سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۳۵

اخبار

روانشناسان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به یکهزار و ۱۰۰ نفر مشاوره دادند

مسئول مرکز مشاوره و بهداشت روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه سلامت روان جامعه با توسعه برنامه‌های مربوط به مراقبت‌های جامعه نگر میسر می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه روان‌شناسان این مرکز به یکهزار و ۱۱۰ نفر مشاوره حضوری و تلفنی ارایه کردند.
سیده زهرا فاطمی به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت روان در گفتگو با پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، تصریح کرد: از این تعداد 911 مورد روانشناسی و مشاوره، 113 مورد گفتاردرمانی و 90 مورد کاردرمانی بوده است.
وی اعلام کرد: برای این تعداد 2 هزار و 800 جلسه درمانی و روانشناسی برگزار شد که نشان از اشاعه فرهنگ مشاوره است و می‌تواند گام مهمی در ارتقاء سلامت روان آحاد جامعه باشد.
فاطمی با بیان اینکه در مرکز مشاوره صنعت نفت گچساران کارشناس گفتاردرمانی و کاردرمانی نیز فعالیت دارند عنوان کرد: کلینیک روانشناسی و مشاوره به 911 نفر تعداد یکهزار و 292 جلسه، کلینیک گفتار درمانی به 113 نفر تعداد 558 جلسه و کلینیک کاردرمانی به 90 نفر 497 جلسه ارائه نمود.
فاطمی یادآور شد: در مرکز مشاوره و سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خدماتی از جمله مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، مشاوره کودکان، نوجوانان و جوانان، ازدواج، مشاوره شغلی، مهارت‌های زندگی، روان‌درمانی، روان‌سنجی، گفتاردرمانی، توانبخشی و بازتوانی جسمی و حرکتی، آموزش شاغلان و پژوهش ارائه می‌شود.
مسئول مرکز مشاوره و بهداشت روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ادامه سلامت روان را یکی از موضوعات بسیار مهم در توسعه و تقویت نقش آفرینی نیروی انسانی هر کشور بیان و اضافه کرد: خط تلفنی ۲۱۰۰۰ از ساعت۷.۳۰ دقیقه  تا ۱۴ آماده پاسخگویی به سوال‌های کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت گچساران است.
فاطمی اظهار داشت: راهنمایی و مشاوره در زمینه فردی، خانوادگی، ازدواج، فرزند پروری، تحصیلی، آموزشی و روانشناختی از جمله خدمات صدای مشاور است.
وی یادآور شد: هم اکنون ۶ مشاور شامل روانشناس بالینی، مشاور راهنمایی و مشاور آموزشی و تحصیلی و یک پزشک متخصص اعصاب و روان در مرکز مشاوره و بهداشت روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به نامگذاری هفته سلامت روان امسال تحت عنوان "سلامت روان، حق همه مردم است"، بر ضرورت حفظ، ارتقا و تامین آن در برنامه‌های راهبردی نهادهای مسئول تاکید و اظهار کرد: بر این اساس تقویت راهبری موثر، تهیه خدمات جامعه و مسئولانه به همراه مراقبت‌های اجتماعی، اجرای راهبردهای ارتقا و پیشگیری، تقویت نظام اطلاعاتی، شواهد و مطالعات سلامت روان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
۱۰ اکتبر از سوی فدراسیون جهانی بهداشت روان (WFMH) به عنوان روز جهانی بهداشت روان نامگذاری شده است که در ایران از ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه از سوی نهادهای مسئول با هدف ارتقا و افزایش آگاهی های عمومی برنامه های مختلف اجرا می شود.
در حال حاضر افزون بر 16 هزار نفر اعم از کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش و کارکنان بازنشسته و افراد تحت تکلف از خدمات مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بهره می‌برند.
 
۱۸ مهر ۱۴۰۲ ۱۴:۵۱
تعداد بازدید : ۱۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید