سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۲۶

اخبار

برای سومین سال متوالی؛ کسب رتبه نخست هموویژلانس بیمارستان نفت گچساران

سرپرست بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: واحد هموویژلانس (مراقبت از خون) بیمارستان نفت گچساران برای سومین سال متوالی، رتبه نخست را کسب کرد.
دکتر رضا بقائی به مناسبت ۱۴ ژوئن روز جهانی اهداکنندگان خون در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: در ارزیابی و بازرسی انجام شده از بانک خون بیمارستانهای استان که در سال ۱۴۰۰ انجام شد بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در سطح استان رتبه برتر را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: ۸ بیمارستان از سوی اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد در ارزیابی و اعتبارسنجی شرکت داده شد که واحد هموویژلانس بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران با کسب ۲۹۳ امتیاز رتبه نخست را به دست آورد.

1

دکتر بقائی شاخص‌های ارزیابی و اعتبارسنجی را شامل روش‌های انجام آزمایشات، ارزیابی کارکنان و تجهیزات، ثبت و بایگانی مستندات، تشکیل کمیته‌های انتقال‌خون، گزارش و اقدامات عوارض مرتبط با انتقال‌خون و ارزیابی وظایف بانک خون عنوان کرد .
بانک خون بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت صنعت نفت گچساران در سال ۱۳۷۴ راه‌اندازی و به صورت روزانه فعالیت دارد.
بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران در حال حاضر به ۱۳ هزار نفر خدمات ارائه می‌نماید، که هشت هزار و ۵۰۰ نفر آن کارکنان شاغل و افراد تحت پوشش آنها و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر کارکنان و خانواده‌های بازنشسته صنعت نفت گچساران می‌باشد.
گفتنی است بانک خون بیمارستان‌ها طی سال حداقل دوبار توسط کارشناسان انتقال خون مورد بازررسی قرار می‌گیرند و نتیجه بررسی به منظور رفع اشکالات برای رئیس بیمارستان ارسال می‌شود.
شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در روز جهانی اهدای خون "اهدای خون نشانه‌ای از همبستگی، برای نجات جان بیماران به ما بپیوندید" است.
 
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱
تعداد بازدید : ۳۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید