سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۲۳

اخبار

مدیران صنعت نفت روز پزشک را گرامی داشتند

وزیر نفت، مدیرعامل سازمان و رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در پیام‌های جداگانه فرارسیدن اول شهریور ماه "روز پزشک" را به اطباء سختکوش کشورمان تبریک گفته و این روز را گرامی داشتند.
جانفشانی کادر درمان در دوران کرونا در حافظه تاریخی ماندگار است
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ وزیر نفت در پیامی ضمن تبریک روز پزشک نوشت: ایثارگری و جانفشانی مجموعه کادر درمان کشور به‌ویژه در دوران همه‌گیری بیماری کرونا در حافظه تاریخی ملت ماندگار است.

1

 در ادامه پیام جواد اوجی آمده است: «یکم شهریورماه سالروز میلاد بزرگ‌دانشمند و طبیب برجسته نامدار ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک بر تمامی پاسداران سلامت و یاوران عافیت را تبریک عرض می‌نمایم. پزشک، دانش‌آموخته و کارآزموده‌ای است که بر تبحر، تخصص و تجربه‌اش، مفهوم والای انسان‌دوستی سایه افکنده است. ایثارگری و جانفشانی مجموعه کادر درمان کشور به‌ویژه در دوران همه‌گیری بیماری کرونا در حافظه تاریخی ملت ماندگار است.

ضمن گرامیداشت این روز، از تمامی پزشکان کشور، علی‌الخصوص جامعه پزشکی شاغل در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که از هیچ کوششی در ارائه خدمات درمانی به کارکنان پرتلاش و سختکوش صنعت نفت در اقصی نقاط کشور دریغ نورزیده‌اند، تقدید و تشکر می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان توفیق روزافزون و بهروزی همه عزیزان را در تمامی عرصه‌های زندگی خواستارم.»
در پیام دکتر سید مهدی هاشمی مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آمده است: نامگذاری یک روز از تقویم همزمان با زادروز طبیب برجسته و نامدار ایرانی شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا به نام روز پزشک، بهانه‌ای است تا به یاد بیاوریم ارج و قرب انسان‌هایی که تلاش کرده‌اند تا با بکارگیری دانش، راه و رسم خدمت به همنوع خود را در والاترین سطح ممکن در پیش گیرند و امید به زندگی را مداوم بسط دهند و آرامش را ارزانی دارند.
بدون شک جایگاه و منزلت حرفه پزشکی در جامعه، مرهون مجاهدت‌ها و تلاش پزشکانی است که همواره با تعهد به سوگند خود و عمل به مسئولیت اجتماعی خویش، نجات جان و مراقبت از سلامت انسان‌ها را در اولویت قرار داده و در تمام سختی‌ها و فراز و فرودها برای خدمتگزاری به مردم خالصانه گام برداشته‌اند. پزشکانی که در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و حماسه خود عزتی دوباره به سرزمین ما بخشیدند و امروز هم در سنگر خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا ثابت قدم ایستاده و برای حفظ جان مردم ایثار و جانفشانی می‌کنند و جامعه این شجاعت و ایثارگری آنان را هرگز فراموش نخواهد کرد.
اینجانب بر خود لازم می دانم ضمن گرامیداشت این روز از زحمات و تلاشهای یکایک پزشکان، به ویژه پزشکان زحمتکش و توانمند سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تقدیر و تشکر نموده و از درگاه حضرت احدیت برای یکایک عزیزان  آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون مسئلت می‌نمایم.

1

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران نیز با صدور پیامی روز پزشک را به ‌همه پزشکان و فعالان خدوم، زحمتکش و پرتلاش عرصه سلامت تبریک گفت.

1

در پیام دکتر رضا بقائی آمده‌است: نامگذاری اول شهریور زادروز حکیم پرفروغ و برجسته ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک فرصت بسیار مناسبی را برای معرفی هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی این فیلسوف و طبیب سرشناس و نیز تبیین اهمیت، نقش و جایگاه پرمنزلت علم و حرفه پزشکی به عنوان یکی از مهم‌ترین و شریف‌ترین علوم و مشاغل و تجلیل از خدمات ارزنده و پرفضلیت پزشکان فراهم کرده‌است.
پیام ادامه یافته‌است: بشریت در طول تاریخ هیچ‌گاه از خدمات این قشر شریف بی‌نیاز نبوده و علیرغم پیشرفت‌های شگرف در عرصه‌های مختلف، خدمات و مسؤلیت‌های جامعه پزشکی، همواره خدماتی ارزشمند و حائز اهمیت حیاتی بوده است.
پیام می‌افزاید: اینجانب فرصت را مغتنم دانسته، فرا رسیدن «روز پزشک» را به همه پزشکان فرهیخته، پیراپزشکان و خانواده بزرگ پزشکی کشور به ویژه پزشکان تلاشگر سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تبریک عرض نموده و با ارج نهادن به ماه‌ها زحمات و تلاش شبانه‌روزی و ایثارگرانه این قشر در عرصه مقابله با ویروس منحوس کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره پزشکان و کادر درمان فداکاری که در این راه جان خود را فدا نمودند، از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون و سرافرازی همه پزشکان در انجام رسالت حرفه‌ای و ارائه خدمات شایسته و مورد رضایت خلق و خالق را مسالت دارم.
در تقویم رسمی کشور، یکم شهریورماه همزمان با سالروز تولد ابوعلی سینا حکیم هزاره‌ها روز پزشک نامگذاری شده است.
 
۳۱ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۱۰
تعداد بازدید : ۳۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید