سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۸

اخبار

زندگی بر مدار خبر؛ خبرنگار که شدی از سختی راه مپرس

هفدهم مرداد دیگری از راه رسید، پانزده سال از روزی که برای اولین بار قدم در عرصه خبر و خبرنگاری گذاشته‌ام می‌گذرد، به سرعت همه روزها و ماه‌ها ‌و سالهایش را مرور می‌کنم به یاد تمام خاطرات تلخ و شیرینی میافتم که همچون قسمت‌های یک فیلم از جلوی چشمش رژه می‌رود، در این همه وقت جز برای دیگران حتی یکبار برای خودم ننوشتم.
هر سال که مرداد به نیمه راه میرسد و به روز خبرنگار نزدیک می‌شویم به این موضوع فکر می‌کنم که اگر روزی به هر دلیلی از این حرفه جدا شدم نسبت به خبر و خبرنگاری چطور فکر می‌کنم؟
ما خبرنگاریم، پر از شور و هیجان و شعور که بی‌مهابا به دل خطر می‌زنیم و در تکاپوی‌ایم تا شیرین‌ترین خبرها را در تیتر اول برای مردمان بیان کنیم و آنقدر از لذت شوق و شور و هیجان دیگران لذت ببریم که یادمان برود چندین ساعت است که حتی غذا نخورده‌ایم.
خبرنگاری روز ندارد چرا که خبر تعطیل بردار نیست. قلم زدن خبرنگاران، در سرزمین زیبای آرمان‌ها و رسیدن به حق و حقیقت کاری ادامه‌دار و مستمر و بی‌وقفه است که ۳۶۵ روز را شامل شده و هر روز که خبر هست خبرنگار هم هست.
شکوه و زیبایی شغل خبرنگاری غیرقابل پیش بینی بودن آن است چرا که هدف یک خبرنگار از کاری که انجام می‌دهد رسیدن به شهرت نیست او به دنبال حقیقت است. خبرنگاری شغل، حرفه، هنر و عشق است، هنر و عشقی که خبرنگار باید با جان و دل عاشق آن باشد تا بتواند در این زمینه موفق باشد و برای ادامه مسیر قلم بزند.

1

خبرنگاری حرفه‌ای مملو از عشق در ورای سختی‌ها و چالش‌های خاص است که آن را به یکی از مشاغل سخت تبدیل کرده اما انجام وظیفه اطلاع‌رسانی و انعکاس احوال مردم خود سبب شادکامی روان و تحمل دشواری‌ها می‌شود.
خبرنگار که باشی چیزهای زیادی می‌بینی و می‌شنوی که خارج از کار بر زندگی و احساسات تو تاثیر می‌گذارد.
دقت، سرعت و صحت شعار یک خبرنگار است لذا به موقع حاضر شدن در یک مکان، انتشار سریع و متعهدبودن به راستی از وظایف او است، برنامه روتینی برای خبرنگار وجود ندارد، هر روزش متفاوت از دیروز است.
قسم خوردن خداوند بر"قلم" و هر آنچه قلم می‌نگارد و نامگذاری یک سوره به نام "قلم" نشان از ارزش والای نوشتن و نگارش دارد.
هفدهم مرداد که یادآور ایثارگری و رشادت خبرنگاران شهید است را به فعالان عرصه خبر به ویژه همکارانم در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که در جهت انعکاس خدمات و فعالیت‌های بهداشت و درمان صنعت نفت از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند تبریک و تهنیت گفته و دست یکایکشان را به گرمی میفشارم و برای این عزیزان موفقیت و سربلندی در انجام وظایف خطیرشان آرزومندم.
(زینب محمدی خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران)
 
۱۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۱۰
تعداد بازدید : ۳۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید