سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۱۵

اخبار

از لنز دوربین؛ تقدیر از داروسازان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به مناسبت روز داروساز از پزشکان داروساز مراکز درمانی نفت به پاس زحمات‌ آنان در طول سال به ویژه برای مقابله با کرونا قدردانی کردند.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ همزمان با روز داروساز، دکتر رضا بقائی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، حسن عسکری دستیار مدیرعامل سازمان و برخی از معاونت‌ها با حضور در داروخانه‌های تخصصی، عمومی و بخش‌های بستری از پزشکان داروساز تجلیل کردند.
دکتر بقائی در این دیدار ضمن تبریک زاد روز حکیم محمد بن زکریای رازی و روز داروسازی به داروسازان شاغل در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عنوان کرد: این روز فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت جامعه پرتلاش و توانمند داروسازان کشور در تکمیل چرخه تأمین سلامت است.
 وی گفت: علم داروسازی یکی از پیشرفته‌ترین و کاربردی‌ترین علوم پایه در کشور ماست که دستاوردهای آن به طور مستقیم در سلامت افراد جامعه موثر می‌باشد.
هم اکنون ۳ داروساز در داروخانه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران فعالیت دارند.
در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران پنجم شهریور را به مناسبت میلاد «محمد زکریای رازی» پزشک، فیلسوف و شیمی‌دان ایرانی به عنوان روز داروساز نامیده‏‌اند، تا نشانی از نقش بی‌بدیل و ارزشمند دارو و داروساز در زنجیره سلامت فرد و جامعه باشد.
پزشک، فیلسوف و شیمیدان ایرانی‌ آنقدر در کسب علم و دانش کوشید و صاحب فضل شد که او را «همه چیزدان» می‌دانند؛ محمّد بن زکریا رازی با صدها اثر علمی و اختراعات متعدد دارویی و غیردارویی پایه‌گذار علم شیمی نوین شد و با وجود گذشت ۱۲ قرن از دوران او، هنوز بسیاری از آثار علمی او و بخشی نظراتش تازه و کاربردی است.

1

1

1

1

1

  
۵ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۱۷
تعداد بازدید : ۳۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید