سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۴۳

اخبار

رتبه نخست کمترین زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی وزارت نفت به روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت رسید

روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت رتبه نخست کمترین زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را در میان مجموعه وزارت نفت به خود اختصاص داد.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، در حکم تقدیر حسین انتظامی، دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از رئیس روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و نماینده مدیرعامل این سازمان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات آمده است: تلاش‌های موثر جنابعالی و همکاران‌تان در پاسخگویی به مردم در مسیر اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، شایسته قدردانی است.
بدین‌وسیله کسب رتبه اول کمترین زمان پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت نفت در سال ۱۴۰۰ را به جنابعالی و مجموعه وزین سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تبریک می‌گوییم؛ یقینا تداوم تلاش شما در افزایش شفافیت موجب ارتقای جایگاه صنعت نفت نزد مردم و رشد سرمایه اجتماعی آن خواهد بود. از درگاه خداوند متعال عزت، سربلندی و موفقیت‌های روزافزون آن مجموعه پرتلاش را خواستاریم.
براساس این گزارش، دومین نشست هم‌اندیشی نمایندگان صنعت نفت در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات چهارشنبه، ۲۶ مردادماه  برگزار شد، حسین انتظامی، دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیز در این نشست اظهار کرد: راه مبنایی مبارزه با فساد، آزادسازی اطلاعات است نه بگیر و ببندها زیرا زمانی که این اطلاعات در اختیار مردم باشد اعتماد مردم به حاکمیت فراهم و سرمایه اجتماعی برای حاکمیت تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: در این شرایط مردم، متخصصان و سمن‌ها بر دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کنند و تفکر سیستمی در جامعه شکل می‌گیرد و از سویی جایگاه کشور در سطح جهانی در حوزه شفافیت بهبود می‌یابد که نتیجه آن افزایش سرمایه‌گذاری خواهد بود.
دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: اگر اطلاعات دستگاه‌های اجرایی بازتاب داده شود براساس اطلاعات آزادسازی خود، نقد و بررسی می‌شود، اما اگر اطلاعات ناکافی موجود باشد، نقد هم دقیق نخواهد بود.
انتظامی با تأکید بر حفظ اسناد محرمانه و حریم خصوصی، یادآور شد: با این حال مسائلی که سلامت عمومی و محیط زیست هیچ‌گاه شامل مُهر محرمانه نمی‌شود.
علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز در این نشست گفت: قاعده‌مندی وزارت نفت در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مشهور است اما چنین تصویری از آن وجود ندارد که یکی از ابزارها برای تغییر این تصویر و تبدیل آن به یکی از پاسخگوترین دستگاه‌های کشور بهره‌مندی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است.
براساس این گزارش، در این نشست اعلام شد که وزارت نفت رتبه نخست بیشترین اسناد منتشر شده و رتبه نخست بیشترین پاسخگویی به درخواست‌های مردمی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را در سال ۱۴۰۰ به دست آورد.
۱
۲۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۰۶
تعداد بازدید : ۲۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید