سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۳

اخبار

توسط مرکز مشاوره بهداشت روان؛ کنفرانس استرس برای کارکنان HSE شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد

کنفرانسی آموزشی با موضوع استرس و راه‌‌کارهای فردی مقابله و کنترل آن توسط مرکز مشاوره و بهداشت روان بهداشت و درمان صنعت نفت در اداره HSE شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، فریده افشین‌پور کارشناس ارشد مشاوره در این کنفرانس با تشریح مراحل دچار شدن به استرس در زندگی اظهار کرد: زمانی که می‌شنویم فردی می‌گوید به استرس شدیدی دچارم، می‌فهمیم که منظور او چیست و معمولاً این عبارت به این معنا بوده که او ناراحت و زیر فشار بوده و نمی‌تواند از پس مسائل روزمره‌اش برآید.
افشین‌پور استرس و فشار روانی را واکنش افراد به اوضاع و احوال یا رویدادهای تهدیدکننده عنوان کرد که طی آن لازم است توانمندی خود را برای مقابله مؤثر با فشارها به کار بگیریم.
وی با بیان دلیل بحث استرس شغلی تصریح کرد: استرس شغلی توان بدنی کارکنان و علاقه کارکنان را به کارشان کم کرده و در نتیجه خطاها و میزان سوانح و حوادث در کار افزایش یافته و بهره‌وری سازمان پایین می‌آید.
افشین‌پور تصریح کرد: برخی استرس‌ها در محیط کار طبیعی هستند، اما استرس اضافی می‌تواند مانع بهره‌وری شده و بر سلامت جسمی و روحی افراد اثر می‌گذارد.
وی با بیان این که توانایی افراد برای مقابله با این استرس به معنی فرق بین موفقیت و شکست در کار است، افزود: یافتن روش‌هایی برای مدیریت استرس محیط کاری نیازمند ایجاد تغییرات بزرگ نیست، بلکه باید بر چیزهایی که تحت کنترل شما هستند متمرکز شوید.
مسئول مرکز مشاوره بهداشت روان صنعت نفت گچساران و کارشناس این کنفرانس آموزشی ادامه داد: با توجه به این‌که احساسات شما مسری هستند و استرس می‌تواند بر کیفیت تعاملات شما با دیگران اثر بگذارد، هر چقدر بهتر بتوانید استرس خودتان را مدیریت کنید، تأثیر مثبت‌تری بر اطرافیان خواهید داشت و نیز استرس دیگران هم کمتر اثر منفی روی شما می‌گذارد.
معرفی عوامل تنش‌زای محیط کار، پیشنهاداتی برای کم کردن عوامل تنش‌زا، معرفی راهکارهای فردی و سازمانی برای کم کردن و کنار آمدن با فشار روانی شغلی از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این کنفرانس بود.

کنفرانس استرس در HSE 1  
کنفرانس استرس در HSE 6
کنفرانس استرس در HSE 5
کنفرانس استرس در HSE 4
کنفرانس استرس در HSE 3
کنفرانس استرس در HSE 2

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۱۲
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۰۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید