نشست هماندیشی روسای روابط عمومی مناطق پانزدهگانه بهداشت و درمان صنعت نفت به میزبانی دکتر سیدمهدی هاشمی مدیرعامل سازمان از مهندس علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت چهارشنبه شانزدهم شهریورماه برگزار شد.
ایجاد رابطه معنادار بین مدیریت و ذینفعان بر عهده روابط عمومی است
در این نشست دکتر سیدمهدی هاشمی مدیرعامل مجموعه با اشاره به نگاه ویژه مقام عالی وزارت نفت به بهداشت و درمان گفت: باید از این فرصت استفاده و بهرهمندی لازم را ببریم و به دغدغهها توجه کرد و بطوری برنامهریزی کنیم که اهمیت و جایگاه بهداشت و درمان در صنعت نفت برای همگان مشخص شود.
دکتر هاشمی از حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در این نشست ابزار خرسندی کرد و افزود: حضور عالیترین مقام وزارت نفت در روابط عمومی، بیانگر اهمیت و جایگاه سازمان است.
وی بیان کرد: اهمیت روابط عمومی و جایگاه آن ویژه است و انتظار از حوزه روابط عمومی بالاست، روابط عمومی علمی است برگرفته از همه دانشها و هنرها و حساسیت این حوزه زمانی نمایان میشود که باید ارتباط مجموعه را با جمعیت تحت پوشش خود فعال نگه دارد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: ایجاد رابطه معنادار بین مدیریت و ذینفعان بر عهده روابط عمومی است و باید ذهن مخاطب را اقناع و افکار عمومی را سمت و سو دهد .
دکتر هاشمی به نوآوری و تخصصی بودن حوزه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی فقط خبر و خبرسازی نیست بلکه باید در حوزه تخصصی خود بسیار بروز، نوآور و کارآمد باشد تا تاثیر خود را در مدیریت کلان بگذارد.
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داد: روابط عمومیها با کمبودها و محدودیتهایی مواجه است و برآن واقف هستیم اما باید به این نکته توجه کرد که از پتانسیلها و امکانات موجود بهترین بهرهمندی را داشته باشیم.
حمایت مدیران ارشد مجموعه نفت از روابط عمومیها
در ادامه مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت از دعوت و میزبانی سازمان تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به اهمیت حمایت مدیران ارشد مجموعه از روابط عمومیها، گفت: خوشبختانه مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، اهمیت حوزه روابط عمومی را مد نظر دارد و این نکته بسیار مهمی است.
مهندس علی فروزنده ادامه داد : در گام اول، ذینفعان مهم به شمار میروند و باید مسائل و چالشهای آنان شناسایی و از ظرفیتها استفاده کنیم، باید به تصویر اشتباهی که در نگاه خدمات گیرندگان هست واقف باشیم و هنر اصلاح آن را داشته باشیم، روابط عمومی علاوه بر علم، هنر و توانمندی هم به شمار میرود.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به تاثیرگذاری خدمات بهداشت و درمان در ایجاد آرامش روانی و سلامت کارکنان اشاره کرد و گفت: نگاه مقام عالی وزارت نفت به بهداشت و درمان به دلیل ایجاد محیطی مناسب و تکیهگاهی امن برای کارکنان بسیار ویژه است و مصادق این موضوع حضور دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل سازمان در جلسات متعدد شورای معاونان وزارت نفت است.
مهندس فروزنده بیان کرد: ایجاد ارتباط دوسویه با ذینفعان بسیار مهم است و باید هنرمندانه خدماتی را که ارائه میکنیم اطلاعرسانی کنیم تا شاهد تاثیرگذاری آن باشیم.
وی اظهار داشت: انجام امور روتین در جای خود باشد اما دنبال کار موثر باشید، یک کار موثر و خوب بسیار تاثیر گذارتر از هزار کار روتین و یک نواخت است، باید با رسانهها و محیط پیرامون ارتباط داشته باشیم و محدودیتها را به خوبی بشناسیم.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به کمبود بودجه مالی در تمامی مجموعهها اشاره و تصریح کرد: بخشی از کار روابط عمومی دلی و هنرمندانه است که مسئولیتپذیری ویژه میخواد، کار روابط عمومی جدی و پیچیده است به همین دلیل مستقیما با مدیر مجموعه باید در ارتباط باشد.
وی گفت: استفاده از ظرفیتهای مجموعههای دیگر میتواند محدودیتها را به فرصت تبدیل کند و بنده هر نوع حمایتی را لازم باشد، دریغ نخواهم کرد .
مهندس فروزنده خاطر نشان کرد: باید خبرهای خوب را نشر دهیم و باعث ایجاد انگیزه و حال خوب در بین مردم باشیم، نباید به کمبودها محدود شویم و با استفاده از تجربیات دیگران راه کارهای نوین را استفاده کنیم.
به تصویر کشیدن زحمات و تلاش کادر درمان برای ذینفعان
همچنین در این نشست مهندس بهنام سمیع مدیر مهندسی و ساختمان سازمان ضمن تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته گفت: شاهد عملکرد خوبی در حوزه روابط عمومی هستیم اما نکته مهم کار بهداشت و درمان ارائه خدمات سلامت محور است و باید روابط عمومیها در این حوزه بیشتر اطلاعرسانی کنند، در شرایط همهگیری کرونا تمام کشور با کمبود امکانات و تجیهزات روبرو بود اما خوشبختانه با حمایت مدیرعامل و تلاش دیگر مدیران و کارکنان سازمان با هیچ کمبودی مواجهه نشد و این نیاز به اطلاعرسانی دقیق و شفاف به جمعیت تحت پوشش را دارد و باید بطور ملموس به ذینفعان زحمات و تلاش کادر درمان را به تصویر بکشیم.
روابط عمومی ویترین سازمان
در ادامه مهندس رضا تیرگر مدیر برنامهریزی سازمان با اشاره به اینکه روابط عمومی ویترین سازمان است گفت: هماهنگی، همدلی و تعاملات باید به نفع ذینفعان سازمان باشد، با توجه به حساسیت مقام عالی وزارت نفت به حوزه بهداشت و درمان باید از فرصتها استفاده کنیم برای نشان دادن زحمات ایثارگران خط مقدم درمان و امیدوارم شاهد روزهای خوب در صنعت نفت باشیم.
حمایت مدیرعامل سازمان از حوزه روابط عمومی
مهدی محمودزاده رییس روابط عمومی سازمان ضمن تشکر از حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در این جلسه و اشاره به حمایتهای مدیرعامل سازمان از حوزه روابط عمومی به طرح چالشها و مشکلات روابط عمومیها در مناطق پرداخت.
گفتنی است در ادامه این هم اندیشی در خصوص چالشها و مشکلات، چارت سازمانی روابط عمومی، کمبود نیرو متخصص، آموزش نیروها، تخصیص بودجه به روابط عمومی، کمبود ابزار و تجهیزات، سامانه نظرسنجی الکترونیکی، سامانه پیامکی و نحوه افزایش میزان رضایتمندی جمعیت تحت پوشش مطالبی بیان شد.