سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۹

اخبار

پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری و فرزندآوری

نهایت همکاری برای اجرای طرح های مربوط به جوانی جمعیت،هم دربخش پیشگیری و هم درمان ناباروری در بیمارستان نفت تهران انجام می شود.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت تهران، دکترمریم غفوری رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان نفت تهران با اعلام این مطلب به مناسبت  هفته جمعیت افزود: با توجه به  اولویت فرزند‌‌آوری، هزینه‌های درمانی اقدامات تشخیصی، درمانی و هزینه داروها در کمیسیون بیمارستان نفت تایید و پرداخت می شود.

 وی توضیح داد: خدمات پیشگیری وانجام آزمایشات مربوطه ازجمله تست پاپ‌اسمیروآزمایشات ذخیره‌فولیکولی دردرمانگاه‌ها و بیمارستان نفت تهران انجام می شود وهمچنین یک خانم از نظرسلامت رحمی، تخمدان‌ها و پستان‌ها کاملا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 غفوری گفت: پس ازبررسی های اولیه و تکمیل پرونده دربیمارستان، ارجاعات تخصصی بیماران برای اقدامات کمک درمانی برای بارداری انجام می شود و در صورتی که این اقدامات مغایر با سلامت مادر(درزنانی که دارای بیماری های خاص هستند) نباشد، برای رفع مشکل باروری سریع اقدام می شود.

 این متخصص زنان توضیح داد: بستگی به شرایط و نیازهای درمانی بیمار، روش‌هایی  مثل “IVF” و”IUI” و استفاده از داروهای کمکی مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

 غفوری گفت: برای دریافت خدمات فوق تخصصی ناباروری، مراکزمربوطه به افراد پیشنهاد می شود تا فرد بر اساس شرایط مکانی و زمانی اقدامات درمانی را پیگیری کند.

 رئیس بخش زنان وزایمان بیمارستان نفت تهران یادآورشد: سال گذشته، تعداد قابل توجهی بارداری بالای 40 سال داشتیم  که خوشبختانه نزدیک به صد درصد بارداری‌ها موفق و مادرو جنین درسلامتی کامل بودند.

وی تصریح کرد: درصورتی که خانمی بیماری زمینه‌ای غیر قابل کنترل و بیماری سرطانی نداشته باشد، سن بالای 40 سال  مانعی برای مادر شدن نیست.

غفوری خاطر نشان کرد: در صورتی که فرد بیماری خاصی نیزداشته باشد در صورتی که  پزشک معالج  وی ممنوعیت ایجاد نکند، پزشک زنان نهایت همکاری و مشاوره‌های لازم را برای بارداری و فرزندآوری موفق ارائه می دهد.

  این متخصص زنان تاکید کرد:هرچه بارداری درسن پایین ترانجام شود،ریسک فاکتورها کمتروشرایط بارداری بهتروایمن تراست وبه همین نسبت، بارداری در سن بالا، نیازبه مراقبت‌های بیشتری دارد ازاین‌رودربیمارستان نفت تهران، طبق استانداردها وپروتکل‌های کشوری شرایط سلامتی مادرونوزاد بررسی می‌شود تا هردو دربهترین شرایط باشند.

دکترغفوری درمورد فریزتخمک گفت: در حال حاضردر بیمارستان نفت تهران، برای  دختر خانم های مجرد  فریز  تخمک  انجام نمی شود و فریز تخمک برای خانم های متاهل  زیر 40 سال که دچار بیماری های خاص از جمله انواع سرطان هستند انجام می شود تا این افراد بتوانند بدون نگرانی ازفرزند آوری به درمان بیماری خود بپردازند.
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۵۸
تعداد بازدید : ۴,۵۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید