سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۳۷

اخبار

افزایش ۵۰ درصدی تختهای درمانی واحد فیزیوتراپی بیمارستان نفت گچساران

مسئول واحد فیزیوتراپی بیمارستان نفت گچساران از افزایش تختهای درمانی این واحد خبر داد.
فاطمه محمدپور به مناسبت دوم مردادماه روز ملی فیزیوتراپی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تعداد تخت‌های درمانی سال گذشته این مرکز درمانی را 8 تخت اعلام کرد و گفت: هم اکنون تخت‌های درمانی به 12 تخت افزایش یافته است.

1

افزایش 10 درصدی مراجعات 
وی در ادامه افزود: واحد فیزیوتراپی از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه هشت هزار و 100 خدمت فیزیوتراپی به مراجعه‌کنندگان ارائه داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزاش 10 درصدی را داشته است.
محمدپور این خدمات را الکتروتراپی، لیزردرمانی، درای نیدلینگ (سوزن خشک)، کشش گردن، کشش کمر، شاک ویو، پارافین درمانی، درمان‌ها و تکنیک‌های دستی و تمرینات درمانی عنوان کرد.
مسئول واحد فیزیوتراپی بیمارستان نفت گچساران ادامه داد: ۶۰ درصد خدمات به کارکنان شاغل و خانواده‌های آنها و ۴۰ درصد نیز به بازنشستگان و افراد تحت تکفل ارائه شده است.
ارائه 26 هزار خدمت به بیماران
وی همچنین مجموع خدمات ارائه شده واحد فیزیوتراپی به مراجعین در سال گذشته را  حدود 26 هزار خدمت اعلام کرد.
محمدپور با یادآوری اینکه 60 درصد مراجعین در رده سنی 45 تا 65 سال قرار دارند، تصریح کرد: بیماران با مشکلات اسکتی _عضلانی و بیماری های نورولوژی به ترتیب بیشترین مراجعین به این واحد هستند.
وی در ادامه گفت: فیزیوتراپی Physiotherapy یا فیزیک‌درمانی شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است که در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش، گرما و جریان برق استفاده می‌شود.
مسئول واحد فیزیوتراپی بیمارستان نفت گچساران عنوان کرد: فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.
محمدپور تصریح کرد: واژه فیزیوتراپی از فیزیو مساوی با فیزیولوژیک، جسمانی و طبیعی و تِراپی مساوی با درمان ساخته شده‌است. 
وی ادامه داد: از فیزیوتراپی می‌توان برای درمان دردهای مختلف از جمله گردن درد، کمردرد، بیماری‌های ستون فقرات، بیماری‌های لگن، باسن و ران، بیماری‌های ناحیه دست و شانه، دردهای ناحیه زانو و کف پا استفاده کرد.
مسئول واحد فیزیوتراپی بیمارستان نفت گچساران عنوان کرد: درمان فیزیوتراپی متناسب با فرد انجام می‌شود و در حالی که برخی شرایط ممکن است استراتژی‌ها و ویژگی‌های خاصی داشته باشند، نیازهای هر فرد متفاوت است.
وی تصریح کرد: فیزیوتراپی می‌تواند هم پیشگیرانه باشد و هم به بهبودی کمک کند و بخشی ضروری از برنامه مراقبت‌های بهداشتی است.
وی یادآور شد: کارشناسان فیزیوتراپی با حضور در بخش‎های مختلف بیمارستان نفت از جمله داخلی مردان، زنان، اطفال و  ICU به بیماران بستری شده در صورت نیاز جلسه درمانی ارائه می‌دهند.
هم اکنون ۴ فیزیوتراپ در این مرکز فعالیت و به جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت خدمات ارایه می‌کنند.
در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران هستند.
مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران دوم مردادماه روز ملی فیزیوتراپی را به جامعه بزرگ فیزیوتراپی و به ویژه فیزیوتراپیست های خدوم بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران که در پیشبرد اهداف علمی و درمانی مبتنی بر نیاز جمعیت تحت پوشش از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند تهنیت عرض می‎نماید و توفیق روز افزون این قشر زحمتکش و پُرتلاش را از درگاه خداوند متعال خواهان است.
 
۳ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۱۶
تعداد بازدید : ۱۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید