سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۴۵

اخبار

بیش از ۱۵۰‌ هزار تست در آزمایشگاه‌ بیمارستان نفت گچساران انجام شد

مسئول آزمایشگاه بیمارستان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰ هزار و ۵۰۸ تست در این آزمایشگاه انجام شد، گفت: خدمات آزمایشگاهی در نظام سلامت جایگاه خاصی دارد.
محمدرضا طاهری‌نژاد به مناسبت ۳۰ فروردین روز علوم آزمایشگاهی و سالروز گرامیداشت حکیم سید اسماعیل جرجانی بنیانگذار علوم آزمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت: آزمایشگاه‌ها خدمات تشخیص، درمان و پیشگیری را به مردم ارائه می دهند.
وی از افزایش مراجعات به آزمایشگاه خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۷ هزار و ۸۵۱ نفر جهت انجام ۱۵۰ هزار و ۵۰۸ آزمایش تجویز شده از سوی پزشکان بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه نمودند.
طاهری‌نژاد همچنین آمار مراجعات سال ۱۳۹۹ را ۱۴ هزار و ۸۲۸ مورد عنوان کرد.
۸۵ درصد آزمایش‌ها در بیمارستان نفت گچساران قابل انجام است
طاهری نژاد گفت: بیش از ۸۵ درصد آزمایش ها، در بیمارستان صنعت نفت گچساران قابل انجام است.
انجام ۲ هزار و ۶۷۷ مورد تست پی‌سی‌آر  
مسئول آزمایشگاه بیمارستان صنعت نفت گچساران افزود: در سال گذشته ۱۴۷ مورد تست فوری و ۲ هزار و ۶۷۷ مورد تست پی‌سی‌آر از بیماران مشکوک به کرونا گرفته شده است.
وی مهارت در نمونه برداری را یکی از نقاط قوت متخصصان علوم آزمایشگاهی عنوان کرد و گفت: آزمایشگاه بیمارستان بعثت نفت گچساران یکی از واحدهای موفق در ارائه خدمات به مراجعان بوده که توانسته با کمک به تشخیص به موقع بیماری‌ها، رسالت واقعی خود را در کمک به تشخیص، پیگیری و درمان بیماری‌ها ایفا کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ امکان انجام آزمایش ویتامین D در آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران فراهم شده است افزود: در این آزمایشگاه، آزمایشات تخصصی هورمونی از جمله تومور مارکرها، هپاتیت، تیروئید، هورمون‌های جنسی و ... انجام می‌پذیرد.
فعالیت ۲۴ ساعته آزمایشگاه 
طاهری‌نژاد تصریح کرد: بخش‌های هورمون شناسی، بیوشیمی، میکروب شناسی، تجزیه ادرار، بانک خون و ... نیز در آزمایشگاه بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران فعال است.
وی همچنین افزود: آزمایشگاه بیمارستان صنعت نفت گچساران به صورت ۲۴ ساعته فعال و  آماده خدمات‌رسانی به جمعیت تحت پوشش می‌باشد.
۳۰ فروردین روز علوم آزمایشگاهی، سالروز گرامیداشت حکیم سید اسماعیل جرجانی بنیانگذار علوم آزمایشگاهی است. این حکیم از اولین دانشمندان و اساتید ایرانی می‌باشد .
حکیم اسماعیل جرجانی از اولین اساتید و دانشمندان ایرانی بود که در زمینه آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی کار کرده است. این حکیم بزرگوار نسبت به مبانی علم ژنتیک کاملا واقف بوده و با پیاده سازی علم ژنتیک مولکولی در ایران، فعالیت‌های آزمایشگاهی بسیاری را به ثمر رسانده است. بیش از ۸۰ درصد آثار حکیم جرجانی به زبان فارسی است و در بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ دنیا برای تدریس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گفتنی است در حال حاضر جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزون بر ۱۳ هزار نفر می‌باشد.
 
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۲۱
تعداد بازدید : ۳۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید