سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۱

اخبار

۴۴۳ هزار بیمار طی سال گذشته در مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران پذیرش شد

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: سال گذشته بیش از ۴۴۳ هزار بیمار با مراجعه به مراکز درمانی پذیرش شده و خدمات درمانی دریافت کردند.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، در سال ۱۳۰۲ اولین مطالعات زمین شناسی برای شناسایی مناطق نفت‌خیز در شهرستان گچساران انجام شد و در سال ۱۳۱۸ اولین چاه نفت در این شهرستان به بهره‌برداری رسید. استخراج نفت از میدان گچساران از چاه شماره سه این شهرستان آغاز شد، بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران که پیشینه‌ای به قدمت خود این صنعت دارد، فعالیت خود را با ایجاد یک درمانگاه در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران آغاز کرد.
هم اکنون مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران هسمو با شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر فعالیت دارد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اولویت اصلی این مجموعه را ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت عنوان کرد.
دکتر رضا بقائی گفت: در سال گذشته بیش از 443 هزار بیمار با مراجعه به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفتند که نسبت به سال 1400 حدود 21 درصد افزایش داشته است و بیشترین حجم مراجعات به بیمارستان ۶۴ تختوابی بعثت صنعت نفت گچساران بوده است.

1

بیمارستان بعثت نفت گچساران به عنوان اولین و تنها مرکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تحت پوشش وزارت نفت در استان کهگیلویه و بویراحمد، مصمم است با تکیه بر دانش و توانمندی‌های کلیه پزشکان و کارکنان خود با استفاده از منابع علمی معتبر و به روز و بهترین امکانات و فن‌آوری‌های نوین، و در راستای بهبود خدمات بهداشتی درمانی، همسو با سیاست‌های کلان صنعت نفت، موجبات ارتقای سطح سلامت جامعه، افزایش رضایتمندی بیماران و کارکنان را فراهم آورد.
وی ادامه داد: این بیماران برای انجام مراحل درمانی خود به بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت، درمانگاههای عملیاتی و شهری، کلینیک‌های تخصصی، دندانپزشکی، مرکز مشاوره و سلامت روان و مرکز طب کار و سلامت مراجعه کردند.
دکتر بقائی تصریح کرد: از این تعداد بیش از 191 هزار نفر به داروخانه‌ها، بیش از 70 هزار نفر به درمانگاه مرکزی، بیش از 39 هزار نفر به کلینیک تخصصی، حدود 22 هزار نفر به آزمایشگاه، قریب 24 هزار نفر به کلینیک دندانپزشکی و 18 هزار نفر به اورژانس برای دریافت خدمات مراجعه کردند.
بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران روزانه به یکهزار و 200 بیمار خدمات ارایه می‌دهد
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: روزانه یکهزار و 200 بیمار به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برای دریافت خدمات سرپایی و بستری مراجعه می‌کنند.

دکتر بقائی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 21 هزار نفر به آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت مراجعه که نسبت به سال 1400 حدود 23 درصد افزایش داشته است گفت بیش از ۸۵ درصد آزمایش‌های که از سوی پزشکان تجویز می‌شود در آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت قابل انجام است.

وی ادامه داد: آزمایشات تخصصی هورمونی از جمله تومور مارکرها، هپاتیت، تیروئید، هورمون‌های جنسی و ... در آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت انجام می‌پذیرد.
وی در تشریح عملکرد کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سال گذشته گفت: قریب 24 هزار نفر از خدمات تشخیصی و درمانی کلینیک دندانپزشکی نفت شامل ترمیم دندان، درمان ریشه دندان، رادیوگرافی PA/BW، جرم‌گیری، پروفیلاکسی دوفک، حذف پوسیدگی و پانسمان، کشیدن دندان، پالپوتومی و پالپکتومی بهره‌مند شدند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با اعلام اینکه میزان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در سال 1401 نسبت به سال 1400 حدود 23 درصد افزایش یافت، بیان کرد: هم اکنون ۱۰ یونیت در کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران فعال می‌باشد.
فعال بودن درمانگاه در 90 درصد مناطق عملیاتی
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران روزانه توان تولیدی ۶۵۲ هزار بشکه نفت را دارد و هم اکنون بر اساس نیاز کشور ۵۶۱ بشکه نفت در این شرکت تولید می شود. این شرکت همچنین توان تولید روزانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز را در کشور دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ۱۰ منطقه عملیاتی فعالیت دارد که ۹۰ درصد این مناطق شامل دشت گز، پازنان، رگ‌سفید، سیاهمکان، گوره، بی بی حکیمه۲، بی بی حکیمه۱، بینک و نرگسی مجهز به درمانگاه است.

1

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بیان کرد: نزدیکترین درمانگاه عملیاتی در منطقه دشت گز و فاصله ۱۵ کیلومتری و دورترین آن در منطقه نرگسی در شعاع ۲۵۰ کیلومتری گچساران قرار دارد.
دکتر بقائی با بیان اینکه بیش از یکهزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش درمانگاههای عملیاتی‌ بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند گفت: سال گذشته بیش از 11 هزار نفر بار اعم از افراد شرکتی و غیرشرکتی جهت دریافت خدمات پزشکی به درمانگاههای مناطق عملیاتی مراجعه کردند.
پذیرش 191 هزار نسخه در داروخانه‌ها
وی در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 191 هزار بیمار با در دست داشتن نسخ دارویی برای تهیه داروهای خود به داروخانه درمانگاه مرکزی، کلینیک تخصصی، بین‌بخشی و داروخانه‌های درمانگاه‌های مناطق عملیاتی مراجعه کرده‌اند.
دکتر بقائی همچنین با بیان اینکه بیشترین مراجعات مربوط به داروخانه درمانگاه مرکزی (OPD) است تصریح کرد: اکنون ۱۲ داروخانه در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران وجود دارد که از این مجموع ۳ داروخانه در بیمارستان بعثت نفت و ۹ داروخانه در درمانگاه‌های مناطق عملیاتی فعال است.
وی گفت: ۱۰۰ درصد مراجعه‌کنندگان با نسخه دارو دریافت می‌کنند.
بیش از 39 هزار بیمار از سوی پزشکان متخصص پذیرش شدند
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گچساران، تعداد کل مراجعات به پزشکان متخصص در سال گذشته را بیش از 39 هزار بیمارنفر اعلام کرد و گفت: کلینیک تخصصی بیمارستان بعثت دارای ۲۳ تخصص شامل داخلی، اطفال، جراحی زنان و زایمان، جراحی عمومی، ارتوپدی، داخلی، ارولوژی، نورولوژی، چشم، اعصاب و روان، پوست، گوش، حلقی و بینی، بیهوشی، قلب و جراح مغز و اعصاب و همچنین پاراکلینیک‌های آندسکوپی، اکو و تست‌ورزش، نوارمغز، هولتر فشارخون و آدیتمی، ساکشن‌گوش و کرایوتراپی است.
بیش از 13 هزار نفر از جمعیت گچساران تحت‌پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت هستند
دکتر بقائی با اعلام اینکه اکنون بیش از 13 هزار نفر از جمعیت شهرستان گچساران تحت پوشش  بهداشت و درمان صنعت نفت قرار دارند گفت: ۷۰ درصد جمعیت تحت پوشش کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش و ۳۰ درصد نیز کارکنان بازنشسته و افراد تحت پوشش آنها می‌باشد.
۲۶ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۳۴
تعداد بازدید : ۱۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید