سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۱۷

اخبار

از سوی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ افراد پرخطر برای تزریق واکسن آنفلوانزا فراخوانده می‌شوند

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، بیماران قلبی عروقی و کادر درمان به عنوان افراد پرخطر و در معرض آسیب برای تزریق واکسن آنفلوآنزا فراخوانده می‌شوند تا پیش از آغاز فصول سرد واکسنشان را دریافت کنند.
دکتر رضا بقائی در گفت و گو با پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: که این افراد گروه هدف تزریق واکسن آنفلوانزا بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده برای تزریق این واکسن با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا در هفته جاری آغاز و تا اواخر مهرماه ادامه دارد عنوان کرد: تاکنون بیش از 100 دز واکسن آنفلوآنزا برای افراد پرخطر تزریق شده است.
650 دُز واکسن آنفلوانزا برای افراد پرخطر صنعت نفت گچساران تزریق شد 
دکتر بقائی گفت: سال گذشته 650 نفر از جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران واکسن آنفلوانزا تزریق کردند و بر این مبنا در تامین واکسن هیچ مشکلی نیست و گروههای پر خطر در اولویت دریافت آن هستند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری‌های رایج این فصل افزود: عفونت ویروسی شایعی که در این فصل وجود دارد بیماری آنفلوانزا است که  طبق دستورالعمل موجود واکسیناسیون آن در فصل پاییز انجام می‌گیرد.
گفتنی است بیماری آنفلوانزا یک عفونت حاد تنفسی است که سالیانه پنج تا ۱۵ درصد از جمعیت را آلوده می‌کند و به سه نوع ویروس آنفلوآنزا به نام‌های آ.ب. ث تقسیم‌بندی می‌شود.
علائم بیماری آنفلوانزا می‌تواند خفیف یا شدید باشد، تب و لرز، سردرد، دردهای عضلانی از جمله کمردرد، خستگی، سرفه (که ممکن است با خلط همراه باشد)، گلودرد، ایجاد زخم‌هایی داخل دهان، بینی، روی سطح پوست، خشونت صدا، استفراغ و حالت تهوع، خارش بدن و کوفتگی از علایم شایع بیماری هستند.
این علائم بطور معمول ۲ روز پس از مواجهه با ویروس بروز می‌کنند و کمتر از یک هفته باقی می‌مانند، با این حال سرفه‌کردن ممکن است بیش از ۲ هفته مشاهده شود.
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۱۴
تعداد بازدید : ۱۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید