سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۴۲

اخبار

برای چهارمین سال متوالی؛ واحد هموویژلانس بیمارستان نفت گچساران برترین شد

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از کسب رتبه نخست واحد هموویژلانس (مراقبت از خون) این مرکز درمانی در بین بیمارستان‌های استان برای چهارمین سال متوالی خبر داد.
دکتر رضا بقائی در گفتگو با پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: در ارزیابی و بازرسی انجام شده از بانک خون بیمارستانهای استان که در سال 1402 انجام شد بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در سطح استان به عنوان اولین و برترین شناخته شد.
وی ادامه داد: ۸ بیمارستان از سوی اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد در ارزیابی و اعتبارسنجی شرکت داده شد که واحد هموویژلانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با کسب 300 امتیاز رتبه نخست را به دست آورد.
دکتر بقائی شاخص‌های ارزیابی و اعتبارسنجی را شامل روش‌های انجام آزمایشات، ارزیابی کارکنان و تجهیزات، ثبت و بایگانی مستندات، تشکیل کمیته‌های انتقال‌خون، گزارش و اقدامات عوارض مرتبط با انتقال‌خون و ارزیابی وظایف بانک خون عنوان کرد .
بانک خون بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت صنعت نفت گچساران در سال ۱۳۷۴ راه‌اندازی و به صورت روزانه فعالیت دارد. این مرکز درمانی در حال حاضر به بیش از 16 هزار نفر خدمات ارائه می‌نماید.
گفتنی است بانک خون بیمارستان‌ها طی سال حداقل دوبار توسط کارشناسان انتقال خون مورد بازررسی قرار می‌گیرند و نتیجه بررسی به منظور رفع اشکالات برای رئیس بیمارستان ارسال می‌شود.
 
۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۳۶
تعداد بازدید : ۱۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید