سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۵۰

اخبار

مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست هم اندیشی روسای روابط عمومی مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت

نشست هم‌اندیشی روسای روابط عمومی مناطق پانزده‌گانه بهداشت و درمان صنعت نفت به میزبانی دکتر سیدمهدی هاشمی مدیرعامل سازمان از مهندس علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت چهارشنبه شانزدهم شهریورماه برگزار شد.
ایجاد رابطه معنادار بین مدیریت و ذی‌نفعان بر عهده روابط عمومی است
در این نشست دکتر سیدمهدی هاشمی مدیرعامل مجموعه با اشاره به نگاه ویژه مقام عالی وزارت نفت به بهداشت و درمان گفت: باید از این فرصت استفاده و بهره‌مندی لازم را ببریم و به دغدغه‌ها توجه کرد و بطوری برنامه‌ریزی کنیم که اهمیت و جایگاه بهداشت و درمان در صنعت نفت برای همگان مشخص شود.

1

دکتر هاشمی از حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در این نشست ابزار خرسندی کرد و افزود: حضور عالی‌ترین مقام وزارت نفت در روابط عمومی، بیانگر اهمیت و جایگاه سازمان است.
وی بیان کرد: اهمیت روابط عمومی و جایگاه آن ویژه است و انتظار از حوزه روابط عمومی بالاست، روابط عمومی علمی است برگرفته از همه دانش‌ها و هنرها و حساسیت این حوزه زمانی نمایان می‌شود که باید ارتباط مجموعه را با جمعیت تحت پوشش خود فعال نگه دارد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: ایجاد رابطه معنادار بین مدیریت و ذی‌نفعان بر عهده روابط عمومی است و باید ذهن مخاطب را اقناع و افکار عمومی را سمت و سو دهد .
دکتر هاشمی به نوآوری و تخصصی بودن حوزه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی فقط خبر و خبرسازی نیست بلکه باید در حوزه تخصصی خود بسیار بروز، نوآور و کارآمد باشد تا تاثیر خود را در مدیریت کلان بگذارد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داد: روابط عمومی‌ها با کمبودها و محدودیت‌هایی مواجه است و برآن واقف هستیم اما باید به این نکته توجه کرد که از پتانسیل‌ها و امکانات موجود بهترین بهره‌مندی را داشته باشیم.
حمایت مدیران ارشد مجموعه نفت از روابط عمومی‌ها
در ادامه مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت از دعوت و میزبانی سازمان تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به اهمیت حمایت مدیران ارشد مجموعه از روابط عمومی‌ها، گفت: خوشبختانه مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، اهمیت حوزه روابط عمومی را مد نظر دارد و این نکته بسیار مهمی است.

1

مهندس علی فروزنده ادامه داد : در گام اول، ذی‌نفعان مهم به شمار میروند و باید مسائل و چالش‌های آنان شناسایی و از ظرفیت‌ها استفاده کنیم، باید به تصویر اشتباهی که در نگاه خدمات گیرندگان هست واقف باشیم و هنر اصلاح آن را داشته باشیم، روابط عمومی علاوه بر علم، هنر و توانمندی هم به شمار میرود.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به تاثیرگذاری خدمات بهداشت و درمان در ایجاد آرامش روانی و سلامت کارکنان اشاره کرد و گفت: نگاه مقام عالی وزارت نفت به بهداشت و درمان به دلیل ایجاد محیطی مناسب و تکیه‌گاهی امن برای کارکنان بسیار ویژه است و مصادق این موضوع حضور دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان در جلسات متعدد شورای معاونان وزارت نفت است.
مهندس فروزنده بیان کرد: ایجاد ارتباط دوسویه با ذی‌نفعان بسیار مهم است و باید هنرمندانه خدماتی را که ارائه میکنیم اطلاع‌رسانی کنیم تا شاهد تاثیر‌گذاری آن باشیم.
وی اظهار داشت: انجام امور روتین در جای خود باشد اما دنبال کار موثر باشید، یک کار موثر و خوب بسیار تاثیر گذارتر از هزار کار روتین و یک نواخت است، باید با رسانه‌ها و محیط پیرامون ارتباط داشته باشیم و محدودیت‌ها را به خوبی بشناسیم.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به کمبود بودجه مالی در تمامی مجموعه‌ها اشاره و تصریح کرد: بخشی از کار روابط عمومی دلی و هنرمندانه است که مسئولیت‌پذیری ویژه میخواد، کار روابط عمومی جدی و پیچیده است به همین دلیل مستقیما با مدیر مجموعه باید در ارتباط باشد.
وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های دیگر میتواند محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کند و بنده هر نوع حمایتی را لازم باشد، دریغ نخواهم کرد .
مهندس فروزنده خاطر نشان کرد: باید خبرهای خوب را نشر دهیم و باعث ایجاد انگیزه و حال خوب در بین مردم باشیم، نباید به کمبودها محدود شویم و با استفاده از تجربیات دیگران راه کارهای نوین را استفاده کنیم.
به تصویر کشیدن زحمات و تلاش کادر درمان برای ذی‌نفعان 

1

همچنین در این نشست مهندس بهنام سمیع مدیر مهندسی و ساختمان سازمان ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته گفت: شاهد عملکرد خوبی در حوزه روابط عمومی هستیم اما نکته مهم کار بهداشت و درمان ارائه خدمات سلامت محور است و باید روابط عمومی‌ها در این حوزه بیشتر اطلاع‌رسانی کنند، در شرایط همه‌گیری کرونا تمام کشور با کمبود امکانات و تجیهزات روبرو بود اما خوشبختانه با حمایت مدیرعامل و تلاش دیگر مدیران و کارکنان سازمان با هیچ کمبودی مواجهه نشد و این نیاز به اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف به جمعیت تحت پوشش را دارد و باید بطور ملموس به ذی‌نفعان زحمات و تلاش کادر درمان را به تصویر بکشیم.
روابط عمومی ویترین سازمان

1

در ادامه مهندس رضا تیرگر مدیر برنامه‌ریزی سازمان با اشاره به اینکه روابط عمومی ویترین سازمان است گفت: هماهنگی، همدلی و تعاملات باید به نفع ذی‌نفعان سازمان باشد، با توجه به حساسیت مقام عالی وزارت نفت به حوزه بهداشت و درمان باید از فرصت‌ها استفاده کنیم برای نشان دادن زحمات ایثارگران خط مقدم درمان و امیدوارم شاهد روزهای خوب در صنعت نفت باشیم.
حمایت‌ مدیرعامل سازمان از حوزه روابط عمومی

1

مهدی محمودزاده رییس روابط عمومی سازمان ضمن تشکر از حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در این جلسه و اشاره به حمایت‌های مدیرعامل سازمان از حوزه روابط عمومی به طرح چالش‌ها و مشکلات روابط عمومی‌ها در مناطق پرداخت.
گفتنی است در ادامه این هم اندیشی در خصوص چالش‌ها و مشکلات، چارت سازمانی روابط عمومی، کمبود نیرو متخصص، آموزش نیروها، تخصیص بودجه به روابط عمومی، کمبود ابزار و تجهیزات، سامانه نظرسنجی الکترونیکی، سامانه پیامکی و نحوه افزایش میزان رضایتمندی جمعیت تحت پوشش مطالبی بیان شد.
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۷:۰۰
تعداد بازدید : ۲۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید