سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۰۲

اخبار

۹۳ درصد مراجعان اورژانس بیمارستان نفت گچساران سرپایی درمان شدند

بیست و ششمین روز از شهریور همه ساله روز قدردانی از سپیدپوشان بهشتی اورژانس است فرشتگان مهربانی که در حوادث مختلف، در پیشانی احیای جان و بازگرداندن سلامت آسیب دیدگان انواع حوادث و بیماران بدحال حضور دائمی دارند و با حلم و تخصص، خدماتی شایسته و بایسته را ارائه داده و همواره جهادی و ایثارگرانه در این مسیر گام برداشته‌اند.
۲۶ شهریورماه سالروز تاسیس تشکیلات فوریت های پزشکی یا اورژانس ۱۱۵ در ایران است، مجموعه‌ای که کارنامه‌اش در سال‌های اخیر در ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم حیاتبخش و درخشان است.
 آری بیست و ششم شهریورماه روز قدردانی از نیروهای عملیاتی است که در رویدادهای گوناگون، از یک سانحه رانندگی تا حوادث گسترده، نخستین مواجهه را با مصدومان و همراهانشان دارند و چه زیبا با صبر و بردباری، خدمات اولیه را که نقشی حیاتی در بهبود وضعیت سانحه‌دیدگان دارد به آنان ارائه می‌دهند و حیات دوباره را برایشان به ارمغان می آورند.
 امروز ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ و در چهل و هشتمین سالگرد تاسیس اورژانس، قدردان زحمات فرشتگان نجات بی ادعایی هستیم که با تلاش بی حد، خالصانه و بدون توقع، شب و روز در سرما و گرما، زندگی ارزشمندشان را وقف سلامت مردم کرده‌اند. درود بی پایان بر شما فرشتگان نجات اورژانس که در همه لحظات سخت و جان فرسا، از آسایش خود چشم پوشیده و در جهت نجات جان انسان ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزید.
این روز بهانه‌ای شد تا به تبیین عملکرد اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در سال جاری بپردازیم.
افزایش ۱۶ درصدی مراجعات به اورژانس بیمارستان نفت گچساران
مسئول واحد اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: میزان مراجعه به اورژانس نفت طی پنج ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.
جهانگیر نگهبان در گفتگو با پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به مناسبت بیست و ششم شهریورماه چهل و هشتمین سالروز اورژانس و فوریت‌های پزشکی در تبیین عملکرد اورژانس بیمارستان نفت گچساران تصریح کرد: طی پنج ماه ابتدای امسال بیش از هشت هزار و ۳۰۰ بیمار به اورژانس بیمارستان نفت مراجعه و از خدمات پزشکی،درمانی و دارویی آن بهره‌مند شدند.
۹۳ درصد مراجعان اورژانس بیمارستان نفت گچساران سرپایی درمان می‌شوند
وی افزود: از این تعداد مراجعان ۹۳ درصد به صورت سرپایی درمان و ۷ درصد نفر نیز در بخش‌ها بستری شدند. 
نگهبان ادامه داد: میزان مراجعه به اورژانس نفت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.
وی همچنین آمار مراجعین به اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران طی سال گذشته را ۱۷ هزار هزار و ۹۶۴ نفر اعلام کرد و گفت: هفت هزار و ۲۲۷ نفر از این تعداد مربوط به پنج ماهه نخست سال بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار و ۱۷۴ نفر از خدمات مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بهره‌مند هستند، که ۷۰ درصد کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش و ۳۰ درصد نیز کارکنان بازنشسته و افراد تحت پوشش آنها می‌باشد، گفت: به ازای هر یکهزار و ۱۵۵ نفر جمعیت، یک تخت اورژانس در اختیار داریم.
نگهبان در ادامه با بیان اینکه استقرار دائم پزشک در اورژانس جزء الزامات اورژانس مراکز درمانی است گفت: از سال ۹۷ متخصص طب اورژانس در اورژانس بیمارستان نفت مستقر و بیماران را معاینه می‌کند.
مسئول واحد اورژانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران تصریح کرد: حضور و استقرار متخصص طب اورژانس منجر به کاهش نیاز حضور سایر متخصصین شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: هم اکنون ۷ پزشک عمومی و ۱۳ پرستار در اورژانس بیمارستان نفت به بیماران و مراجعان خدمات درمانی ارایه می‌دهند.
مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ضمن تبریک فرا رسیدن روز اورژانس، از خدمات ارزنده همکاران عزیز در اورژانس بیمارستان نفت گچساران سپاسگزاری کرده، سلامت و سربلندی‌شان را از درگاه ایزد منان مسئلت داریم.
 
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۶:۵۰
تعداد بازدید : ۱۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید