سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۵۵

اخبار

روزشمار هفته دیابت اعلام شد

هفته ملی دیابت از شنبه بیست و یکم آبانماه با شعار «با آموزش دیابت از آینده خود محافظت کنیم» آغاز می‌شود.

1

به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به منظور آگاهی رسانی عموم هموطنان درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت مراقبت در این بیماری، ۲۱ تا ۲۷ آبانماه در ایران به عنوان هفته ملی دیابت اعلام شده است و هر یک از روزهای این هفته به یک عنوان نامگذاری شده است.

بر این اساس، شنبه ۲۱ آبان روز «آموزش پیش دیابت، پیشگیری و شیوه زندگی سالم»، یکشنبه ۲۲ آبان روز «آموزش دیابت، جامعه، مدارس و خانواده»، دوشنبه ۲۳ آبان روز «با آموزش دیابت از آینده خود محافظت کنیم»، سه‌شنبه ۲۴ آبان «آموزش دیابت، خودمراقبتی»، چهارشنبه ۲۵ آبان «آموزش دیابت، رسانه و سلامت دیجیتال»، پنجشنبه ۲۶ آبان «آموزش دیابت، ارائه دهندگان خدمت، پزشکان، پرستاران، مراقبین سلامت و ...» و جمعه ۲۷ آبان روز «آموزش دیابت، دسترسی به دارو ودرمان و نقش بیمه‌ها» نامگذاری شده است.

روز جهانی دیابت برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ توسط فدراسیون بین المللی دیابت (IDF) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) در پاسخ به نگرانی‌های رو به رشد ناشی از دیابت در سراسر دنیا برگزار شد.

روز جهانی دیابت به طور رسمی با قطعنامه ۶۱.۲۲۵ سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷ به تصویب رسید تا به صورت پایدار در کانون توجه عمومی قرار گیرد.

دلیل انتخاب ۱۴ نوامبر (۲۳ آبانماه) برای روز جهانی دیابت، سالگرد تولد فدریک بنتینگ است که ایده او برای اولین بار منجر به کشف انسولین در سال ۱۹۲۱ شد.

روز جهانی دیابت هر سال توسط بیش از ۲۰۰ فدراسیون عضو فدراسیون بین‌المللی دیابت در بیش از ۱۶۰ کشور برگزار می‌شود.

۲۰ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۵۰
تعداد بازدید : ۲۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید