سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۱۳

اخبار

مهمترین موضوعات مطرح در نشست مشترک مدیران بهداشت و درمان‌ مناطق جنوب صنعت نفت با مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز

نشست مشترک مدیران بهداشت و درمان‌ مناطق صنعت نفت جنوب با مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برگزار شد.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به نقل از پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان‌ صنعت نفت؛ این نشست با حضور دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، دکتر نصراله حسونی بحرینی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان، دکتر رضا آموزش رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری، دکتر رضا بقائی سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران، دکتر فرحناز عزیزی دوست رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان، دکتر ناصر امیرپور رئیس بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر، معاونین پشتیبانی بهداشت و درمان‌های جنوب و جمعی از مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به میزبانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برگزار و رفع مسائل، مشکلات و بهبود خدمات‌رسانی بهداشت و درمان مناطق جنوب محورهای اصلی این نشست بود.
 

1

در ابتدای این نشست علل افزایش تعداد موارد اعزام بیماران از مناطق نفت خیز جنوب به بیمارستان مرکزی نفت تهران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
از مدیریت اعزام بیماران تا توسعه زیر‌ساخت‌های تجهیزاتی و افزایش رضایتمندی
از دیگر موارد مطرح شده در این نشست برنامه‌ریزی جهت مدیریت اعزام بیماران، ایجاد امکانات اقامتی، رفاهی و ایاب و ذهاب در شهر اهواز، توسعه زیر‌ساخت‌های تجهیزاتی و عقد قرارداد با پزشکان فوق تخصص مجرب در بیمارستان بزرگ نفت اهواز جهت مدیریت اعزام بیماران و افزایش رضایتمندی بود.
در ادامه روسای بهداشت و درمان‌های جنوب نیز به بیان مسائل و مشکلات خود در خصوص تعرفه‌های پرداختی پزشکان، نحوه جذب پزشکان متخصص و فراهم کردن امکانات رفاهی و اقامتی، عدم امکان استفاده از پزشکان دارای طرح موظف وزارت بهداشت و ... پرداختند.
انجام آنژیوپلاستی اولیه در بیمارستان نفت اهواز
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه بیش از دو سال بحران کرونا این مجموعه در راستای توسعه و تقویت درمان‌های اورژانس گام برداشته است گفت: بسترهای مناسبی طی یکسال اخیر جهت درمان بیمارانی که در مرحله‌ی حاد مراجعه می‌کنند فراهم شده است. در حال حاضر در بیمارستان بزرگ نفت اهواز امکان انجام آنژیوپلاستی اولیه (PRIMARY PCI) جهت بیماران دچار سکته‌ی قلبی که در زمان طلایی درمان مراجعه کنند، فراهم می‌باشد تا از عوارض و نارسایی‌های پس از سکته‌های قلبی پیشگیری شود و این مهم توسط تیم مجرب متخصصین و فوق تخصص قلب در بیمارستان بزرگ نفت اهواز انجام می‌شود.
بخش مراقبت‌های سکته مغزی در بیمارستان نفت اهواز راه‌اندازی می‌شود 
دکتر دهقان تصریح کرد: در خصوص درمان بیماران دچار سکته‌ی مغزی نیز، در حال راه‌اندازی بخش استروک یونیت(بخش مراقبت‌های اولیه پس از سکته مغزی) با ظرفیت ٤ تخت آی سی یو، نیروهای آموزش دیده و مجرب هستیم که در صورت انجام اقدامات درمانی در زمان طلایی یک ساعت اول از شروع علائم و حداکثر تا ٤.٥ ساعت اول، عوارض این بیماری بسیار کاهش خواهد یافت. 
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تاکید کرد: مهمترین عامل در انجام این فرآیند درمانی ویژه کاهش زمان انتقال بیمار از زمان شروع علائم تا زمان تزریق داروی ترومبولیتیک در بیمارستان است.
دکتر دهقان اظهار داشت: در حال حاضر 3 فوق تخصص آنکولوژی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز مشغول فعالیت هستند و در این زمینه امکان ارائه خدمات به بیماران بهداشت و درمان های جنوب در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز وجود دارد.
ایجاد بخش رادپوتراپی
وی ادامه داد: در حال حاضر آماده عقد قرارداد با یک مرکز رادیوتراپی خصوصی در اهواز هستیم که در کوتاه مدت پاسخگوی نیاز بیماران منطقه باشیم اما ایجاد بخش رادیوتراپی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز از دیگر اقداماتی ست که در حال پیگیری جهت اخذ مجوز آن از وزارت بهداشت و درمان می‌باشیم.
تلاش همگانی جهت ایجاد سازمان اورژانس پیش بیمارستانی
دکتر دهقان با اشاره به اینکه یکی از نیازهای صنعت نفت در جنوب ایجاد سازمان اورژانس پیش بیمارستانی است گفت: مدیران شرکتهای نفت، گاز و پتروشیمی در استان خوزستان بایستی تلاش کنند تا با ایجاد زیر ساخت‌های مناسب و به روز در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی در صورت وقوع اتفاقات در مناطق عملیاتی و حوادث صنعتی، خدمات‌رسانی در حداقل زمان ممکن صورت گیرد.
در پایان این نشست تشکیل کارگروه ویژه متشکل از مدیران و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مدیران و کارشناسان بهداشت و درمان‌های صنعت نفت و برگزاری جلسات مستمر در جهت بررسی مشکلات، ارائه راهکارهای مناسب در جهت رفع آن، بهبود شرایط فعلی و درنتیجه افزایش رضایتمندی پرسنل در دستور کار قرار گرفت.
شایان ذکر است مدیران و کارشناسان حوزه منابع انسانی و خدمات شرکتهای بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، آغاجاری و مسجد سلیمان نیز از طریق ویدیو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند.
 
۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۲۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید