سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۴۸
 

اخبار

فعالیت یکهزار و ۳۰۰ پزشک در مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی گفت: یکهزار و ۳۱۱ پزشک در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت می‌کنند.
مهدی علی‌مددی به مناسبت فرارسیدن اول شهریورماه روز پزشک، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: از این تعداد ۴۷۹ پزشک عمومی، دندانپزشک و داروساز، ۱۶۷ پزشک متخصص و ۶۶۵ پزشک نیز به صورت پرکیس فعالیت می‌کنند.

1

۴۹ و نیم درصد پزشکان استخدام هستند
 معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و منابع‌انسانی افزود: ۶۴۶ نفر از پزشکان معادل ۴۹ و نیم درصد استخدام سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می‌باشد.
وی ادامه داد: این پزشکان در مراکز درمانی چهارده‌گانه بهداشت و درمان صنعت نفت شامل آبادان، آغاجاری، اصفهان، اهواز، بوشهر و خارگ، تهران، فارس و هرمزگان، گچساران، مرکزی و لرستان، مسجد سلیمان، ماهشهر، شمال شرق، شمال غرب‌شمال و غرب کشور در حال خدمت‌رسانی به جمعیت تحت پوشش هستند.
علی‌مددی یادآور شد: بهداشت صنعت نفت و گاز غرب‌کشور به چهار استان کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان و بهداشت و درمان صنعت نفت شمال‌غرب کشور به دو استان آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی خدمات پزشکی ارایه می‌دهند.
وی تصریح کرد: سازمان بهداشت درمان صنعت نفت با دارا بودن ۹ بیمارستان، ۳۵ پلی‌کلینیک تخصصی، ۷۰ مرکز سلامت خانواده و ۱۸۰ مرکز طب صنعتی و بهداشت مستقر در مناطق عملیاتی صنعت نفت به جامعه شاغلان رسمی، غیررسمی و بازنشستگان صنعت نفت با جمعیت حدود ۸۵۰ هزار نفر خدمات درمانی ارائه میدهد.
ارائه ۳۶۵ هزار خدمت از سوی پزشکان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: ارائه بیش از ۳۶۵ هزار خدمت در مراکز درمانی تنها گوشه‌ی کوچکی از خدمات پزشکان در سال گذشته بوده است.

1

دکتر رضا بقائی با بیان اینکه ۶۱ پزشک هم اکنون در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مشغول فعالیت هستند، گفت: این افراد شامل ۲۶ پزشک عمومی، ۲۳ متخصص، ۷ دندانپزشک، ۲ دندانپزشک متخصص کودکان، یک متخصص ترمیم و یک متخصص و جراح فک و صورت هستند که در نوبت‌های صبح و عصر کار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را به کارکنان و خانواده‌های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بر عهده دارند.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته حدود ۳۶۵ هزار نفر با مراجعه به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت، زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفتند، اظهار داشت: این بیماران برای انجام مراحل درمانی خود به بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت، درمانگاههای عملیاتی و شهری، کلینیک‌های تخصصی، دندانپزشکی، مشاوره و سلامت روان و مرکز طب کار و سلامت مراجعه کردند که بیشترین حجم مراجعات به بیمارستان ۶۴ تختوابی بعثت صنعت نفت گچساران که بخش‌هایی از آن قدمتی بیش از ۶۰ سال دارد بوده است.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عنوان کرد: از این تعداد بیش از ۵۷ هزار نفر به درمانگاه مرکزی، ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر به کلینیک تخصصی، حدود ۱۳ هزار بیمار به اورژانس، ۱۷ هزار و ۸۵۱ نفر به آزمایشگاه و ۱۷ هزار و ۳۸۵ نفر به کلینیک دندانپزشکی در نوبت‌های صبح و عصر برای دریافت خدمات مراجعه کردند.
دکتر بقائی افزود: از این تعداد مراجعان که به طور میانگین روزانه حدود یکهزار و ۱۷۰ نفر را شامل می‌شود، حدود ۹۵ درصد به صورت سرپایی درمان شدند.
اول شهریورماه، هم‌زمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تالیفات و خدمات وی، روز پزشک نام‌گذاری شده ‌است. 
۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۸:۲۲
تعداد بازدید : ۳۸۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید