سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۲۹

اخبار

بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ۳۶۵ روز؛ ارائه خدمات به بیش از ۳۶۵ هزار نفر

بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران طی ۳۶۵ روزِ سال ۱۴۰۰، به بیش از ۳۶۵ هزار نفر خدمات درمانی و پزشکی ارائه داد.
 طی دو سال گذشته فعالان حوزه سلامت فراز و نشیب‌های زیادی را با کرونا تجربه کردند، مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران نیز از ویروس منحوس کرونا در امان نبود و همچون بسیاری از مراکز درمانی کشور با بیماری هولناک کرونا مواجه بود، اما با همه فراز و نشیب‌های روزهای کرونایی کارکنان مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در سال ۱۴۰۰ دست در دست هم، خدمات مناسب و شایسته‌ای به جمعیت ۱۳ هزاری نفری تحت پوشش ارائه داد.

 به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ ارائه خدمات به بیش از ۳۶۵ هزار نفر در مراکز درمانی، ارائه خدمات تا شعاع ۲۵۰ کیلومتری، استقبال ۱۰۰ درصدی جمعیت صنعت نفت از پزشک خانواده، مدیریت یک بیماری جهانی و حضور سفیران سلامت در مناطق محروم از جمله خدمات و موفقیت‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در دومین سال همه‌گیری کووید ۱۹ بود که مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به تشریح آن پرداختند.

دکتر رضا بقائی سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۶۹ نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران هستند، که ۷۰ درصد کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش و ۳۰ درصد نیز کارکنان بازنشسته و افراد تحت پوشش آنها می‌باشد.
 

1

وی اولویت اصلی بهداشت و درمان صنعت نفت را ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت عنوان کرد.
قدمت ۶۰ ساله بیمارستان نفت گچساران
دکتر بقائی در ادامه با اعلام اینکه در سال گذشته حدود ۳۶۵ هزار نفر با مراجعه به مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت، زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفتند، اظهار داشت: این بیماران برای انجام مراحل درمانی خود به بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت، درمانگاههای عملیاتی و شهری، کلینیک‌های تخصصی، دندانپزشکی، مشاوره و سلامت روان و مرکز طب کار و سلامت مراجعه کردند که بیشترین حجم مراجعات به بیمارستان ۶۴ تختوابی بعثت صنعت نفت گچساران که بخش‌هایی از آن قدمتی بیش از ۶۰ سال دارد بوده است.

1

وی عنوان کرد: از این تعداد بیش از ۵۷ هزار نفر به درمانگاه مرکزی، ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر به کلینیک تخصصی، حدود ۱۳ هزار بیمار به اورژانس، ۱۷ هزار و ۸۵۱ نفر به آزمایشگاه و ۱۷ هزار و ۳۸۵ نفر به کلینیک دندانپزشکی در نوبت‌های صبح و عصر برای دریافت خدمات مراجعه کردند.

دکتر بقائی افزود: از این تعداد مراجعان که به طور میانگین روزانه حدود یکهزار و ۱۷۰ نفر را شامل می‌شود، حدود ۹۵ درصد به صورت سرپایی درمان شدند.
سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ادامه با بیان اینکه ۶۱ پزشک هم اکنون در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مشغول فعالیت هستند، گفت: این افراد شامل ۲۶ پزشک عمومی، ۲۳ متخصص، ۷ دندانپزشک، ۲ دندانپزشک متخصص کودکان، یک متخصص ترمیم و یک متخصص و جراح فک و صورت هستند که در نوبت‌های صبح و عصر کار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را به کارکنان و خانواده‌های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بر عهده دارند.
استقبال ۱۰۰ درصدی جمعیت صنعت نفت گچساران از پزشک خانواده
معاونت بیمارستان نفت گچساران جمعیت تحت پوشش پزشک خانواده را ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد شش هزار و ۹۵۵ نفر معادل ۵۳ و نیم درصد خانم و شش هزار و ۴۵ نفر مرد می‌باشد.
دکتر عباس بزرگی با اعلام اینکه ۶۰ درصد مراجعین به تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران شاغلین و افراد تحت پوشش و ۴۰ درصد کارکنان بازنشسته و افراد تحت تکلف آنها میباشد، گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران پزشک خانواده دارند.
وی غربالگری، آزمایشات معمول، معاینات پزشکی، تکمیل پرسشنامه در زمینه‌ی غربالگری‌های روانشناختی، دخانیات، میزان فعالیت بدنی، بررسی مراجعه کننده از نظر بیماری‌های طبی و الگوی تغذیه، پیگیری بیماری‌های خاص شامل دیابت، فشار خون بالا، اختلال چربی و اضافه وزن، چاقی و آسم، تشخیص، درمان و کنترل بیماری‌ها را خدمات اساسی تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عنوان کرد و گفت: هدف کلی تیم پزشک خانواده ارتقاء سطح سلامت جامعه خانواده صنعت نفت می‌باشد.
انجام بیش از ۱۵۰‌ هزار تست در آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت
مسئول آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت گچساران گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۸۵۱ نفر، جهت انجام ۱۵۰ هزار و ۵۰۸ قلم آزمایش تجویز شده از سوی پزشکان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت مراجعه نمودند.

1

محمدرضا طاهری‌نژاد با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد آزمایش‌های که از سوی پزشکان تجویز می‌شود در آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت قابل انجام است، گفت: این آزمایشگاه از محدود آزمایشگاههای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است که در آن آزمایشات تخصصی هورمونی از جمله تومور مارکرها، هپاتیت، تیروئید، هورمون‌های جنسی و ... انجام می‌پذیرد.

افزایش ۸۴ درصدی مراجعات به کلینیک دندانپزشکی 
رئیس کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در تشریح عملکرد این مرکز در سال گذشته گفت: ۱۷ هزار و ۳۸۵ نفر سال گذشته از خدمات تشخیصی و درمانی کلینیک دندانپزشکی نفت شامل ترمیم دندان، درمان ریشه دندان، رادیوگرافی PA/BW، جرم‌گیری، پروفیلاکسی دوفک، حذف پوسیدگی و پانسمان، کشیدن دندان، پالپوتومی و پالپکتومی بهره‌مند شدند.

1

دکتر فرهمند بزرگمهر با اعلام اینکه میزان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۸۴ درصد افزایش یافت، بیان کرد: هم اکنون ۱۰ یونیت در کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران فعال می‌باشد.
وی تصریح کرد: ۲ دندانپزشک متخصص کودکان، یک متخصص و جراح فک و صورت، یک متخصص ترمیم، هفت دندانپزشک عمومی، هفت دستیار و یک بهداشت کار دهان و دندان به جمعیت تحت پوشش خدمت‌رسانی می‌کنند.
ارائه خدمات تا شعاع ۲۵۰ کیلومتری
ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان پُرتلاش صنعت نفت یکی از مهمترین اولویت‌های بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران است و استقرار درمانگاه در منطقه عملیاتی نرگسی در شعاع ۲۵۰ کیلومتری گویای این مهم است.

1

دکتر بقائی با اعلام اینکه گستره فعالیت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، همسو با  اهداف شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و فارس است، گفت: سال گذشته ده هزار و ۴۰۰ نفر بار جهت دریافت خدمات پزشکی به درمانگاههای مناطق عملیاتی مراجعه کردند که حدود ۷۷ درصد از مراجعات مربوط به افراد غیرشرکتی و ۳۳ درصد نیز افراد شرکتی بوده است.
وی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ۱۰ منطقه عملیاتی فعالیت دارد که ۹۰ درصد این مناطق شامل دشت گز، پازنان، رگ‌سفید، سیاهمکان، گوره، بی بی حکیمه۲، بی بی حکیمه۱، بینک و نرگسی مجهز به درمانگاه است، گفت: بیش از یکهزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش درمانگاههای عملیاتی‌ بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند.
وی در ادامه بیشترین فراوانی مراجعات در سال ۱۴۰۰ را مربوط به درمانگاه بی‌بی حکیمه‌یک با دو هزار و ۱۱۸ نفر بار و کمترین فراوانی مراجعات را مربوط به درمانگاه دشت گز با ۶۴۸ نفر بار عنوان کرد.
دکتر بقائی با اشاره به اینکه نزدیکترین درمانگاه عملیاتی در منطقه دشت گز و فاصله ۱۵ کیلومتری و دورترین آن در منطقه نرگسی در شعاع ۲۵۰ کیلومتری گچساران قرار دارد، یادآور شد: منطقه عملیاتی دشت‌بلوط در فاصله ۲۶ کیلومتری گچساران هم اکنون فاقد درمانگاه است.
وی مجموع تخت‌های پیش بیمارستانی این درمانگاهها را ۲۷ تخت اعلام کرد و افزود: ۹ آمبولانس تیپ B در این درمانگاهها خدمات‌رسانی می‌کنند.
مدیریت یک بیماری جهانی در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران
سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه ۹۰ درصد کارکنان شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دزُهای اول و دوم و ۸۰ درصد نیز دُز سوم واکسن علیه کووید ۱۹ را تزریق کردند، اعلام کرد: تاکنون شش هزار و ۲۲۵ نفر دُز اول، شش هزار و ۲۲۵ نفر دُز دوم و ۵ هزار و ۲۰۸ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده برای کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به ۱۶ هزار و ۶۴۰ دُز رسید.

سفیران سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت در مناطق محروم

توجه به سلامت و تعیین فرآیند درمان برای بیماران در مناطق کم‌برخوردار یکی از دستور کارهای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است، که در راستای آن اقدام به برگزاری اردوهای جهادی پزشکی در مناطق مختلف نموده است.

دکتر بقائی در این باره گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در راستای مسئولیت اجتماعی سال گذشته چندین مرحله اردوی جهادی پزشکی در روستاها و مناطق عشایرنشین برگزار و به افراد نیازمند خدمات رایگان ارائه داد.

1

وی با بیان اینکه دکتر سیدمهدی هاشمی مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت خواستار افزایش اردوهای جهادی با هدف برخورداری حداکثری ساکنین روستاهای کم‌برخوردار از خدمات پزشکی و درمانی است، گفت: ارائه خدمات رایگان پزشکی در قالب اردوهای جهادی در روستاها و نقاط محروم، از اقدامات بسیار ارزشمند و خداپسندانه‌ای است.

وی یادآور شد: بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همیشه با مراکز درمانی، ادارات، نهادها، ارگان‌ها و ... تعامل و همکاری داشته، همچنین در مواقع بحران حضوری به موقع داشته است.

۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۴۲
تعداد بازدید : ۵۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید