سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۸

اخبار

۳ هزار و ۶۰۰ خانوار از بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خدمات دریافت می‌کنند

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به ۳ هزار و ۶۰۰ خانوار خدمات ارائه می‌دهد.
دکتر محمد محمدی به مناسبت روز جهانی خانواده در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عنوان کرد: دو هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش معادل ۷۰ درصد مربوط به شاغلین و یکهزار و ۱۰۰ خانوار معادل ۳۰ درصد نیز بازنشسته‌گان می‌باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته  بیش از ۳۶۰ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند، گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با دارا بودن سه مرکز درمانی ملکی شامل کلینیک تخصصی، بیمارستان و کلینیک دندانپزشکی به جمعیت تحت پوشش خدمت‌رسانی می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برای انجام مراحل درمانی خود به بیمارستان ۶۴ تختوابی نفت، درمانگاه های عملیاتی، کلینیک تخصصی، کلینیک دندانپزشکی، مرکز طب کار و سلامت و کلینیک مشاوره و سلامت روان مراجعه کردند، گفت: بیشترین حجم مراجعات به بیمارستان ۶۴ تختوابی بعثت صنعت نفت گچساران بوده است.
دکتر محمدی اضافه کرد: ۲۶ پزشک عمومی، ۲۳ پزشک متخصص، ۷ دندانپزشک، ۲ دندانپزشک متخصص کودکان، یک متخصص و جراح فک و صورت و یک متخصص ترمیم با مراکز درمانی بهداشت و درمان نفت گچساران همکاری دارند.
وی بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از گیرندگان خدمات در سال گذشته کارکنان شاغل و ۳۰ درصد کارکنان بازنشسته و افراد تحت پوشش آنها بودند.
دکتر محمدی اعلام کرد: در حال حاضر افزون بر ۱۳ هزار نفر تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند. 
گفتنی است مجمع جهانی سازمان ملل براساس قطعنامه ای که در ۲۰ سپتامبر ۱۹۹۳ به تصویب رساند، پانزدهم ماه می را که مصادف با ۲۵ اردیبهشت می‌باشد، به نام "روز جهانی خانواده" نامگذاری کرد. 
 این روز به منظور برجسته کردن امور مهمی مانند "بهداشت"، "آموزش"، "حقوق کودکان" و "شمول اجتماعی در بین دیگران" که برای رفاه خانواده‌ها مهم است، گرامی داشته می‌شود.
علاوه بر آن، روز جهانی خانواده فرصت مناسبی است برای ارتقای سطح آگاهی عمومی در مورد مسائل مربوط به خانواده و بسط آن در جوامع مختلف است. در ایران نیز همچون دیگر کشورهای جهان، دولت و مردم با گرامیداشت روز جهانی خانواده حمایت خاص خود را از کانون گرم خانواده اعلام می‌دارند.
موضوع روز جهانی خانواده امسال از سوی سازمان ملل "خانواده و شهرنشینی" اعلام شده است. شهرنشینی یکی از مهمترین رویدادهای بزرگ است که دنیای ما و زندگی و رفاه خانواده‌ها را در سراسر جهان شکل می‌دهد.
 
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۰۹
تعداد بازدید : ۲۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید