سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۸

اخبار

ارائه ۱۴۶ هزار خدمت به بازنشستگان تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: سال گذشته بازنشستگان تحت پوشش حدود ۱۴۶ هزار بار به مراکز درمانی مراجعه و خدمات دریافت کردند.
دکتر رضا بقائی ضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی در قالب ۴ هزار و ۸۳ خانوار تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران هستند و از خدمات حوزه درمان استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه هشت هزار و ۳۳۳ نفر معادل ۶۹ درصد از خدمات گیرندگان مجموعه شاغلین و سه هزار و ۷۱۷ نفر معادل ۳۱ درصد نیز بازنشستگان هستند، تصریح کرد: شش هزار و ۵۱۴ نفر معادل ۵۴ درصد از خدمات گیرندگان زن و پنج هزار و ۵۳۷ نفر معادل ۴۶ درصد مرد می‌باشد.
وی افزود: در سال گذشته حدود ۳۶۵ هزار نفر با مراجعه به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت، زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفتند، که حدود ۱۴۶ هزار نفر بار آن کارکنان بازنشسته و افراد تحت تکفل بودند.
وی در ادامه با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد بازنشستگان خدمات گیرنده از بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران پزشک خانواده دارند، گفت: هدف کلی تیم پزشک خانواده ارتقاء سطح سلامت خانواده صنعت نفت می‌باشد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران غربالگری، آزمایشات معمول، معاینات پزشکی، غربالگری‌های روانشناختی، بررسی مراجعه کننده از نظر بیماری‌های طبی و الگوی تغذیه، پیگیری بیماری‌های خاص شامل دیابت، فشارخون بالا، اختلال چربی و اضافه وزن، چاقی و آسم، تشخیص، درمان و کنترل بیماری‌ها را از جمله خدمات تیم پزشک خانواده به بازنشستگان اعلام کرد.
دکتر بقایی تصریح کرد: بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، با همه توان و ظرفیت در حال خدمت به جامعه شریف بازنشستگان و جلب رضایت این قشر عزیز است.
 گفتنی است نتایج رضایت‌سنجی ماهانه از مراجعه کنندگان، رضایتمندی بازنشستگان از خدمات بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران را نشان میدهد.
از سال ۱۳۸۶ در تقویم رسمی کشور، امروز سوم مردادماه برابر با ۲۵ ذی‌الحجه به عنوان روز "خانواده و تکریم بازنشستگان" درج شده است؛ علت انتخاب این روز، شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره انسان که به خانواده و استحکام پایه‌های آن پرداخته، عنوان شده است.
همچنین در شورای فرهنگ عمومی اتفاق نظر بر این بود که روز بازنشستگان با یک روز در تقویم رسمی کشور تلفیق شود که بهترین روز برای این منظور روز ۲۵ ذی‌الحجه یعنی روز خانواده بود.
۳ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۲۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید