سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۵۷

اخبار

مهمترین اقدامات واحد بهداشت محیط بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در شش ماهه گذشته

کارشناس ارشد بهداشت محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به تشریح مهمترین اقدامات این واحد در شش ماهه گذشته پرداخت.
سمپاشی و ضدعفونی ۴۵۸ هزار مترمربع از مناطق نفت و گاز گچساران
هوشنگ جمشیدیان به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی در تشریح عملکرد واحد بهداشت محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه بیش از ۴۵۸ هزار مترمربع از مناطق شامل منازل و ادارات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران سمپاشی و ضدعفونی شده است.
عودت هشت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد پروتئینی
کارشناس بهداشت محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تعداد مطبخ‌های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را ۱۳ مورد ذکر کرد و اظهار کرد: این تعداد رستوران و آشپزخانه به طور مرتب و سرزده توسط کارشناسان بهداشت محیط کنترل می‌شوند.
وی ادامه داد: بازرسی ۱۷۱ هزار و ۵۷۵ کیلوگرم مواد پروتئینی شامل گوشت، مرغ، ماهی و میگو، عودت هشت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم و معدوم سازی ۹۰۰ کیلوگرم مواد پروتئینی بخش دیگری از خدمات انجام شده بازرسان بهداشت محیط طی مدت یاد شده است .
جمشیدیان در ادامه به بهداشت اماکن تحت پوشش اشاره کرد و گفت: ۱۳۸ واحد تحت پوشش بهداشت محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارد که از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، ۲۸۱ مورد بازدید از باشگاهها و مهمانسراها، ۳۷۵ مورد بازرسی از آبدارخانه‌ها و ۶۰ مورد بازرسی از استخرها از سوی بازرسان از این مراکز انجام شده است.
جمشیدیان گفت: همچنین در مدت مذکور ۳۸۸ مورد کلرسنجی و ۱۱۵ مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب شرب انجام شده است.
هوشنگ جمشیدیان در ادامه با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت محیط با عنوان "تقویت سیستم‌های بهداشت محیط برای اجرای اهداف توسعه پایدار" گفت: این شعار نمودی از اهمیت اقدامات و فعالیت‌های دست اندرکاران این حوزه در تحقق اهداف مهم توسعه است.
وی ادامه داد: ۲۶ سپتامبر روز بهداشت محیط فرصتی برای بازنگری و مرور عملکردها و تعیین و تصحیح برنامه‌ها و اهداف بهداشت محیط به منظور ارج نهادن به این رسالت مهم می‌باشد.
جمشیدیان گفت: بهداشت محیط به منزله‌ کنترل تمام عوامل محیطی است که به‌ طور مستقیم یا غیر مستقیم، به شکل حاد یا مزمن، سلامت انسان را تهدید می‌کند، بنابراین بهداشت محیط، در سلامت جامعه نقش اساسی دارد و مانند محیط زیست، امری فرا بخشی است و ابعاد بسیار گسترده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: هدف بهداشت محیط کنترل کلیه عواملی است که بالقوه و بالفعل تأثیرات سویی بر بقاء و سلامتی انسان اعمال می‌کنند. برای رسیدن به این هدف، بهره‌گیری اصول مهندسی و دانش زیست‌محیطی به منظور کنترل، اصلاح و بهبود عوامل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک محیط جهت حفظ و ارتقاء سلامتی و رفاه و آسایش انسان ضرورت می‌یابد.
گفتنی است محدوده فعالیت مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همگام با شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس است.
۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۲۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید