سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۰۹

اخبار

تشریح نخستین اجلاس سال ۱۴۰۱ مدیران و روسای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

اولین اجلاس مدیران ستادی و روسای مناطق سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در امسال به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در روز پنجشنبه ۲۸ مهرماه برگزار شد.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچسارن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت؛ این اجلاس یک روزه با حضور مدیرعامل سازمان و جمعی از مدیران ستادی و روسای مناطق با محوریت اصلی چالش‌های نظام ارجاع، اعزام و پرداخت فرانشیز خدمات، شیوه نامه روش‌های ثبت خدمات بهداشتی و درمانی، ثبت بیماران موارد خاص، تولید صورت‌حساب، مدیریت مصرف و احصاء درآمد و بروز رسانی تعرفه‌ها، ارائه پیشنهادات مدیریت نیروهای غیر رسمی با توجه به نظام جدید پرداخت کارانه و ارائه گزارش بهره‌وری، بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد برگزار شد.
تسهیل خدمت‌رسانی به جمعیت تحت پوشش صنعت نفت
دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان در ابتدا با تاکید بر افزایش میزان رضایت‌مندی جمعیت تحت پوشش صنعت نفت گفت: این اجلاس به عنوان شورای تخصصی سازمان باید با بررسی دقیق و ریزبینانه ابهامات دستورالعمل‌ها و مقررات جاری سازمان را رفع و به تدوین و یا بازنگری برخی دستورالعمل های اجرایی بپردازد؛ تا فرآیند خدمت‌رسانی به جمعیت تحت پوشش صنعت نفت تسهیل یابد.
وی تصریح کرد: در حوزه سلامت، بیمار محوری در اولویت بوده و تکریم ارباب رجوع از جمله وظایف ذاتی همه  واحدها در بهداشت و درمان صنعت نفت است.
ایجاد اورژانس پیش بیمارستانی در صنعت نفت جنوب
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به اینکه بیمارستان بزرگ اهواز به عنوان یک مرکز عملیاتی و پشتیبان صنعت در جنوب است  گفت: از جمله اصلی‌ترین اولویت ها در پشتیبانی از صنعت، ایجاد اورژانس پیش بیمارستانی در صنعت نفت جنوب با همه‌ی ملزومات مورد نیاز آن از جمله اتوبوس-آمبولانس، آمبولانس‌های مجهز و نیروی متخصص، استفاده از ظرفیت پد فرود بالگرد در بیمارستان، ایجاد مرکز سوختگی و بخش رادیوتراپی در راستای خدمت رسانی صنعت نفت به مردم استان خوزستان و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی است، شیوع بیماری کرونا به ما نشان داد که زیر ساخت‌های درمانی در بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب نیازمند تقویت، تجهیز و به‌روزرسانی است. 
تقویت سرمایه اجتماعی و معنوی
دکتر سید محمدرضا موالی‌زاده مشاور مدیر عامل در امور فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی بر تقویت سرمایه اجتماعی و معنوی در جهت ارتقاء شرایط فرهنگی در مناطق سازمان تاکید و افزود: عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت موجب کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی در مناطق پیرامونی خواهد شد. 
پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران
در ادامه نشست دکتر طاهره جعفری عضو هیئت مدیره سازمان به تشریح دستورالعملهای جدید سازمان در خصوص بیمه‌گری در بیماران موارد خاص و صعب العلاج با توجه به بند ن تبصره ۱۷ قانون بودجه امسال پرداخت و تغییرات جدید در نحوه ثبت خدمات مورد ارائه به این بیماران را بیان کرد و در خصوص پرداخت هزینه‎های درمانی ایثارگران نیز توضیحاتی را ارائه کرد.
تقویت ارتباط روسای مناطق بهداشت و درمان‌ با مدیران و روسای مجموعه‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت نفت
مهندس علیرضا بیگدلی مدیر منابع انسانی سازمان نیز با تاکید بر تقویت ارتباط روسای مناطق بهداشت و درمان‌ با مدیران و روسای مجموعه‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت نفت در مناطق گفت: ادبیات حوزه ی بهداشت و درمان با ادبیات حوزه صنعت متفاوت است و اقدامات خوب و تاثیرگذاری که در سال‌های اخیر در جهت افزایش رضایتمندی و تسهیل فرآیندها در سازمان بهداشت و درمان صورت گرفته باید به صورت شفاف، دقیق و با زبانی شیوا و گویا برای شاغلین، بازنشستگان و خانواده‌های ایشان تشریح شود و اطلاع‌رسانی به شکل مناسبی صورت گیرد.
چالش‌های مناطق سازمان در اعزام بیماران
دکتر رضا شهرامی سرپرست مدیریت درمان سازمان، با تشریح فصل ۱۰ مجموعه مقررات اداری و استخدامی کارمندان وزارت نفت و دستورالعمل‌های داخلی سازمان بهداشت و درمان، به بیان چالش‌های مناطق سازمان در اعزام بیماران پرداخت و سپس اصلاح فرآیند اعزام بیماران در مناطق مختلف سازمان با توجه به شرایط خاص هر منطقه توسط مدیران و روسای مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
افزایش نظارت بر واحدهای درمان غیر مستقیم
دکتر حمیدرضا رضایوف سرپرست مدیریت درمان غیر مستقیم و امور بیمه‌ای سازمان نیز به تشریح چالش‌های مناطق بهداشت و درمان در امور ارجاع بیماران پرداخت که در ادامه روسای مناطق نیز مشکلات نرم افزار اسناد پزشکی و لزوم ارتقاء آن، نسخه‌نویسی الکترونیک در مراکز طرف قرارداد و لزوم پیوستن سازمان به آن، نحوه پرداخت فرانشیز در شرایط مختلف، تعیین تکلیف فرزندان غیر تحت تکفل ذکور بالای ۲۲ سال و افزایش نظارت بر واحدهای درمان غیر مستقیم را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
استانداردسازی و یکپارچه‌سازی تولید صورت‌حساب در مناطق
دکتر غلامرضا پیوندی سرپرست مدیریت بهداشت و HSE سازمان به بیان چالش‌های مناطق سازمان در شیوه ثبت خدمات بهداشتی درمانی و استانداردسازی و یکپارچه‌سازی تولید صورت حساب در تمامی مناطق پرداخت.
بررسی برنامه‌های عملیاتی مناطق 
مهندس رضا تیرگر سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی سازمان ضمن تشریح تلاش های صورت گرفته جهت ارتقاء و یکپارچه سازی برخی نرم افزارهای مورد استفاده در سازمان، به بیان نکاتی در خصوص نحوه بررسی برنامه‌های عملیاتی مناطق مختلف، انطباق برنامه‌ها با بودجه و شاخص‌های تاثیرگذار در تخصیص بودجه به مناطق پرداخت.
گفتنی است در خاتمه این نشست مدیرعامل سازمان به تشریح مصوبات مرتبط با هر یک از محوریت‌های یاد شده در جلسه پرداخت و روسای بهداشت و درمان مناطق نیز تعیین سطح‌بندی خدمات در سازمان، بهبود ارتباط سامانه‌ها و نرم افزارهای مختلف و به‌روزرسانی دستورالعمل‌های جامع جهت مدیریت هزینه و درآمد را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
 
۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۴۴
تعداد بازدید : ۲۰۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید