سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۳۷

اخبار

۸۰ درصد کارکنان نفت و گاز گچساران دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

معاون بیمارستان نفت گچساران گفت: تاکنون ۸۰ درصد از کارکنان شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دُز سوم واکسن علیه کووید ۱۹ تزریق کردند.
دکتر عباس بزرگی به مناسبت هفته جهانی ایمن‌سازی و واکسیناسیون ۲۴ تا ۳۰ آوریل در گفتگو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران بیان کرد: ۹۰ درصد کارکنان شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
وی عنوان کرد: در مجموع میزان کلی واکسیناسیون کووید ۱۹ برای کارکنان شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به حد مطلوبی رسیده است.
معاون بیمارستان نفت گچساران در ادامه با بیان این که ۹۰ درصد کارکنان شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دز اول و دز دوم را تزریق کردند، گفت: تاکنون ۸۰ درصد از کارکنان دز سوم واکسن علیه کووید ۱۹ تزریق کردند.
دکتر بزرگی همچنین گفت: ۱۰۰ درصد کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران دُز اول و دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.
دکتر بزرگی اعلام کرد: تاکنون شش هزار و ۲۲۵ نفر دُز اول، شش هزار و ۲۲۵ نفر دُز دوم و ۵ هزار و ۲۰۸ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده برای کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به ۱۶ هزار و ۶۴۰ دُز رسید.
هفته جهانی ایمن‌سازی و واکسیناسیون World Immunization Week با هدف برجسته کردن اقدامات جمعی مورد نیاز و ترویج استفاده از واکسن‌ها برای محافظت از افراد در هر سنی در برابر بیماری و افزایش آگاهی و نرخ ایمن‌سازی در برابر بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن است.
هدف نهایی هفته جهانی ایمن‌سازی این است که افراد بیشتری و جوامع آنها از بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن محافظت شوند.
بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت ایمن‌سازی می‌تواند افراد را از ۲۵ عامل مختلف عفونی و بیماری، از نوزادی تا سالمندی محافظت کند.
 سازمان جهانی بهداشت تخمین می‌زند که ایمن‌سازی فعال می‌تواند سالانه از مرگ و میر ۲ تا ۳ میلیون نفر جلوگیری کند. با این حال، میلیون‌ها کودک از واکسن‌های اساسی بهره‌مند نیستند که بیشتر آن‌ها در کشورهای در حال توسعه قرار دارند.
هدف هفته جهانی ایمن‌سازی، آگاهی‌افزایی این موضوع است که ایمن‌سازی می‌تواند جان افراد را حفظ کند و از مردم در برابر بیماری‌های کشنده محافظت نمایند که این موضوع می‌تواند با توزیع واکسن برای آنان تحقق یابد.
هفته جهانی ایمن‌سازی یکی از ۱۱ پویش و کارزار رسمی سازمان جهانی بهداشت است.
این رویدادها شامل روز جهانی بهداشت، روز جهانی اهدای خون، روز جهانی بدون دخانیات، روز جهانی سل، روز جهانی مالاریا، روز جهانی ایمنی بیمار، روز جهانی هپاتیت، هفته جهانی آگاه‌سازی داروهای آنتی میکروبیال، روز جهانی بیماری شاگاس و روز جهانی ایدز هستند. 
مجمع جهانی بهداشت در نشستی که می ۲۰۱۲ و با مشارکت بیش از ۱۸۰ کشور جهان برگزار شد هفته جهانی ایمن‌سازی را تأیید کرد.
گفتنی است زندگی طولانی برای همه Long Life for All شعار هفته جهانی ایمن‌سازی سال ۲۰۲۲ اعلام شده است.
 
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۴:۵۱
تعداد بازدید : ۲۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید