سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۵

اخبار

برگزاری کنفرانس استرس شغلی در اداره بهره‌برداری نفت و گاز توسط مرکز مشاوره نفت گچساران

کنفرانسی آموزشی با موضوع استرس شغلی و راه‌های فردی مقابله و کنترل آن توسط مرکز مشاوره و بهداشت روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برای سرپرستان اداره بهره‌برداری شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، اداره HSE شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به منظور بالابردن سطح آگاهی و اطلاعات روانشناختی رؤسا، سرپرستان و کارمندان واحدهای مختلف این شرکت با همکاری و هماهنگی مرکز مشاوره و بهداشت روان صنعت نفت اقدام به برگزاری کنفرانس‌هایی با موضوع استرس فردی و سازمانی نموده است.
فریده افشین‌پور کارشناس ارشد مشاوره این مرکز در این کنفرانس با تشریح مراحل دچار شدن به استرس در محیط کار و با بیان این‌که استرس اثرات فراوانی بر عملکرد و فعالیت‌های اعضای سازمان دارد، اظهار کرد: مدیران، کارکنان و ارباب رجوع سازمان تحت تأثیر فشارهای عصبی دچار حالات روانی خاصی می‌شوند و دست به اعمالی می‌زنند که مستقیماً در فعالیت‌ها و بازدهی سازمان منعکس می‌گردد.
وی با بیان عوامل استرس شغلی در محیط کار این عوامل تنش‌زا در محیط سازمان را شامل مشخص نبودن شرح وظایف، حجم کاری زیاد به نسبت ساعت کاری فرد، عدم توجه به توانایی علمی فرد، ارجح شدن روابط به جای ضوابط، استفاده نکردن از خلاقیت کارمندان عنوان کرد
افشین‌پور با بیان این‌که اداره بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از جمله ادارات دارای سختی کار بالا و ماهیت عملیاتی بودن فعالیت‌ها است، یادآور شد: در این اداره عوامل تنش‌زای سازمانی را می‌توان توسط مدیران و سرپرستان به خوبی و به صورت اصولی کنترل کرد.
کارشناس ارشد مرکز مشاوره بهداشت روان صنعت نفت گچساران خاطرنشان کرد: تفاوت در مشخصات فردی مانند شخصیت و شیوه سازگاری فرد، مهم‌ترین عوامل در ایجاد استرس کاری در افراد بوده و به عبارت دیگر، چیزی که برای یک نفر استرس‌زا است ممکن است برای دیگری مهم نباشد.
افشین‌پور ادامه داد: این دیدگاه استراتژی‌های پیشگیرانه‌ای را به دنبال داشته که تمرکز بر کارمندان و راه‌هایی برای کمک به آن‌ها برای سازگاری با موقعیت‌های مختلف شغلی است.

کنفرانس استرش شغلی  2  

کنفرانس استرش شغلی  4
کنفرانس استرش شغلی  3

کنفرانس استرش شغلی  1  

۳۱ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۵۸
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۰۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید