سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۲۳

اخبار

افزایش ۳۰ درصدی خدمات تشخیصی در مرکز تصویربرداری بیمارستان نفت گچساران/ سیستم پکس در بیمارستان نفت راه‌اندازی می‌شود

مسئول واحد تصویربرداری (پرتونگاری) بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، نه هزار مورد خدمات تشخیصی در این مرکز انجام شده است.
روزیتا آقایی به مناسبت فرارسیدن هشتم نوامبر (هفدهم آبان) روز جهانی پرتونگاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری پنج هزار نفر از جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران جهت دریافت خدمات تصویربرداری شامل رادیوگرافی و دانسیتومتری (سنجش تراکم استخوان)، سونوگرافی، ماموگرافی و پانورکس دندانپزشکی (O.P.G) به واحد رادیولوژی و سونوگرافی مراجعه نموده‌اند.
وی مجموع خدمات ارائه شده به مراجعین را نه هزار مورد عنوان کرد و گفت: آمار خدمات ارائه شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
۸۰ درصد دستگاههای پرتوساز بیمارستان نفت گچساران دیجیتال است
مسئول واحد رادیولوژی (پرتونگاری) بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران گفت: ۸۰ درصد دستگاههای پرتوساز بیمارستان نفت گچساران دیجیتال است.

12

آقایی گفت: بخش تصویربرداری بیمارستان بعثت صنعت نفت به دستگاههای پرتوساز ماموگرافی دیجیتال، تراکم سنج استخوان دیجیتال (BMD)، دستگاه پانورکس و سفالومتری دیجیتال، رادیوگرافی دیجیتال و پورتابل رادیولوژی آنالوگ مجهز می‌باشد.
وی ادامه داد: این واحد همچنین دارای مجهزترین دستگاه سونوگرافی مدرن (GE8) بوده و آماده خدمات‌رسانی به جمعیت تحت پوشش است.
آقایی در ادامه اظهار کرد: یکدستگاه پورتابل سیار در واحد رادیولوژی جهت ارائه خدمات به بیماران بستری در بخش ها، یکدستگاه سونوگرافی پورتابل در واحد اورژانس، یکدستگاه C.ARM (اسکنر تصویربرداری) در بخش اتاق عمل و دو دستگاه گرافی تک‌دندان در کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران جهت ارائه خدمات به بیماران تجهیز گردیده است.
وی افزود: تمامی دستگاههای پرتوساز هر ساله توسط شرکت های طرف قرارداد و هر ۳ ماه یکبار توسط مسئول تجهیزات پزشکی بازبینی می‌شود.
آقایی بیان کرد: همچنین تمامی این دستگاهها روزانه توسط مسئول واحد رادیولوژی (پرتونگاری) کالیبره می‌شوند.
وی تصریح کرد: دوزی متری تمامی واحدهای که در آن دستگاههای پرتوساز قرار دارند و همچنین کیفیت سرب‌کوبی هر شش ماه یکبار از سوی مهندس فیزیک بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کنترل می‌شود.

1

افزایش تجهیزات مرکز تصویربرداری بیمارستان نفت گچساران
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از افزایش دستگاههای پرتوساز بیمارستان نفت در آینده نزدیک خبر داد.
دکتر رضا بقائی گفت: مجوز خرید تجهیزات پرتوساز از جمله سونوگرافی پرتال، OPG، سی تی آنژیوگرافی، رادیوگرافی دیجیتال ثابت و رادیوگرافی دیجیتال پرتابل از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت صادر گردیده که بزودی خریداری خواهد شد.
در آینده نزدیک؛ سیستم پکس در بیمارستان نفت راه‌اندازی می‌شود
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از راه‌اندازی سیستم پکس (بایگانی و تبادل تصاویر) در بیمارستان نفت گچساران در آینده نزدیک خبر داد.

1

دکتر بقائی در تشریح این خبر اظهار داشت: سیستم پکس، قابلیت‌های زیادی دارد که بهره‌برداری از این سیستم گام دیگری در راستای جلب رضایتمندی مراجعان محسوب می‌شود.
وی گفت: این سیستم این امکان را فراهم می‌کند که تصاویر رادیولوژی بیماران از طریق سیستم پکس ذخیره و برای اقدامات تشخیصی و درمانی در اختیار پزشک در هر مکانی قرار بگیرد و پزشک با وارد کردن اطلاعات بیمار در سیستم پکس به تصاویر رادیولوژی مورد نظر که از دقت، وضوح و کیفیتی به مراتب بیشتر از کلیشه برخوردار هستند، دسترسی پیدا کند.
وی افزایش کیفیت و دقت تصاویر پزشکی، کاهش حجم برای بایگانی و تصاویر را از جمله دستاوردهای حاصل از استقرار سیستم پکس اعلام کرد.
سیستم پکس نرم‌افزاری برای بایگانی و بازیابی تصاویر پزشکی است که با اضافه کردن قابلیت‌ها و ابزارهای جانبی به آن، می‌تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد.
۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۰۸:۵۶
تعداد بازدید : ۲۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید