سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۴۵

اخبار

مراجعات به پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران از مرز یک میلیون گذشت

مسئول تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اعلام کرد: تعداد مراجعات به تیم پزشک خانواده از مرز یک میلیون گذشت.
دکتر عباس بزرگی به مناسبت نوزدهم ماه مه و ۱۹‌ سالگی روز جهانی پزشک خانواده (FDD) در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بیان کرد: از سال ۸۲ زمان شروع فعالیت طرح پزشک خانواده تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰ هزار نفر به تیم ۱۳ نفره پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه نموده‌اند.
وی جمعیت تحت پوشش پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران را ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد شش هزار و ۹۵۵ نفر معادل ۵۳ و نیم درصد خانم و شش هزار و ۴۵ نفر مرد می‌باشد.

1

۱۰۰ درصد جمعیت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران پزشک خانواده دارند
دکتر بزرگی ادامه داد: ۱۰۰ درصد جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران پزشک خانواده دارند.
وی تصریح کرد: ۶۰ درصد مراجعین به تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران شاغلین و افراد تحت پوشش و ۴۰ درصد کارکنان بازنشسته و افراد تحت تکلف آنها میباشد.
دکتر بزرگی غربالگری، آزمایشات معمول، معاینات پزشکی، تکمیل پرسشنامه در زمینه‌ی غربالگری‌های روانشناختی، دخانیات، میزان فعالیت بدنی، بررسی مراجعه کننده از نظر بیماری‌های طبی و الگوی تغذیه، پیگیری بیماری‌های خاص شامل دیابت، فشار خون بالا، اختلال چربی و اضافه وزن، چاقی و آسم، تشخیص، درمان و کنترل بیماری‌ها را خدمات اساسی تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عنوان کرد.
مسئول تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بیان کرد: در طرح پزشک خانواده علاوه بر ارائه خدمات پزشکی، هر بیمار یک پرونده سلامت دارد که تمام بیماری‌ها و سوابق دارویی و بیماری فرد مورد نظر در آن ثبت خواهد می‌شود.
دکتر بزرگی هدف کلی تیم پزشک خانواده را ارتقاء سطح سلامت جامعه خانواده صنعت نفت اعلام کرد.
روز جهانی پزشک خانواده (FDD) نوزدهم ماه مه - برای اولین بار توسط WONCA در سال ۲۰۱۰ اعلام شد و این روز به روز برجسته سازی نقش و سهم پزشکان خانواده و تیم‌های مراقبت های اولیه در سیستم‌های بهداشتی در سراسر جهان تبدیل شده است.
این روز بهترین فرصت برای تصدیق نقش اصلی پزشکان خانواده در ارائه مراقبت های بهداشتی شخصی، جامع و مداوم برای همه بیماران است. همچنین فرصتی برای جشن گرفتن پیشرفت های صورت گرفته در پزشکی خانواده و کمک های ویژه تیم های مراقبت های اولیه در سطح جهان است.
سازمان جهانی پزشک خانواده (WONCA) پزشکان خانواده، همیشه آماده مراقبت هستند “Family Doctors, Always There To Care” را به عنوان موضوع سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است.
این روز برای برجسته کردن نقش و سهم پزشکان خانواده و مراقبت‌های اولیه در مراقبت‌های بهداشتی و همچنین فرصت مناسبی برای قدردانی از نقش مهم پزشکان خانواده و پزشکان عمومی در ارائه خدمات سلامت فردی، جامع و مستمر برای همه بیماران است.
مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران روز جهانی پزشک خانواده را به مجموعه تیم پزشک خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به پاس ۱۹ سال تلاش شبانه‌روزی و مستمر، تبریک گفته و برای این تلاشگران عرصه سلامت سربلندی، عزت، سلامتی و توفیق روزافزون را از درگاه ایزد منان مسألت می‌نماید.
 
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۳۶
تعداد بازدید : ۲۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید