بمناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نشست صمیمی مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با روسای روابط عمومی مناطق بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت؛ ۲۸ اردیبهشت ماه نشست صمیمی روسای روابط عمومی و تکریم ارباب رجوع مناطق با حضور دکتر سید مهدی هاشمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل، علیرضا بیگدلی سرپرست مدیریت منابع انسانی، حسن عسگری دستیار و مسئول پیگیریهای ویژه مدیرعامل و مهدی محمودزاده سرپرست روابط عمومی و تکریم ارباب رجوع سازمان برگزار شد.
دکتر سیدمهدی هاشمی ضمن تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی به اهمیت این حوزه اشاره کرد و گفت: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاعرسانی در همه عرصهها پیشتاز است، دوچندان شده، روابط عمومی مدون و برنامهریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است که میتواند علاوه بر اطلاع رسانی ایجاد آگاهی در جمعیت تحت پوشش کند.
دکتر هاشمی افزود: متاسفانه عدم اطلاع رسانی شفاف موجب شد در یک برهه بهداشت و درمان صنعت نفت به یکباره مورد انتقادهای شدیدی قرار بگیرد، امروز با نگاه مثبت و ویژه مقام عالی وزارت نفت این دیدگاه رفع شده و وظیفه خطیر روابط عمومی ها بالاخص در مراکز درمانی عملیاتی، این است که خدمات را به خوبی به تصویر بکشند.
وی در ادامه با اشاره به چالشها و مشکلات مطرح شده از سوی روابط عمومی ها بیان کرد: در حال حاضر تمام ارگان ها و سازمان ها با کمبود اعتبارات مالی مواجه هستند در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تخصیص بودجه، مبتنی بر عملکرد است که میتواند نقش بسزایی در مدیریت هزینه ها داشته باشد.
دکتر هاشمی به اهمیت آموزش نیروهای شاغل و بهره مندی از توانمندیهای کارکنان و روسا را در حوزه های مختلف اشاره و گفت: کادر روابط عمومی باید متخصص، نوآور و فنی بوده و بر تمامی امور تسلط داشته باشند.
روابط عمومی گوش و زبان سازمان است
در ادامه این نشست سرپرست مدیریت منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی و خدا قوت به همکاران این حوزه ، جایگاه روابط عمومی را مهم عنوان کرد و گفت: مدیریت منابع انسانی نیز مرتبط با کار روابط عمومی است و باید جایگاه این حوزه را فراتر از ارتباطات دانست.
علیرضا بیگدلی افزود: روابط عمومی گوش و زبان سازمان بشمار میرود، روابط عمومی بازوی کمکی مدیریت سازمان در تحقق اهداف و خط مشیها بشمار میرود.
وی روابط عمومیها را مظهر تجلی مردم سالاری در سازمان ها عنوان کرد و گفت: هر اندازه که روابط عمومی به وظایف خودش بهتر، دقیق و با کیفیتتر عمل نماید، از کار واحدهای نظارتی از جمله حراست، واحدهای بازرسی و حسابرسی کم میشود.
بیگدلی تصریح کرد: نارضایتی ارباب رجوع در سازمان بهداشت و درمان به خصوص نارضایتی بیماران و خدمات گیرندگان، موجب میشود که علاوه ایجاد ضربات روحی بیمار ، فلسفه وجودی سازمان هم دچار چالش شود که باید به این نکته بسیار دقت و توجه گردد.
گفتنی است در این نشست صمیمی از موسی اسدزاده رییس سابق روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران که به افتخار بازنشستگی نائل شد تقدیر و تشکر شد.
همچنین روسای روابط عمومی مناطق به بیان مشکلات و چالشهای خود در منطقه پرداختند.