سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۳۴

اخبار

"واحد اعزام بیمارستان نفت گچساران" تکمیل کننده زنجیره درمان

واحد اعزام بیمارستان نفت گچساران نامی آشنا در تکمیل زنجیره درمان است. شاغلین این واحد تا به امروز تلاش کرده و دست به دست هم داده‌اند تا در کنار سایر کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با ایجاد بسترهای مناسب خدماتی شایسته و در خور شان به بیماران ارائه دهند.
گپ و گفت‌های اکثریت بیماران و حتی مراجعینی که گذرشان به این واحد افتاده و تقاضای خدمات اعزام داشته‌اند عنوان می‌کنند کارکنان این واحد خدمتگذارانی بی‌ادعا در عرصه سلامت هستند و زحماتشان بر کسی پوشیده نیست.
واحد اعزام بیمارستان نفت گچساران قدمتی بیش از نیم قرن دارد و پس از مستقل شدن سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال ۱۳۷۷ از شرکت ملی نفت ایران تشکیلات این واحد گسترده‌تر و هدفمندتر شد.
دریافت درخواست اعزام، ارجاع به کمیسیون پزشکی، ارائه نوبت به صورت اینترنتی یا مکتوب، معرفی بیمار به کلینیک و یا مراکز درمانی مربوطه، ایجاد تسهیلات، رفاهیات و دریافت پایان‌کار همگی از سوی واحد اعزام بیمارستان صورت می‌پذیرد.
برخی بیماران بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران برای تکمیل درمان خود باید به شهرهای مثل تهران، اهواز و شیراز بروند،  تعدادی از این بیماران باید مسافت  ۹۲۷ کیلومتری گچساران به تهران، برخی مسافت ۲۷۳ کیلومتری گچساران به اهواز و تعدادی نیز مسافت ۲۶۷ کیلومتری گچساران به شیراز را پیموده تا خدمات درمانی لازم را دریافت نمایند.
بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران طی سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی های انجام شده و افزایش فعالیت‌ها در کاهش اعزام بیماران به مراکز درمانی تهران، شیراز و اهواز موفق عمل کرده است و اعزام‌ها به نحو چشمگیری کاهش یافته است که بخش عمده‌ای از این موفقیت را مرهون تلاش واحد اعزام این مرکز درمانی می‌باشد.
واحد اعزام بیمارستان نفت گچساران تاکنون چندین بار به دلیل پیشگیری به موقع و اعزام بیماران خارج از ناحیه از سوی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران مورد تقدیر قرار گرفته است.
مسئول واحد اعزام بیمارستان بعثت نفت گچساران پیگیری کار بیمارانی که امکان ادامه درمان در مراکز درمانی منطقه برای آنها امکان‌پذیر نمیباشد و ایجاد تسهیلات، رفاهیات و ترخیص کارمندان و خانواده در هنگام عزیمت به مراکز درمانی را از اهداف این واحد عنوان کرد.
روند و مقررات اعزام بیماران
پروانه دیانی با بیان اینکه اعزام بیمار جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به کلینیک‌ها و مراکز درمانی منطقه دیگر صرفا از طریق شورای اعزام پزشکی مناطق بهداشت و درمان و با دریافت برگه اعزام امکان‌پذیر است، عنوان کرد: در صورت مراجعه کارمند به بهداشت و درمان غیر منطقه خود خدمات درمانی در قبال ارائه دفترچه بیمه نفت قابل انجام است اما مشمول مقررات اعزام نخواهد بود.
دیانی ادامه داد: اعزام بیمار به تهران، اهواز، شیراز در صورتی مجاز است که خدمات مورد نیاز بیمار (با تشخیص و تأیید شورای پزشکی منطقه مبدأ) در منطقه محل سکونت یا محل کار کارمند قابل ارائه نباشد.
مسئول واحد اعزام بیمارستان بعثت نفت گچساران افزود: کارمندی که با برگه اعزام از منطقه مبدا به هر یک از مناطق بهداشت و درمان اعزام می‌شود در طی مدت دریافت خدمات، مشمول مأموریت درمانی است.
وی یادآور شد: اعزام تنها مختص کارکنان رسمی بوده و شامل کارکنان پیمانکاری، پرکیس و قراردادی نمی‌باشد.
دیانی در خصوص روند و مقررات اعزام بیماران به مرکز درمانی اینگونه توضیح داد: شورای پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران سه‌شنبه هر هفته با حضور رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، رئیس بیمارستان، پزشکان متخصص، مسئول واحد امور اعزام و مسئول واحد مددکاری تشکیل میشود.
هر هفته ۵۰ پرونده بررسی می‌شود
این مسئول ادامه داد: هر هفته حدود ۵۰ پرونده در شورای پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و بنا به شرایط بیمار با اکثریت آنها جهت اعزام موافقت صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: از زمان ارائه درخواست از سوی کلینیک تا زمان طرح در شورای پزشکی و نتیجه نهایی اعزام ظرف حداکثر زمان یک هفته به بیماران اطلاع‌رسانی میشود.
بیماران قلبی، عروقی و کودکان بیشترین فراوانی اعزام
دیانی با اعلام اینکه ۹۰ درصد بیماران اعزامی هفت ماهه امسال به مراکز درمانی شیراز، ۴ و نیم درصد به مراکز درمانی اهواز و ۵ و نیم درصد نیز به مراکز درمانی تهران اعزام شده اند، گفت: بیشترین فراوانی اعزام مربوط به بیماری‌های قلبی، عروقی و کودکان می‌باشد.
مسئول واحد اعزام بیمارستان بعثت نفت گچساران تصریح کرد: در حال حاضر هیچگونه اعزامی به مراکز درمانی تهران به جز موارد خاص و محدود برای بیمارانی که قبل از سال ۹۸ قسمتی از درمان خود را در مراکز درمانی این شهر آغاز و یا انجام داده‌اند وجود ندارد.
دیانی علت عدم اعزام به مراکز درمانی تهران را گستردگی و پیشرفته بودن مراکز درمانی شیراز و اهواز عنوان کرد.
۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۲۰
تعداد بازدید : ۲۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید