سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۰۱

اخبار

طی ۴ ماه؛ هفت‌هزار و ۳۰۰ خدمت فیزیوتراپی در بیمارستان نفت گچساران ارائه شد/ارائه آموزش مجازی به بیماران

مسئول واحد توانبخشی بیمارستان نفت گچساران گفت: واحد فیزیوتراپی از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه هفت هزار و ۳۵۱ خدمت فیزیوتراپی به مراجعه‌کنندگان ارائه داد.

خسرو نظریان به مناسبت دوم مردادماه روز ملی فیزیوتراپی در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت: این خدمات شامل الکتروتراپی، لیزردرمانی، درای نیدلینگ (سوزن خشک)، کشش گردن، کشش کمر، شاک ویو، پارافین درمانی، درمان‌ها و تکنیک‌های دستی و تمرینات درمانی می‌باشد.

 نظریان تعداد تخت‌های درمانی سال گذشته این مرکز درمانی را ۶ تخت اعلام کرد و گفت: هم اکنون تخت‌های درمانی به ۹ تخت افزایش یافته است.

1

وی همچنین مجموع خدمات ارائه شده واحد فیزیوتراپی به مراجعین در سال گذشته را ۱۳ هزار و ۷۸۷ خدمت اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ جلسه درمانی فیزیوتراپی و یکهزار و ۲۷۸ جلسه کاردرمانی ارائه شد. 
نظریان ادامه داد: ۶۰ درصد خدمات سال گذشته به کارکنان شاغل و خانواده‌های آنها و ۴۰ درصد نیز به بازنشستگان و افراد تحت تکفل ارائه شده است.
وی گفت: از فیزیوتراپی می‌توان برای درمان دردهای مختلف از جمله گردن درد، کمردرد، بیماری‌های ستون فقرات، بیماری‌های لگن، باسن و ران، بیماری‌های ناحیه دست و شانه، دردهای ناحیه زانو و کف پا استفاده کرد.
مسئول واحد توانبخشی بیمارستان نفت گچساران عنوان کرد: درمان فیزیوتراپی متناسب با فرد انجام می‌شود و در حالی که برخی شرایط ممکن است استراتژی‌ها و ویژگی‌های خاصی داشته باشند، نیازهای هر فرد متفاوت است.
نظریان تصریح کرد: فیزیوتراپی می‌تواند هم پیشگیرانه باشد و هم به بهبودی کمک کند و بخشی ضروری از برنامه مراقبت‌های بهداشتی است.
وی یادآور شد: کارشناسان فیزیوتراپی با حضور در بخش‎های مختلف بیمارستان نفت از جمله داخلی مردان، زنان، اطفال و  ICU به بیماران بستری شده در صورت نیاز جلسه درمانی ارائه می‌دهند.

1

آموزش مجازی فیزیوتراپی
وی آموزش مجازی فیزیوتراپی به بیماران و جمعیت تحت پوشش را از دیگر خدمات مرکز فیزیوتراپی بیمارستان نفت عنوان کرد و گفت: فیلم‎های آموزشی در فضای مجازی برای بیماران اشتراک‌گذاری و مشاوره‌های لازم نیز به آنان داده می‌شود.
نظریان یادآور شد: مرکز فیزیوتراپی بیمارستان نفت گچساران واقع در کوی پرهون روزهای شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت هفت تا ۱۸ بعدازظهر به مراجعین خدمات لازم را ارائه می‌دهد.
وی در پایان ضمن تبریک مجدد روز ملی فیزیوتراپی، نقش این حرفه را به عنوان یکی از ارکان مهم تیم درمان جهت تسریع در بهبود و بازتوانی بیماران بسیار حیاتی توصیف کرد.
گفتنی است مرکز فیزیوتراپی بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران از  سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را آغاز و هم اکنون پنج فیزیوتراپ در این مرکز فعالیت و به بیماران خدمات فیزیوتراپی ارایه می‌کنند.
 
۲ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۳۱
تعداد بازدید : ۲۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید