سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۱

اخبار

بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همگام و همراه با خدمات گیرندگان؛ گذری بر عملکرد ۶ ماهه

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران و دومین شرکت تولید کننده نفت در منطقه جنوب است که افزون بر ۲۰ درصد نفت کشور در آن تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ این شرکت ۱۳ درصد مخازن نفتی کشور را در گستره استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس در اختیار دارد و روزانه توان انتقال و توزیع ۶۵۰ هزار بشکه نفت را دارد.

بیش از ۸۰ سال خدمت به کارکنان صنعت نفت
منطقه نفت‌خیز گچساران نخستین بار در سال‌های ۱۳۰۲ و ۱۳۰۳ هجری شمسی، توسط کنسرسیوم دارسی مورد مطالعه قرار گرفت. استخراج نفت از میدان گچساران در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی از چاه شماره سه این شهرستان آغاز شد، بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران پیشینه‌ای به قدمت خود این صنعت دارد و از بدو ورود این صنعت به شهرستان دغدغه سلامت و ارایه خدمات سلامت به کارکنان را داشته و دارد.
بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران که یکی از مناطق پانزده‌گانه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است در آن زمان فعالیت خود را با ایجاد یک درمانگاه در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران آغاز کرد و هم اکنون ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به بازنشستگان، کارکنان و خانواده‌های آنها در بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت، درمانگاه‌ شهری، کلینیک‌ تخصصی، کلینیک‌ دندانپزشکی، مرکز مشاوره و سلامت روان و مرکز طب کار و سلامت صورت می‌پذیرد.
بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همچنین با فعال کردن درمانگاه‌ در مناطق‌ عملیاتی همسو با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس فعالیت دارد.

 گذری بر عملکرد ۶ ماهه؛ ارائه بیش از ۲۰۵ هزار خدمت

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: ارائه بیش از ۲۰۵ هزار خدمت در مراکز درمانی تنها گوشه‌ی کوچکی از خدمات‌رسانی بی‌وقفه خادمان سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در شش ماهه نخست سال جاری به بازنشستگان (صنعتگران دیروز)، کارکنان پرتلاش امروز صنعت نفت گچساران و خانواده‌های آنها است.
دکتر رضا بقائی با اعلام اینکه در حال حاضر مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به ۱۱ هزار و ۷۷۵ نفر خدمات ارائه میدهد، بیان کرد: ۶۰ پزشک شامل ۲۶ پزشک عمومی، ۲۳ متخصص، ۶ دندانپزشک، ۲ دندانپزشک متخصص کودکان، یک متخصص ترمیم و یک متخصص و جراح فک و صورت عهده‌دار ارائه خدمات درمانی در نوبت‌های صبح و عصر به خدمات گیرندگان هستند.

1

دکتر بقائی اضافه کرد: یکهزار و ۷۹۴ نفر از جمعیت تحت پوشش در رده سنی نوجوان، یکهزار و ۹۰۶ نفر در رده سنی ۱۸-۲۹ سال، پنج هزار و ۵۲۵ نفر در رده سنی  ۳۰-۵۹ سال و دو هزار و ۵۵۰ نفر از جمعیت خدمات گیرنده نیز در رده سنی ۶۰ سال به بالا قرار دارند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ادامه داد: ویزیت حدود ۳۵ هزار بیمار توسط پزشکان عمومی، ارائه بیش از ۱۷ هزار خدمت توسط پزشکان متخصص در درمانگاه تخصصی و وصول حدود ۸۶ هزار نسخه داروئی از سوی داروخانه‌های تخصصی، عمومی و بین‌بخشی در شش ماهه نخست انجام شده است.
وی انجام حدود ۱۲ هزار خدمات دندانپزشکی، مراجعه ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر به آزمایشگاه و مراجعه ۸ هزار و ۵۰۰ بیمار به اورژانس بیمارستان نفت و دریافت خدمات پزشکی، درمانی و دارویی را از دیگر خدمات مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عنوان کرد.
دکتر بقائی با اعلام اینکه ۵ هزار نفر در این مدت به درمانگاه‌های عملیاتی واقع در دشت گز، پازنان، رگ‌سفید، سیاهمکان، گوره، بی بی حکیمه۲، بی بی حکیمه۱، بینک و نرگسی جهت دریافت خدمات پزشکی مراجعه کردند، گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تمامی توان خود را جهت ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان پُرتلاش صنعت نفت در مناطق عملیاتی به کار خواهد برد.
افزایش ۱۸ درصدی خدمات درمانی
دکتر بقائی با بیان اینکه خدمات درمانی ارائه شده به جمعیت تحت پوشش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است. تصریح کرد: ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان پُرتلاش صنعت نفت و خانواده‌های آنها مهمترین اولویت‌ بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران است.

از افزودن تا بروزرسانی تجهیزات پزشکی مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

دکتر بقائی در ادامه از افزودن و بروزرسانی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی و بیمارستانی مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خبر داد.

وی گفت: تجهیزات پزشکی از جمله دو دستگاه یونیت دندانپزشکی به همراه ست‌‌های مربوطه، یک‌دستگاه اتورفراکتومتر، یک‌دستگاه اسلیت‌لمپ، ۳ دستگاه الکتروشوک و یک‌دستگاه لنزومتر طی ۴ ماه اخیر به سیستم بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزوده شده است.

دکتر بقائی تصریح کرد: مجوز خرید تجهیزات پزشکی از جمله ماشین بیهوشی، تخت جراحی جنرال، تخت جراحی سی آرم، ساکشن جراحی، التروشوک مربوط به اتاق عمل جنرال، سونوگرافی پرتال، OPG ،MIR، سی تی آنژیوگرافی، رادیوگرافی دیجیتال ثابت و رادیوگرافی دیجیتال پرتابل مربوط به واحد تصویربرداری، ونتیلاتور ICU، ونتیلاتور پرتابل، BIPAP، CPAP، اکو کاردیوگرافی و پرتابل مربوط به بخش  ICU، سل‌کانتر فول دیف، الکترولیت آنالایزر، میکروسکوپ پاتولوژی، تیشو پروسسور، سانتریفیوژ مربوط به واحد آزمایشگاه و ماشین دیالیز و دستگاه OR دیالیز از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت صادر گردیده که بزودی خریداری خواهد شد.

تعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و بهبود زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: اوایل تیرماه جلسه‌ای با مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد که رفع مشکلات اتاق‌عمل بیمارستان نفت گچساران مهمترین چالش‌ مطرح شده بود که ایمن‌سازی اتاق عمل تا آماده‌شدن بیمارستان در حال ساخت ۶۴ تختخوابی شهدای نفت مورد توافق قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با تعامل و همکاری شایسته مدیرعامل و مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تعمیر و بازسازی اتاق‌های عمل و بخش جراحی بیمارستان نفت گچساران به اتمام رسیده و تجهیزات آن در حال نصب است.
دکتر بقائی همچنین گفت: عملیات بهسازی، تعمیر و بروزرسانی تجهیزات مرکز مشاوره و سلامت روان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با مساعدت مدیرعامل محترم شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در تیرماه آغاز، کمبودها تهیه و سپس تجهیزات آن بروزرسانی و نصب و اواخر مهرماه به بهره‌برداری رسید. 

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره و سلامت روان نیز اخیرا به دکل رادیویی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران متصل شده است گفت: موارد انجام شده تنها بخشی از اقدامات این مجموعه با تعامل مجموعه نفت و گاز در راستای بهبود زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی بوده است.

نوبت‌دهی تلفنی به خدمات گیرندگان خارج از منطقه

دکتر بقائی همچنین از اختصاص خط تلفن شهری جهت نوبت‌گیری کلینیک تخصصی برای خدمات گیرندگان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران که محل سکونت آنها خارج از این منطقه میباشد خبر داد و افزود: نوبت‌دهی تلفنی، سبب جلوگیری از اتلاف وقت، ازدحام جمعیت و رعایت استاندارد زمان برای درمان سایر بیماران می‌شود.

بازدید مدیران سازمان از مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

حضور مهدی علی‌مددی معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، دکتر سیدمهدی هاشمی مدیرعامل سازمان به همراه دکتر محمدعلی فلاح مهرجردی مدیر عملیات سلامت سازمان، علیرضا بیگدلی‌آذری مدیریت منابع‌انسانی سازمان و مهندس رضا تیرگر سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی جهت بازدید از مرکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت و بیمارستان در حال ساخت ۶۴ تختخوابی شهدای نفت و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها از دیگر اقداماتی است که از اواسط خردادماه تاکنون صورت پذیرفته است.
چالش‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران 
احداث بیمارستان جدید، کمبود نیروی انسانی، خرید تجهیزات پزشکی، تجهیز منطقه به آمبولانس، نوسازی نرم‌افراز و سخت‌افزار و جذب پزشک متخصص از جمله مشکلات و چالش‌های منطقه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بود که دکتر بقایی در سیزدهمین جلسه شورای مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که اواسط مردادماه با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران و روسا برگزار شد آن را عنوان کرد.
۱۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۷:۲۰
تعداد بازدید : ۲۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید