سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۳

اخبار

راه‌اندازی بخش سیتولوژی در آزمایشگاه بیمارستان نفت گچساران

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از راه‌اندازی بخش سیتولوژی آزمایشگاه بیمارستان نفت از نیمه دوم مهرماه خبر داد.
دکتر رضا بقائی در گفتگو با پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: بخش سیتولوژی آزمایشگاه بیمارستان نفت نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از ارجاع سالانه حدود ۷۵۰ بیمار به آزمایشگاه‌های خصوصی و تسریع در جواب‌دهی به بیماران خواهد داشت.
وی یادآور شد: آزمایشات این بخش به بررسی و تشخیص بیماری در سطح سلول می‌پردازد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عنوان کرد: با انجام سیتولوژی که شامل آزمایشات مایعات بدن (ادرار، مایع مفصلی، مایع مغزی نخاعی، مایع پریکارد و ...) و پاپ اسمیر (تشخیص سرطان دهانه رحم بانوان) می‌باشد می‌توان سرطان‌ها و بیماری‌های التهابی و عفونی را تشخیص داد.
90 درصد آزمایش‌ها در بیمارستان نفت قابل انجام است
مسئول آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: با راه‌اندازی بخش سیتولوژی 90 درصد آزمایش‌های که از سوی پزشکان تجویز می‌شود در آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت قابل انجام است.
محمدرضا طاهری‌نژاد گفت: این آزمایشگاه از محدود آزمایشگاههای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است که در آن آزمایشات تخصصی هورمونی از جمله تومور مارکرها، هپاتیت، تیروئید، هورمون‌های جنسی و ... انجام می‌پذیرد.
در شهرستان گچساران 4 بیمارستان در حال ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به شهروندان است که تنها بیمارستان نفت دارای بخش سیتولوژی می‌باشد. 
در حال حاضر افزون بر 16 هزار نفر اعم از کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش و کارکنان بازنشسته و افراد تحت تکلف از خدمات مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بهره می‌برند.
۳۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۸
تعداد بازدید : ۱۸۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید