سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۱۰

اخبار

دکتر بقائی؛ نقش سلامت روان در توسعه جامعه را تشریح کرد

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه سلامت جامعه از عوامل موثر در توسعه کشور است، اظهار داشت: سلامت جامعه دارای ابعاد متنوعی است که سلامت روان یکی از ابعاد آن است و براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت عبارتست از یک حالت فراگیر به زیستن جسمانی، روانی و اجتماعی که تنها به معنای وجود بیماری نیست.
دکتر رضا بقائی در گفتگو با پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ضمن تبریک هفته سلامت روان عنوان کرد: سازمان بهداشت جهانی، سلامت را در چهار بعد جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی تعریف کرده و در این میان سلامت روانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا می‌تواند بر سه بعد دیگر سلامت به ویژه جسمانی اثر بگذارد.
وی ادامه داد: بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی است، به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی‌های خود استفاده کند، در جامعه عملکرد داشته باشد و نیازهای معمول زندگی روزمره را برآورده سازد.
این مسئول با بیان اینکه پیشگیری از پیدایش بیماری‌های روانی و سالم کردن محیط روانی از نیازهای اولیه تامین بهداشت روانی محسوب می‌شود تصریح کرد: فردی که می‌تواند به فشارهای معمول زندگی روزمره غلبه کند و یک زندگی مستقل داشته باشد را می‌توان به عنوان یک فرد دارای سلامت روان معرفی کرد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با تاکید بر اینکه سلامت روان، نقش قابل توجهی در تامین سلامت فرد و جامعه دارد، گفت: هرگونه هزینه کردن در راستای تامین سلامت روان آحاد جامعه، به عنوان سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
گفتنی است سازمان جهانی بهداشت 10 اکتبر هر سال را روز جهانی سلامت روان نامیده؛ این روز برای اولین بار در سال 1992 میلادی به ابتکار فدراسیون جهانی سلامت روانی تعیین شد و سازمان جهانی بهداشت هم این مناسبت را در دهم اکتبر هر سال به رسمیت شناخت. روز جهانی سلامت روانی در هر سال موضوعی مشخص و متفاوت دارد؛ "سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست" موضوع امسال این روز است.
 
۱۸ مهر ۱۴۰۲ ۱۴:۵۰
تعداد بازدید : ۱۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید