سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۷

اخبار

آغاز بکار درمانگاه در مناطق عملیاتی یونیت ۴ و سقلاتون گچساران

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با اعلام اینکه ۲ درمانگاه در نیمه دوم سال جاری به درمانگاههای عملیاتی صنعت نفت گچساران اضافه شد گفت: این درمانگاههای جدید در مناطق عملیاتی یونیت ۴ و دشت بلوط (سقلاتون) قرار دارند.
دکتر رضا بقائی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: با اضافه شدن این 2 درمانگاه هم اکنون 11 درمانگاه برای ارایه خدمات به کارکنان مناطق عملیاتی فراهم است.
گفتنی است هم اکنون مناطق عملیاتی دشت گز، پازنان، رگ‌سفید، سیاهمکان، گوره، بی بی حکیمه۲، بی بی حکیمه۱، بینک و نرگسی، یونیت 4 و دشت بلوط (سقلاتون) مجهز به درمانگاه هستند.
دکتر بقائی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 266 نفر تحت پوشش درمانگاههای عملیاتی‌ بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند.
وی در ادامه به بُعد مسافتی این درمانگاهها با بیمارستان نفت گچساران پرداخت و گفت: درمانگاه دشت‌گز در فاصله ۱۵ کیلومتری، درمانگاه یونیت 4 در فاصله 20 کیلومتری، درمانگاه دشت‌بلوط (سقلاتون) در فاصله 20 کیلومتری، درمانگاه پازنان در فاصله 67 کیلومتری، درمانگاه سیاهمکان در فاصله 70 کیلومتری، درمانگاه رگ سفید در فاصله 90 کیلومتری، درمانگاه گوره در فاصله 100 کیلومتری، درمانگاه بینک در فاصله 110 کیلومتری، درمانگاه بی بی حکیمه۱ در فاصله 120 کیلومتری، درمانگاه بی بی حکیمه2 در فاصله 150 کیلومتری و درمانگاه نرگسی در شعاع ۲۵۰ کیلومتری گچساران قرار دارند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با اعلام اینکه درمانگاههای مناطق عملیاتی پازنان، سیاهمکان و بی بی حکیمه۱ توسط پزشک و سایر درمانگاهها توسط پزشکیار و تکنسین فوریت‌های پزشکی اداره می‌شوند تصریح کرد: هم اکنون 5 پزشک، 18 پرستار و 12 تکنسین فوریت‌های پزشکی در این درمانگاهها فعالیت دارند.
دکتر بقائی در ادامه گفت: در سال جاری هفت هزار و ۵۰۰ نفر بار جهت دریافت خدمات پزشکی به درمانگاههای مناطق عملیاتی مراجعه کردند.
خدمات‌دهی به ساکنین مناطق عملیاتی
وی با اشاره به اینکه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در چهارچوب مسئولیت‌های اجتماعی به ساکنین مناطق عملیاتی خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهد گفت: حدود 75 درصد از مراجعات به درمانگاههای مناطق عملیاتی مربوط به افراد غیرشرکتی بوده است.
دکتر بقائی در ادامه بیشترین فراوانی مراجعات در سال جاری را مربوط به درمانگاه بی ‌بی حکیمه 1 و کمترین فراوانی مراجعات را مربوط به درمانگاه دشت گز عنوان کرد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مجموع تخت‌های بستری و معاینه این درمانگاهها را به ترتیب 44 و 11 تخت اعلام کرد و افزود: 11 آمبولانس در این درمانگاهها خدمات‌رسانی می‌کنند.
دکتر بقائی یادآور شد: 82 درصد درمانگاههای مناطق عملیاتی مجهز به انبار داروئی، داروخانه و تجهیزات پزشکی می‌باشند.
۱۵ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۲۳
تعداد بازدید : ۱۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید