سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۵

اخبار

تلاش‌های بهداشت و درمان صنعت نفت برای مدیریت یک بیماری جهانی

شواهد حکایت از ثبات نسبی وضعیت بیماری همه گیر کرونا در کشور دارد و این دستاورد مهم حاصل تلاش افراد و سازمانها و نهادهای مرتبط، پوشش مناسب واکسیناسیون عمومی و اجرای اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و اجتماعی، اقدامات درمانی است که نباید در این موفقیت، دست کم گرفته شوند.
به گزارش پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران؛ شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد.
پس از آن بسیاری از کشورها را با مشکلات فراوان به خصوص در زمینه اقتصادی روبه‌رو کرد و افراد زیادی در اثر این بیماری خطرناک جان خود را از دست دادند.
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بود که وزارت بهداشت از ورود کرونا به کشور با ابتلای ۲ مورد قطعی به این بیماری خبر داد و راه این ویروس منحوس به کشور ما باز شد و آهسته‌آهسته به سایر استان‌ها، شهرها و روستاها رسید.
چالش جهانی کرونا مانند بسیاری از مناطق جهان، در ایران هم خسارات انسانی بسیاری به بارآورده و همچنان به عنوان تهدید جدی سلامت جامعه محسوب می‌شود.
در پیک های مختلف این بیماری، کادر درمان زحمات زیادی را متحمل شدند و تا پای جای برای نجات مردم تلاش کردند.
هرچند شیوع این بیماری در دو سال گذشته با افت و خیزهای زیادی همراه بوده اما در هفته های اخیر، شواهد حکایت از ثبات نسبی وضعیت بیماری در کشور دارد.
در حال حاضر، از مجموع ۴۴۸ شهرستان، ۳۳۵ شهرستان آبی و مابقی در وضع زرد کرونایی هستند. هم اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونایی قرار ندارد و این وضعیت با ثبات‌ترین شرایط از ابتدای شیوع بیماری در کشور بوده است.
نیم نگاهی به وضعیت مدیریت ویروس کرونا و آخرین وضعیت واکسیناسیون در مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت
تاکنون ۱۱۳ هزار و ۵۷۷ نفر از جمعیت تحت پوشش مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت دُز اول، ۸۱ هزار و ۸۶۶ نفر دُز دوم و ۳۲ هزار و ۵۲۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
همچنین ۲۲۴ هزار و ۸۹۸ دُز واکسن برای افراد غیر شرکتی تزریق و مجموع واکسن‌های تزریق شده در مراکز واکسیناسیون بهداشت و درمان صنعت نفت به ۴۵۱ هزار و ۸۷۰ دُز رسید.
انجام بیش از ۸۰ هزار تست PCR در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت
از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۰ هزار و ۲۷۸ تست پی سی آر در مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت انجام شده است.
۱۶ هزار نفر مجموع بستری‌های کرونایی
همچنین از زمان شیوع کووید ۱۹ تاکنون ۱۶ هزار و ۱۱ نفر در  مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت بستری شدند.
نباید از کرونا غافل شویم 
رشد مطلوب در وضعیت پوشش واکسیناسیون عمومی کرونا، ادامه فعالیتهای مربوط به بیماریابی و قرنطینه بیماران و افراد مشکوک، تامین دارو و تجهیزات پزشکی لازم، همکاری و تداوم هماهنگی‌ها از عوامل اصلی ثبات نسبی وضعیت بیماری و کاهش فوتی‌ها و مبتلایان بوده است.
با این همه نباید از کرونا غافل شویم. این بیماری هنوز به پایان نرسیده و همین الان هم حدود ۵۰ کشور جهان، با موج جدید بیماری روبرو شده اند.
گفتنی است کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.
۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۱۵
تعداد بازدید : ۲۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید