سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۲۸

اخبار

به مناسبت فرارسیدن پنجم اسفندماه؛ دکتر بقائی روز مهندس را تبریک گفت

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در پیامی پنجم اسفند روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی را تبریک گفت.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ در پیام دکتر رضا بقائی آمده است: پنجم اسفندماه سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی یکی از بزرگترین چهره های علمی جهان اسلام که به نام روز مهندس در تقویم ملی ایران آمده است، یادآور خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها، خودباوری‌های مهندسان این سرزمین است.
این پیام می‌افزاید: نگاه علمی و تخصصی به موضوعات و مسائل روزمره زندگی بشر همواره و در تمام اعصار و زمان اهمیت ویژه‌ای داشته است و در این زمینه ایرانیان در زمره پیشگامان محسوب شده و اندیشه های ناب و نگاه موشکافانه دانشمندان تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، نظیر خواجه نصیرالدین طوسی، فارابی، ابوریحان بیرونی و ابن‌سینا موید این ادعا و در عصر حاضر نیز الهام‌بخش طرح‌های نو در جهان به شمار می‌رود.
در ادامه پیام رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همچنین آمده است: مهندسان به عنوان سرمایه تخصصی کشور، قادرند با بهره‌مندی از قدرت تحلیل و تضارب آراء مطروحه در عرصه‌های علمی جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری کنند .
وی در بخش دیگری از این پیان عنوان کرده است: روز مهندس روز تجلیل از استعداد، خرد، توان و اراده منحصر بفرد ایران و ایرانی، روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گرامیداشت پیشگامان پیشرفت و سازندگی در کشور است.
دکتر بقائی در پایان پیام خود آورده است: فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاشگران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی تبریک گفته، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستارم.
 
۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۴:۱۹
تعداد بازدید : ۷۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید