سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۲۵

اخبار

اهتمام بهداشت و درمان صنعت نفت برای ارائه خدمات شایسته به خانواده بزرگ صنعت نفت

ارتقای سطح سلامت و کیفیت خدمات، بهبود پاسخگویی و افزایش رضایت‌مندی گیرندگان خدمات، تلاش حداکثری برای جذب بودجه جهت توسعه و نوسازی مراکز درمانی و به سرانجام رساندن مراکز درمانی در حال ساخت از جمله اهداف و برنامه‌های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت صنعت نفت برای ارائه خدمات شایسته به خانواده بزرگ نفت است.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت؛ ارایه خدمات سلامت در صنعت نفت ایران از بدو ورود این صنعت به ایران وجود داشته و پیشینه‌ای به قدمت خود این صنعت دارد. پس از ملی شدن صنعت نفت و تشکیل شرکت ملی نفت ایران، ارایه خدمات سلامت از طریق یکی از مدیریت‌های زیر مجموعه این شرکت انجام می‌شد.
در سال ۱۳۷۷ سازمانی مستقل زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران تحت عنوان شرکت خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت تاسیس گردید که امروزه به نام سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شناخته می‌شود.

1

براساس اساسنامه این شرکت، وظیفه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به کل شاغلین و خانواده کارکنان چهار شرکت اصلی شامل شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آنها برعهده این سازمان قرار گرفت.
در حال حاضر این سازمان در پانزده منطقه جغرافیایی شامل اهواز، آبادان، آغاجاری، گچساران، بوشهر، مسجدسلیمان، تهران، اصفهان، مرکزی و لرستان، شمال کشور، شمال‌غرب کشور، شمال‌شرق کشور، غرب کشور، فارس و هرمزگان و ماهشهر ارایه خدمات می‌نماید.
سازمان بهداشت درمان صنعت نفت با دارا بودن ۹ بیمارستان، ۳۵ پلی‌کلینیک تخصصی، ۷۰ مرکز سلامت خانواده و ۱۸۰ مرکز طب صنعتی و بهداشت به جمعیت حدود ۸۵۰ هزار خدمات ارائه میدهد. این مراکز به پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی مجهز هستند.
سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی بی‌وقفه در تلاش است با بهبود مستمر کیفیت خدمات سلامت مطمئن‌ترین انتخاب کارکنان و خانواده بزرگ صنعت نفت و سایر خدمت گیرندگان باشد.
این سازمان وظیفه خود میداند تامین‌کننده سلامت کارکنان، بازنشستگان صنعت نفت و خانواده آنها و سایر خدمت گیرندگان در گستره ایران زمین به ویژه در مناطق عملیاتی باشد. 
سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی کارآمد، مدیریت پویا و بهره‌ور، رعایت اصول اقتصاد سلامت، بکارگیری دانش، پژوهش و فناوری روزآمد، همگام با صنعت نفت رشد و توسعه یافته و تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست تا کیفیت سلامت جمعیت تحت پوشش و کارکنان خود را ارتقاء بخشد.
این سازمان همچنین خود را متعهد به تامین و ارائه خدمات سلامت و فراهم نمودن نیازهای امروز و فردای خدمات گیرندگان میداند، همچنین تلاش میکند خدماتی با کیفیت، اثربخش و برتر به خدمات گیرندگان ارائه نماید و با جلب مشارکت همگانی سبب تحکیم و ارتقای سلامت جامعه شود.
 
۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۴۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید