سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۱:۲۳
 

اخبار

کادر درمان بیمارستان نفت گچساران؛ به عشق ارباب در خدمت زائران+تصاویر

گچساران شهری در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد که به خاطر داشتن مرتفع‌ترین واحد بهره‌برداری نفت کشور در منطقه «سقلاتون» به بام نفت ایران مشهور شده است، در همسایگی استان خوزستان در مسیر کاروان‌های اربعین حسینی قرار دارد و هر ساله میزبان زائران کربلای معلی است.
شهرستان گچساران در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری مرز بین‌المللی شلمچه قرار دارد و کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران کربلای معلی از استان‌های سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و کشور پاکستان است.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ اگرچه این مسیر همواره میزبان قدوم میهمانان حسینی است، ولی در ایام اربعین حسینی پرشورتر از قبل دریای عاشقانی از جای جای ایران است که میخواهند خود را به شلمچه رسانده تا به سیل دلدادگان حسینی پیوسته و راهی سرزمین امید شوند.
اگرچه اربعین امسال با گرمای هوای تابستانی شهریورماه تقارن یافته ولی پیش بینی کاهش حجم زائران برای عزیمت به عتبات عالیات بدرستی محقق نشد و از هفته قبل عزیمت عاشقانی که به دلیل همه‌گیری کرونا در چند سال اخیر دور از محبوبشان بودند به سمت شلمچه برای عزیمت به کربلا آغاز شده است.
بسیاری از مردم شهرستان گچساران این روزها بجای عزیمت به کربلا و پیوستن به خیل عاشقان حسینی و شرکت در راهپیمایی اربعین خدمت‌رسانی به زائران را ترجیح داده و در حال فعالیت برای رفاه میهمانان حسینی هستند.
این روزها که حال و هوای عشق به امام حسین (ع) در دل‌ها موج می‌زند و زائران حرم یار با پای دل مسیرهای طولانی را می‌پیمایند تا خود را به خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برسانند و به زیارت آقا مشرف شوند، هستند کسانی که با شوق خدمت عاشقانه در موکب‌های در مسیرهای تردد زائران خدمت می‌کنند.
عاشقان امام حسین (ع) با اجتماع در موکب‌ها آمده‌اند تا بگویند شوق خدمت به یار فقط در مشرف شدن به کربلا نیست، بلکه می‌شود این ارادت را با خدمت به زائران نشان داد و از این ایام به این طریق سیر و سلوک معنوی کسب کرد، با عاشقان یار همراه شد و با خدمت به آنان دل خود را تسکین داد و اینگونه عشق را معنی کرد.
دلدادگان حسین بن علی (ع) این روزها در بام نفت ایران مسیر تردد زائران کوی یار سر از پا نشناخته آمده‌اند تا ارادت خود را در قالب خدمت به زائران نشان دهند و در این مسیر از هر چه دارند چه کمک مادی و چه حضور شبانه‌روزی دریغ نمی‌کنند.
در این میان و همزمان با آغاز پیاده‌روی اربعین در موکب طریق‌الکربلای بام نفتی ایران هرکسی به یک شیوه عاشقی می‌کند، بیمارستان نفت گچساران یکی از ارگان‌هایی است که از ابتدای هفنه جاری (۱۲ شهریورماه) با استقرار ایستگاه سلامت در موکب طریق‌الکربلای این شهر فعالیت خود را آغاز و خدمات پزشکی به زائران اربعین میدهند.
کادر درمان بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با برپایی ایستگاه سلامت در موکب طریق‌الکربلای این شهر شوق خدمت به آستان حضرت دوست را بخوبی معنا کرده و با خلوص نیت هر آنچه در طبق اخلاص دارند، تقدیم زائران کرده و با ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی سلامت زائران اربعین را رصد می‌کنند.
تست فشار خون، قندخون و بررسی علائم کرونا برخی از خدمات ایستگاه سلامت بیمارستان نفت گچساران در موکب طریق‌الکربلای است.
اینجا گرمای هوا برای کادر درمان بیمارستان نفت گچساران معنایی ندارد، آنها به قول خودشان با ارباب معامله کرده و خدمت و نوکری زائران و میهمانانش را به زیارت ضریح شش گوشه او مقدم دانسته‌اند.
تکاپوی خدام حسینی که همچون فرشته‌هایی از جنس انسان در موکب طریق‌الکربلای فعالیت دارند از کادر درمان بیمارستان نفت گرفته تا دیگر ارگان‌ها در واقع تلاشی برای بهتر شدن حال درونی و قدم‌هایی برای رسیدن به یار با پای دل بوده که آنرا با شور و اشتیاقی وصف نشدنی انجام می‌دهند.

1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1

 
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۶:۰۳
تعداد بازدید : ۵۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید