توجه به احتمال بروز حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال در هفته جاری با آمادگی و تدارک تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهینه و به موقع به مصدومان احتمالی حوادث غیرمترقبه اقدام می‌کنند.
وی گفت: از هفته پیش دستورالعمل مربوط به چهارشنبه سوری به همه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ابلاغ شده است و به همین منظور همه کادر درمانی و بیمارستانی برای موضوع رخدادهای چهارشنبه آخر سال به صورت آماده‌باش هستند.
این مسئول ادامه داد: چهارشنبه آخر سال یک جشن باستانی است که باید با شادی برگزار شود اما ترقه‌بازی و انفجارهایی که سال‌های اخیر اضافه شده مصیبت‌هایی برای ما ایجاد می‌کند. هرساله تعداد زیادی آسیب چشم، دست و سوختگی داریم.
دکتر عسکری اظهار داشت: امیدواریم در مراسم چهارشنبه سوری با کمترین حادثه مواجه شویم، زیرا در این شب استفاده از بعضی وسایل و اجسامی که ایجاد انفجار می‌کند حادثه آفرین می‌شود و شاهد حوادث ناگوار و جبران ناپذیری هستیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: این شب‌ها را جامعه پزشکی به تلخی طی می‌کنند، مردم سعی کنند چهارشنبه سوری را بدون انفجار و حادثه برگزار کنند، انفجار موج ایجاد می‌کند و باعث پرتاب سنگ و شکستن شیشه می‌شود.
رئیس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در این بازدید گفت: این مرکز درمانی برای پذیرش مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه‌سوری در حالت آماده باش قرار دارد.
دکتر عباس بزرگی افزود: آسیب‌های ناشی از مواد محترقه و منفجره و  آتش‌افروزی در چهارشنبه‌ سوری، تهدیدی جدی برای سلامتی افراد بخصوص کودکان، نوجوانان و جوانان است و هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌ انگاری در برپایی این مراسم، زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی دارد.
وی اظهار داشت: از والدین تقاضا داریم به دلیل ناآگاهی بسیاری از نوجوانان از مخاطرات مواد محترقه و پنهان‌کاری آن‌ها، آموزش‌ها و نکات لازم در مورد نحوه نگهداری و خطرات از این مواد  را به فرزندان خود آموزش بدهند.
رئیس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران افزود: از شهروندان خواهشمندیم در صورت بروز هرگونه سوختگی در چشم یا دیگر اعضای بدن، هرچه سریع به بیمارستان یا مراکز درمانی مراجعه کنند.1

 

1

1

1

1

1

1

1

1

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۲۵
تعداد بازدید : ۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید