سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۳

اخبار

پذیرش بیش از ۹۰ هزار نسخه در داروخانه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

معاونت درمان و دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از پذیرش ۹۰ هزار نسخه دارویی ارائه شده از سوی بیماران تا پایان مردادماه به داروخانه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خبر داد.
دکتر عبدالرسول صالح‌زاده به مناسبت پنجم شهریورماه روز داروساز در گفتگو با پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با اعلام اینکه در مدت یاد شده ۹۰ هزار بیمار با در دست داشتن نسخ دارویی برای تهیه داروهای خود به داروخانه عمومی و بین‌بخشی و داروخانه کلینیک تخصصی مراجعه کرده‌اند، افزود: بیش از ۲۶۰ هزار قلم داروئی به مراجعین تحویل داده شد.
وی همچنین آمار مراجعات به داروخانه های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سال را بیش از ۱۹۱ هزار نفر اعلام کرد.
معاونت درمان و دارویی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه داروخانه عمومی و بین‌بخشی بیمارستان نفت به صورت شبانه‌روزی به بیماران خدمات ارائه می‌نماید و بیشترین مراجعات مربوط به این داروخانه است عنوان کرد: ۱۰۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها با نسخه دارو دریافت می‌کنند.
دکتر صالح‌زاده همچنین در ادامه با بیان اینکه ۹۵ درصد داروی مصرفی مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تولید داخل می‌باشد عنوان کرد: ۸۰ درصد اقلام داروئی تجویر شده از سوی پزشکان در داروخانه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران موجود می‌باشد.
وی تصریح کرد: هم اکنون ۳ پزشک داروساز در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران فعالیت دارند.
دکتر صالح‌زاده با اعلام اینکه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از ابتدای سال جاری اقدام به انعقاد قرارداد با دو داروخانه در سطح شهرستان نموده عنوان کرد: نسخ بیمارانی که داروی آنها در داروخانه‌ها موجود نیست و همچنن نسخ داروهای بیماران خاص به این داروخانه‌ها ارجاع داده می‌شود.
وی ادامه داد: بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عمده داروهای مورد نیاز خود را از ۶ شرکت داروئی طرف قرارداد با صنعت نفت تهیه و تامین می‌نماید.
وی در پایان عنوان کرد: با توجه به تبدیل وضعیتهای جدید و افزایش تعداد افراد تحت پوشش داروخانه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با کمبود نیرو مواجه است.
گفتنی است در حال حاضر ۱۲ نفر در داروخانه عمومی و بین‌بخشی وداروخانه کلینیک تخصصی فعالیت دارند.
 ضمن تبریک زاد روز حکیم محمد بن زکریای رازی و روز داروسازی به جامعه داروسازان کشور، به ویژه داروسازان شاغل در خانواده بزرگ صنعت نفت، سلامتی و توفیق روزافزون آنان را از درگاه ایزد منان خواستاریم.
 
۵ شهریور ۱۴۰۲ ۱۷:۲۳
تعداد بازدید : ۱۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید