سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۴۱

اخبار

به بهانه روز پزشک؛ ۲۵ سال با مدیران عامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

ارایه خدمات سلامت در صنعت نفت ایران از بدو ورود این صنعت به ایران وجود داشته و پیشینه‌ای به قدمت خود این صنعت دارد. پس از ملی شدن صنعت نفت و تشکیل شرکت ملی نفت ایران، ارایه خدمات سلامت از طریق یکی از مدیریت‌های زیر مجموعه این شرکت انجام می‌شد.
تاریخچه تشکیل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت
به  گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ در سال 1377 سازمانی مستقل زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران تحت عنوان شرکت خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت تاسیس گردید که امروزه به نام سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شناخته می‌شود.
سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت وظیفه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به کل شاغلین و خانواده کارکنان چهار شرکت اصلی شامل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آنها را برعهده دارد.
در حال حاضر این سازمان در پانزده منطقه جغرافیایی شامل گچساران، اهواز، آبادان، آغاجاری، بوشهر، مسجدسلیمان، تهران، اصفهان، مرکزی و لرستان ، شمال کشور، شمالغرب کشور، شمالشرق کشور، غرب کشور، فارس، هرمزگان و ماهشهر به جمعیت تحت پوشش ارایه خدمات می‌نماید.
این خدمات از طریق 9 بیمارستان، 1 دی‌کلینیک، 23 پلی‌کلینیک، 58 درمانگاه خانواده، 94 درمانگاه سلامت‌کار و 124 مرکز پزشکیاری ارائه می‌گردد.
اول شهریورماه روز تولد ابوعلی سینا به عنوان اندیشمند و فیلسوفی فرزانه که با پشتکار فراوان، عزت و سربلندی را برای ایران و ایرانی در سراسر این گیتی پهناور رقم زد در تقویم رسمی کشور برای بزرگداشت این اندیشمند، تحت نام «پزشک» ثبت شده است.
دانش پزشکی از اهمیت و ارزش والایی نزد جامعه ایران برخوردار است و مردم به پزشکان همواره با دیده احترام و قدردانی می‌نگرند. این علم پیشرفت خود را ثمره اقدام‌های سازنده ابوعلی سینا پزشک و دانشمند ایرانی می‌داند که با درایت و نبوغ خویش توانست در این حوزه تحول‌های اساسی و نوینی پدید آورد و هدایتگر فعالان این عرصه در مسیر رشد و شکوفایی شود.
پزشکان، فرشتگان نجات حیات انسانی هستند که درد و رنج را در سایه الطاف پروردگار تسکین می‌بخشند و با صبوری و ایثار در لحظات سخت بیماری، همراه و همیار بیماران خود هستند.
بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک بهانه‌ای شد تا به معرفی مدیران عامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادوار مختلف بپردازیم.
تاریخچه مدیران عامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادوار مختلف از متخصص بیماریهای داخلی تا فوق‌متخصص قلب و عروق
از ابتدای تاسیس سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تاکنون 7 مدیرعامل بر کرسی این سازمان تکیه زده‌اند، هر یک از این مدیران با تخصص‌های مختلف، اقدام‌های مهمی را در کارنامه فعالیت خویش به ثبت رسانده‌اند.
*دکتر باقر لاریجانی (1378 تا 1379)
دکتر باقر لاریجانی به عنوان نخستین مدیرعامل بر صندلی مدیرعاملی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تکیه زد و از سال 78 تا 79 مسئولیت این سازمان را برعهده گرفت، دکتر لاریجانی دارای فوق تخصص غدد و متابولیسم، متخصص بیماریهای داخلی بود.

1

*دکتر احمد خالق‌نژاد طبری (1379 تا 1380)
دکتر احمد خالق‌نژاد فوق تخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری و تناسلی کودکان (اورولوژی کودکان) به عنوان دومین مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شناخته می‌شود. وی از سال 1379 تا 1380 عهده دار مسئولیت مدیرعاملی سازمان بود.

1

*دکتر سیدمحمدرضا شجاعی (1380 تا 1384)
دکتر سیدمحمدرضا شجاعی در سال 1380 به عنوان مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مشغول به خدمت شد، وی به مدت 4 سال این مسئولیت را عهده‌دار بود. دکتر شجاعی دارای تخصص اعصاب و روان بود.

1

*دکتر منصور کندری (1384 تا 1386)
دکتر منصور کندری که دارای تخصص گوش، حلق و بینی است به عنوان چهارمین مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شناخته می‌شود. که از سال 1384 تا 1386 بر مسند این سازمان تکیه زد.

1

*دکتر محمدجواد کیان (1387 تا 1393)
در سال 1387 دکتر محمدجواد کیان به عنوان پنجمین مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت معرفی شد، دکتر کیانی به مدت 6 سال و تا سال 1393 به عنوان مدیرعامل به فعالیت پرداخت. وی دانش آموخته دکترای عمومی است.

1

*دکتر حبیب الله سمیع (1393 تا 1399)
دکتر حبیب الله سمیع متخصص بیماری‌های داخلی را به عنوان ششمین مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می‌شناسند. وی از سال 1393 تا 1399 مدیرعامل سازمان بود.

1

*دکتر سیدمهدی هاشمی (1399 تاکنون)
در آذرماه سال 1399 مقام عالی وزارت نفت در حکمی دکتر سیدمهدی هاشمی را به عنوان مدیرعامل جدید سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت منصوب کرد. دکتر هاشمی دارای بورد تخصصی بیماری‌های داخلی و فوق متخصص قلب و عروق است.

1

در سالروز ولادت حکیم فرزانه ابوعلی سینا و روز پزشک، تلاش خستگی‌ ناپذیر تمامی پزشکان این مرز و بوم بالاخص پزشکان سخت کوش بهداشت و درمان صنعت نفت را می‌ستایم و یاد و نام کسانی که در گسترش اخلاق و حکمت، انسانیت و معرفت کوشش کرده و از مال و جان خویش در خدمت به بیماران دریغ نورزیده‌اند گرامی می‌دارم؛ آنانی که با دم مسیحایی خویش درد و رنج را از جسم و روان بیماران زدوده و شوق امید و زندگی را در کالبد جسم و روح آنان می‌دمند.
 
۳۱ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۴۵
تعداد بازدید : ۲۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید