سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۲۴

اخبار

افزایش ۸۴ درصدی مراجعات به کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان نفت گچساران/بهره‌مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات دندانپزشکی

رئیس کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: ۱۷ هزار و ۳۸۵ نفر سال گذشته از خدمات تشخیصی و درمانی کلینیک دندانپزشکی بهره‌مند شدند.
دکتر فرهمند بزرگمهر به مناسبت بیست و سوم فروردین روز دندانپزشکی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران آمار مراجعات سال ۹۹ را نه هزار و ۴۸۴ نفر اعلام کرد و گفت: میزان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۸۴ درصد افزایش یافت.
وی بیان کرد: حدود ۷۵ درصد از گیرندگان خدمات در سال گذشته کارکنان شاغل و ۲۵ درصد کارکنان بازنشسته و افراد تحت پوشش آنها بودند.
فعالیت دندانپزشک متخصص کودکان 
وی از فعالیت ۲ دندانپزشک متخصص کودکان و یک متخصص و جراح فک و صورت و یک متخصص ترمیم در کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خبر داد. 
دکتر بزرگمهر با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ یونیت در کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران فعال می‌باشد، گفت: ۲ دندانپزشک متخصص کودکان، یک متخصص و جراح فک و صورت، یک متخصص ترمیم، ۷ دندانپزشک عمومی، ۷ دستیار و یک بهداشت کار دهان و دندان به جمعیت تحت پوشش خدمت رسانی می‌کنند.
وی تصریح کرد: ترمیم دندان، درمان ریشه دندان، رادیوگرافیPA/BW، جرم گیری، پروفیلاکسی دوفک، حذف پوسیدگی و پانسمان، کشیدن دندان، پالپوتومی و پالپکتومی از جمله خدماتی بوده که سال گذشته به مراجعان کلینیک دندانپزشکی ارایه شد.
فعال بودن اتاق عمل دندانپزشکی 
دکتر بزرگمهر در ادامه با اعلام اینکه اتاق عمل دندانپزشکی از سال ۹۷ تاکنون در بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران راه‌اندازی و شروع به فعالیت نموده، بیان داشت: این اتاق عمل با هدف کمک به افراد میانسال، کودکان و همچنین بیماران و معلولان کم‌توان ذهنی که امکان اعمال خدمات دندان‌پزشکی سرپایی را ندارند راه اندازی شده است.
رئیس کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تصریح کرد: پیش از راه‌اندازی اتاق عمل دندانپزشکی برخی کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت گچساران برای دریافت این خدمت مجبور به اعزام به شهرستانهای مجاور بودند.
وی افزود: راه‌اندازی اتاق عمل دندانپزشکی باعث کاهش اتلاف وقت، هزینه و همچنین رضایتمندی جمعیت تحت پوشش شده است.
دکتر بزرگمهر در ادامه گفت: در راستای تکمیل معاینات دوره‌ای کارکنان شاغل در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، یک‌دستگاه یونیت دندانپزشکی در مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران راه‌اندازی و خدماتی از جمله معاینه، ترمیم،کشیدن دندان، جرم‌گیری و بروساژ ارائه می‌شود. 
وی افزود: مراجعان به این کلینیک دندانپزشکی در نوبت صبح از ساعت ۷ تا ۱۴ و نوبت عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۹ خدمات دریافت می‌کنند ولی بیشتر مراجعان در نوبت صبح ترجیح می‌دهند خدمات دریافت کنند.
نوبت‌دهی تلفنی و اینترنتی
وی عنوان کرد: مراجعانی که قصد مراجعه به کلینیک دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت gch.piho.ir برای دریافت نوبت اقدام نمایند و یا می‌توانند برای دریافت نوبت با شماره ۳۲۳۳۳۵۹۱-۰۷۴ تماس حاصل نمایند.
دکتر بزرگمهر یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا  و لزوم حفظ سلامت مردم، خدمات در این مرکز  با رعایت کامل موازین بهداشتی و به صورت استاندارد ارائه می‌شود.
بیست و سوم فروردین روز دندانپزشکی بهانه‌ای ارزشمند برای توجه به این مقوله ی مهم است که در سلامت انسان نقشی اساسی دارد و همگان باید دریابند که حفظ سلامت دهان و دندان می تواند تضمین کننده تندرستی آنان باشد.
پوسیدگی دندان از شایع‌ترین بیماری های دهان و دندان در میان افراد است و ۸۵ درصد مردم جهان تا میانسالی دست کم یک یا چند دندان خود را از دست می دهند و در ناحیه دهان و دندان دچار مشکل می شوند.
بیماری لثه نیز دومین بیماری معمول دهان است، پلاک‌های دندانی علت اساسی ناراحتی‌های لثه محسوب می‌شوند، در این بیماری میکروب‌ها به صورت جرم دندان تجمع می‌کنند و به مرور لثه و استخوان فک را از بین می‌برند به همین منظور مراجعه هر ۶ ماه به دندانپزشک برای کنترل دندان‌ها ضروری است.
کشورهای مختلف جهان برای ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان، تعداد و سطح علمی دندانپزشکان را افزایش دادند اما نتیجه های به دست آمده بعد از چند دهه نشان داد که افزایش تعداد دندان پزشکان در میزان بیماری های دهان و دندان تاثیری نداشته و این یافته ثابت کرد که برای حفظ سلامت دهان و دندان می بایست در زمینه پیشگیری و فرهنگ سازی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شود و رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند بهترین و آسان ترین راه برای تامین سلامت دهان و دندان افراد جامعه باشد.
بیان این نکته ضروری است که مراجعه دیرهنگام به دندانپزشک از دیگر علت های رواج و گسترش بیماری های دهان و دندان محسوب می شود، بیشتر افراد تا زمانی که از درد دندان احساس ناراحتی نکنند، انگیزه چندانی برای کنترل وضعیت دهان و دندان خود ندارند. عدم آگاهی و مشکلات اقتصادی ۲ عامل مهم و اساسی در مراجعه نکردن به موقع مردم به مرکزهای دندانپزشکی است.
بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ۲۳ فروردین روز دندانپزشک را به همکاران شاغل در مراکز دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت که در مسیر سلامتی جامعه گام برداشته و دانش، تجربه و مهارت خود را برای خدمت به مردم به کار می‌گیرند، تبریک می‌گوید و همچنین برای همه تلاشگران این عرصه سربلندی، عزت، سلامتی و توفیق روزافزون را از درگاه ایزد منان مسألت می‌نماید.
 
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۵۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید