سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۱۲

اخبار

گذری بر عملکرد ۱۸۶ روزه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ ارائه بیش از ۲۴۱ هزار خدمت

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: ۲۴۱ هزار نفر بیمار در طی ۶ ماهه نخست امسال از خدمات مراکز درمانی بهره‌مند شدند.
دکتر رضا بقائی در گفتگو با پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار کرد: این تعداد بیمار از بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت، درمانگاههای عملیاتی و شهری، کلینیک‌های تخصصی، دندانپزشکی، مرکز مشاوره و سلامت روان و مرکز طب کار و سلامت خدمات، خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.
وی افزود: در این مدت ۲۴۱ هزار بیمار برای خدمات سرپایی و بستری به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ و نیم درصد افزایش یافت.
دکتر بقائی تصریح کرد: به طور میانگین روزانه یکهزار و ۳۰۰ بیمار به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برای دریافت خدمات سرپایی و بستری مراجعه می‌کنند.
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ادامه داد: بیشترین مراجعات مربوط به داروخانه‌ها با ۱۰۳ هزار و ۴۷۱ نفر، درمانگاه مرکزی ۴۰ هزار و ۷۹۵ نفر، ، آزمایشگاه ۱۱ هزار و ۸۴۵ نفر، کلینیک دندانپزشکی ۱۰ هزار و ۷۹۱ نفر، اورژانس ۱۰ هزار و ۲۷۷ نفر و درمانگاههای عملیاتی ۵ هزار و ۲۱۱ نفر بوده است.
دکتر بقائی آمار مراجعات به کلینیک تخصصی را ۲۴ هزار و ۳۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: کلینیک تخصصی بیمارستان بعثت دارای تخصصهای داخلی، اطفال، جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارتوپدی، داخلی، ارولوژی، نورولوژی، چشم، اعصاب و روان، پوست، گوش، حلقی و بینی، بیهوشی، قلب و جراح مغز و اعصاب و همچنین پاراکلینیک‌های آندسکوپی، اکو و تست‌ورزش، نوارمغز، هولتر فشارخون و آدیتمی، ساکشن‌گوش و کرایوتراپی است.
افزایش اعمال جراحی در بیمارستان نفت
دکتر بقایی در ادامه با بیان اینکه واحد اتاق عمل بیمارستان صنعت نفت گچساران با تعامل و همکاری شایسته مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سال گذشته تعمیر و بازسازی شد گفت: هم اکنون ۳ اتاق عمل در بیمارستان بعثت صنعت نفت فعال و در حال خدمت‌رسانی به افراد تحت پوشش می‌باشد.
وی با اعلام اینکه ۳۹۰ عمل جراحی طی ۶ ماهه نخست امسال در بیمارستان صنعت نفت گچساران انجام شد. گفت: حدود ۶۰ درصد این اعمال جنرال و ۴۰ درصد سرپایی بوده است .
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تصریح کرد: بیشترین عمل‌ها به ترتیب مربوط به جراحی عمومی، چشم و اورولوژی است.
افزایش ۲۳ درصدی جمعیت تحت پوشش
وی عنوان کرد: در راستای اجرای بند «و» و بند «د» مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تبدیل وضعیت، جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ۲۳ درصد افزایش یافت.
دکتر بقائی با بیان اینکه ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان پُرتلاش صنعت نفت و خانواده‌های آنها مهمترین اولویت‌ بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران است بیان کرد: در زمان حاضر بیش از ۱۶ هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان معادل ۱۷ درصد تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند.
گفتنی است ۷۰ درصد جمعیت خدمات گیرنده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش و ۳۰ درصد نیز کارکنان بازنشسته و افراد تحت پوشش آنها می‌باشد.
گستره فعالیت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، همسو با اهداف شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است. این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
 
۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید