سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۱۵

اخبار

با تلاش کارکنان بخش اورژانس بیمارستان نفت گچساران؛ دو بیمار ایست قلبی با انجام عمل CPR از مرگ نجات یافتند

متخصص طب اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: کادر اورژانس این بیمارستان، دو بیمار ایست قلبی را با انجام عمل CPR (احیای قلبی، ریوی) از مرگ نجات دادند.
دکتر بابک باقری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: این بیماران 61 ساله و 64 ساله بودند که دچار ایست قلبی شده بودند.
وی اضافه کرد: پس از معاینات لازم با وجود مشاهده علایم مرگ عمل CPR روی این بیماران انجام شد.
دکتر باقری  اظهار داشت: پس از گذشت حدود یک ساعت کم کم علایم حیاتی در بیماران ظاهر و با احیای بیماران از مرگ نجات یافتند. 
متخصص طب اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: بیماران سپس برای مراقبت بیشتر به منتقل و برای مداوا و تکمیل درمان به بخش CCU بیمارستان شهید رجایی اعزام شدند که هم اکنون در سلامتی کامل قرار دارند.
گفتنی است ایست قلبی،‌ متوقف شدنِ ناگهانی و غیرمنتظره‌ی عملکرد قلب، تنفس و هوشیاری است که عمل پمپاژِ آن را مختل و رسیدن جریان خون را به سایر اندام‌ها متوقف می‌کند.
ایست قلبی، اورژانسی است و اگر سریع مورد درمان قرار نگیرد، باعث مرگ ناگهانی می‌شود اما با مراقبت‌های پزشکیِ سریع و مناسب، ممکن است فردی که دچار این عارضه شده‌است، زنده بماند.
انجام احیای قلبی ریوی (CPR)، درمان با دستگاه شوک یا حتی تنها فشار روی سینه، می‌تواند شانس زنده ماندن را تا رسیدنِ اورژانس، افزایش بدهند.
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۴۲
تعداد بازدید : ۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید